خانهاخبار
رشد قابل توجه بازار محصولات پوشیدنی به لطف محبوبیت ایربادهای بیسیم

رشد قابل توجه بازار محصولات پوشیدنی به لطف محبوبیت ایربادهای بیسیم

شرکت IDC در گزارشی از وضعیت بازار محصولات پوشیدنی در سه‌ماهه سوم سال 2019 می‌گوید این بازار به لطف محصولات شنیدنی رشدی مثال‌زدنی را تجربه کرده است.
۱۳۹۸/۹/۲۰

«بنگاه داده‌های بین‌المللی» یا IDC اخیرا در گزارشی مربوط به میزان فروش محصولات پوشیدنی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ به تاکید بر افزایش فزاینده محبوبیت این محصولات پرداخته است. این بازار در فصل مالی گذشته رشدی ۹۴.۶ درصدی را نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ تجربه کرده است.

بخش عمده این رشد مربوط به گروه محصولات شنیدنی است که به عبارتی همان ایربادهای بیسیم هستند. ایرپاد اپل، گلکسی بادز سامسونگ و نمونه‌های مشابه این محصولات همگی در همین دسته قرار می‌گیرند. محصولات شنیدنی با حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون از روی تلفن‌های هوشمند به محبوبیت رسیدند. رفته‌رفته شمار قابلیت‌های این دستگاه‌ها افزایش یافت و حالا برخی از این دستگاه‌ها قیمت‌های بسیار پایینی را به کاربران پیشنهاد می‌کنند که باعث می‌شود به سختی بتوانیم مقابل‌شان مقاومت کنیم.

اپل یکی از پیشتازان حوزه محصولات پوشیدنی است که از نظر سهم بازار مقام اول را در اختیار دارد. این شرکت در سه‌ماهه سوم امسال ۲۹.۵ میلیون دستگاه فروخته که افزایشی ۱۹۵ درصدی نسبت به فروش ۱۰ میلیون دستگاه در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ به حساب می‌آید. اپل در فصل مالی گذشته ۳۵ درصد از سهم بازار را به تملک خود درآورده است. فروش اپل واچ همچنان بسیار قدرتمند است و محبوبیت ایرپاد نیز در سال گذشته روند صعودی عجیبی به خود گرفته است.

image

شیائومی در رده دوم قرار دارد و با رشد سالانه ۶۶ درصدی در این سه‌ماهه توانسته ۱۲.۴ میلیون دستگاه بفروشد و ۱۴.۶ درصد از سهم بازار را به دست آورد. سامسونگ با سهم بازار ۹.۸ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد و فروش محصولات خود را از ۳.۲ میلیون در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ به ۸.۳ میلیون رسانده است.

هوآوی در یک قدمی سامسونگ قرار گرفته و در سه‌ماهه اخیر ۷.۱ میلیون دستگاه فروخته که نسبت به فروش ۲.۳ میلیونی سال گذشته قابل توجه است. این شرکت حالا ۸.۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. رتبه پنجم از آن فیت‌بیت است که اگرچه جایگاه خوبی دارد اما در این سه‌ماهه رشدی را تجربه نکرده و ظاهرا تنها شرکتی است که محصول شنیدنی نمی‌فروشد.

IDC در بخشی از گزارش خود بازار محصولات پوشیدنی را تفکیک می‌کند تا برداشت مناسب‌تری از وضعیت انواع مختلف محصولات داشته باشیم. همان طور که بالاتر گفتیم، بخشی از توجه بازار به سوی هدفون‌ها و ایربادها به لطف حذف جک هدفون از روی تلفن‌های هوشمند به وجود آمده است. در مجموع، در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ حدود ۴۰.۷ میلیون محصول فروخته شده که افزایش محسوسی نسبت به آمار فروش ۱۱.۸ میلیونی سال گذشته است.

دستبندهای سلامتی و ساعت‌های هوشمند نیز رشد خوبی داشته‌اند اما رشدشان به اندازه محصولات شنیدنی قابل توجه نبوده است. در این سه‌ماهه ۱۹.۲ میلیون دستبند سلامتی و ۱۷.۶ میلیون ساعت هوشمند فروخته شده در حالی که این رقم در سال گذشته به ترتیب ۱۲.۹ میلیون و ۱۱.۹ میلیون بود.

پیش‌بینی می‌شود که با توجه به علاقه کاربران نسبت به محصولات شنیدنی، در سال آینده دستگاه‌های بیشتری با قابلیت‌های متنوع مثل حذف فعال نویز و سازگاری با دستیارهای هوشمند وارد بازار شود. از سویی، انتظار می‌رود که اپل قیمت نسل سوم اپل واچ را کاهش دهد تا میزان فروش این محصول از قبل هم بیشتر شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)