خانهاخبار
هر آن‌چه لازم است درباره سریال The Witcher بدانید

هر آن‌چه لازم است درباره سریال The Witcher بدانید

با توجه به این که حدود دو هفته تا پخش سریال فانتری The Witcher باقی مانده است، در این مطلب می‌خواهیم شما را با دنیای ویچر آشنا کنیم و اطلاعاتی که باید پیش از تماشای سریال بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.
۱۳۹۸/۹/۱۷

سریال مورد انتظار و پرسروصدای The Witcher از چند هفته دیگر رسما روی سرویس استریم نتفلیکس پخش می‌شود. این سریال از روی مجموعه رمانی به همین نام نوشته آندری ساپکوفسکی اقتباس شده و فصل اول آن هشت قسمت دارد. هنری کویل (بازیگر نقش سوپرمن در دنیای سینمایی کامیک‌های دی‌سی) شخصیت اصلی این سریال است که نقش گرالت آو ریویا (یا گرالت از ریویا) را ایفا می‌کند. گرالت موجودی جهش‌یافته به نام ویچر است که به شکار هیولاهای فراطبیعی می‌پردازد و در این بین درگیر داستان‌های سیاسی و احساسی متفاوتی می‌شود.

سریال The Witcher فضای فانتزی و شگفت‌انگیزی دارد. در این سریال شاهد حضور الف‌ها، دورف‌ها و مجموعه‌ای از هیولاهای باورنکردنی هستیم، اما در کنار این عناصر فانتزی روایتی قابل تعمیم از زندگی انسان‌ها نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید با این سریال بیشتر آشنا شوید و بدانید که The Witcher دقیقا در چه تاریخی در دسترس قرار می‌گیرد با ادامه مطلب همراه باشید.

پیش از این که وارد جزئیات مقاله شویم بگذارید یک چیز را مشخص کنیم: The Witcher نسخه جدید Game of Thrones نیست. این دو سریال شاید عناصر داستانی قابل مقایسه‌ای با یکدیگر داشته باشند، اما حول محور موضوعات متفاوتی می‌چرخند. قیاس این دو سریال چیزی جز بالا بردن سطح انتظارات به همراه ندارد، بنابراین بهتر است بگذاریم محصول نتفلیکس مسیر طبیعی خودش را طی کند، و برای معادل Game of Thrones منتظر اسپین‌آف آن سریال که رسما با نام House of The Dragon معرفی شد بمانیم.

سریال The Witcher چه زمانی پخش می‌شود؟

image

سریال The Witcher در تاریخ ۲۰ دسامبر مصادف با ۲۹ آذر به صورت یک‌جا در سرویس استریم نتفلیکس پخش می‌شود. همان طور که گفتیم فصل اول این سریال ۸ قسمت دارد. برای تماشای تریلر نخست سریال به این مطلب مراجعه کنید.

سریال The Witcher برای فصل دوم تمدید شده است

سریال The Witcher پیش از پخش فصل اول برای فصل دوم تمدید شده است. این خبر مدتی قبل توسط شورانر سریال، لورن هیسریش، در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام شد. با توجه به صحبت‌های او به نظر می‌رسد که باید منتظر فصل‌های بیشتری برای این سریال باشیم، هرچند همه چیز ممکن است با واکنش مخاطبان به فصل اول این سریال تغییر کند.

تیم تولید و بازیگران سریال The Witcher چه کسانی هستند؟

گرالت

تیم تولید سریال ویچر از اعضای خلاق و پراستعدادی تشکیل شده است. شورانر سریال قبلا در پروژه‌هایی مثل Daredevil و The Defenders کار کرده. هنری کویل ستاره بی‌چون و چرای ویچر به حساب می‌آید که به ایفای نقش شخصیتی با نام گرالت می‌پردازد؛ قهرمانی هشیار، محتاط و ماهر که دنیا را برای شکار هیولاها زیر پا می‌گذارد اما در عین حال با جهانی روبروست که در پذیرش امثال او سخت‌گیری می‌کند. کویل از طرفداران دنیای ویچر است و نه تنها بازی‌ها را بارها انجام داده، بلکه به محض اطلاع از خرید حق اقتباس از روی رمان‌ها توسط نتفلیکس به سراغ کتاب‌ها رفته و آن‌ها را مطالعه کرده است. وی قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که هر روز از مدیر برنامه‌هایش می‌خواسته با نتفلیکس صحبت کند تا او بتواند این نقش را به دست آورد.

نویسنده رمان‌ها، آندری ساپکوفسکی، هم به عنوان مشاور در این پروژه حضور دارد. افزون بر این، کارگردان صحنه‌های سینماتیک بازی‌ها، توماس باگینسکی، نیز به کمک نتفلیکس آمده و قرار است حداقل یکی از قسمت‌های سریال را کارگردانی کند.

ینفر

در خصوص سایر شخصیت‌ها، اگر بازی‌ها را انجام داده باشید حتما از روی تصاویر می‌توانید بسیاری از چهره‌ها را تشخیص دهید. آنیا چالوترا (Anya Chalotra) نقش ینفر از ونگربرگ را ایفا می‌کند؛ جادوگری تندمزاج و مستقل که معشوقه دیرین گرالت به حساب می‌آید. فریا آلن (Freya Allan) نقش سیری را بازی می‌کند: ویچری که سرنوشتش با تقدیری از پیش تعیین‌شده گره خورده و گرالت او را به عنوان فرزندخوانده‌اش به سرپرستی می‌گیرد.

داستان سریال The Witcher چیست؟

هر کسی که تا حدی با کتاب‌ها و بازی‌های ویچر آشنا باشد می‌داند که این مجموعه تماما به موضوع پیچیدگی‌های اخلاقی و شخصیتی می‌پردازد. سازندگان سریال می‌گویند ممکن است در ابتدا از برخی شخصیت‌ها متنفر باشیم و در ادامه عاشق‌شان شویم. حتی خود گرالت هم قهرمانی کلاسیک نیست. ویچرها نه از روی خیرخواهی بلکه برای پول هیولا می‌کشند و با توجه به تریلرها به نظر می‌رسد که گرالت سریال نیز، حداقل در ابتدا، چنین باشد.

هنری کویل می‌گوید هرچند گرالت قهرمان اصلی داستان است اما او با همه به بهترین شکل ممکن برخورد نمی‌کند. یکی از جملات کلیدی سریال که آن را در پوسترها دیده بودیم به خوبی این موضوع را بیان می‌کند: «بدترین هیولاها همان‌هایی هستند که خودمان آن‌ها را می‌سازیم.» در نتیجه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بلعیده شدن اسب‌مان توسط یکی از هیولاهای دنیای ویچر از کمترین نگرانی‌هایمان به حساب بیاید.

اگر بخواهیم داستان سریال ویچر را به صورت خلاصه و ساده بگویم، این سریال درباره شکارچی هیولایی است که سعی دارد جایگاه خود را در دنیایی جنگ‌زده پیدا کند. با این حال، باید متذکر شویم که سریال نه از روی بازی‌ها بلکه از روی کتاب‌ها ساخته می‌شود. کتاب‌های ساپکوفسکی وقایع پیش از اتفاقات بازی‌ها را روایت می‌کنند، پس اگر بازی‌ها را انجام داده‌اید با محتوایی جدید اما در عین حال آشنا طرف خواهید بود.

سیری

اگرچه هنوز به طور دقیق معلوم نیست که سریال ویچر چه داستانی را روایت خواهد کرد، اما با توجه به تریلرها و صحبت‌های هیسریش درباره «خانواده ازهم‌پاشیده» ویچر به نظر می‌رسد که باید شاهد داستانی با تمرکز بر روابط پرآشوب میان گرالت، ینفر و سیری باشیم.

رمان ویچر در مجموع ۸ جلد است که کنار آن شمار زیادی داستان کوتاه وجود دارد. هیسریش قبلا گفته بود که اگر سریال موفق ظاهر شود و تولید آن به فصول متعدد بکشد، ممکن است داستان آن در نهایت با بازی‌ها طلاقی پیدا کند. با این حال فعلا تا رسیدن به آن مرحله فاصله زیادی باقی مانده است.

سریال The Witcher از نظر طراحی چگونه است؟

سریال ویچر از نظر طراحی بدون شک شباهت‌هایی به بازی‌ها دارد، اما در عین حال تفاوت‌های خود را حفظ کرده است. واکنش‌های اولیه نسبت به گریم هنری کویل به عنوان گرالت بسیار ضدونقیض بود؛ خصوصا به خاطر کلاه‌گیس شبه-بلوندی که گرالت را بیشتر از آن که شبیه گرالت بازی ویچر کند شبیه لگولاس ارباب حلقه‌ها کرده بود. با این حال، رفته‌رفته با انتشار تصاویر و تریلرهای بیشتر مشخص شد که گرالت هنری کویل آن قدرها بد به نظر نمی‌رسد.

موضوع بعدی به شمشیر گرالت مربوط است. وقتی برای اولین بار تصویری از گرالت در زره و همراه با شمشیر منتشر شد، بسیاری از طرفداران بازی که او را با دو شمشیر می‌شناختند شوکه شدند. دو شمشیر گرالت در بازی‌ها کاربرد مشخصی دارد: یکی برای کشتن انسان‌ها و دیگری برای کشتن هیولاها استفاده می‌شود. با این حال، سریال نتفلیکس مرتکب خطایی نشده، چون متن کتاب‌ها می‌گوید گرالت دو شمشیر دارد اما شمشیر نقره‌ای را که مخصوص کشتن هیولاهاست بر روی اسبش نگهداری می‌کند.

image

حالا روی هم رفته به نظر می‌رسد که می‌توانیم نسبت به سریال The Witcher امیدوار باشیم. این سریال باعث شکسته شدن طلسم اقتباس از روی بازی‌های ویدیویی نمی‌شود، چون منبع اقتباسش کتاب‌ها بوده است. نهایتا فقط باید حدود دو هفته صبر کنیم تا بالاخره ببینیم این اثر فانتزی حماسی تا چه اندازه خوب یا بد ظاهر می‌شود.

نظر شما درباره سریال The Witcher چیست؟ آیا نسبت به آن امیدوار هستید؟ فکر می‌کنید این سریال می‌تواند به اثر موفقی در دنیای تلویزیون تبدیل شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

شهاب

۱۳۹۸/۹/۱۸
عالی