خانهاخبار
اسنپدراگون 765 گوشی‌های میان‌رده بیشتری را به 5G مجهز می‌کند

اسنپدراگون 765 گوشی‌های میان‌رده بیشتری را به 5G مجهز می‌کند

کوآلکام بالاخره در مراسم سالانه خود از چیپست‌های جدید این شرکت از جمله اسنپدراگون 765 رونمایی کرد. این پردازنده اگرچه توان کمتری نسبت به اسنپدراگون 865 دارد، اما احتمالا تاثیر بیشتری روی بازار گوشی‌های موبایل خواهد گذاشت.
۱۳۹۸/۹/۱۵

شاید مهم‌ترین خبر کنفرانس اسنپدراگون تِک سامیت معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ باشد، اما این شرکت اطلاعات جذابی را در خصوص اسنپدراگون ۷۶۵ منتشر کرده که احتمالا برای بخش بزرگ‌تری از بازار قابل توجه خواهد بود. اسنپدراگون ۷۶۵ دارای مودم یکپارچه 5G است و می‌تواند آینده گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌تر را به کلی متحول کند.

در حال حاضر شمار گوشی‌های 5G بازار بسیار کم است و محصولاتی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند قیمت زیادی دارند. اسنپدراگون ۸۶۵ صرفا با مودم X55 5G کار می‌کند، با این حساب از لحاظ تئوری تمام پرچمداران سال آینده مجهز به فناوری 5G خواهند بود. اما گروه گوشی‌های میان‌رده چه می‌شود؟ این‌جاست که تراشه‌های سری اسنپدراگون ۷۰۰ و به‌خصوص اسنپدراگون ۷۶۵ خودنمایی خواهند کرد.

اسنپدراگون ۷۶۵ با پشتیبانی از 5G می‌تواند دامنه وسیع‌تری از تلفن‌های هوشمند بازار را به جدیدترین فناوری شبکه‌های ارتباطی مجهز کند. حقیقت این است که این چیپست در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵ تجربه بهتری را در استفاده از فناوری 5G ارائه می‌کند، چون برخلاف پردازنده پرچمدار کوآلکام از مودم X52 استفاده می‌کند. این مودم اگرچه توان کمتری دارد و سرعت پایین‌تری ارائه می‌کند (حداکثر ۳.۷ گیگابیت بر ثانیه بر مقایسه با سرعت ۷ گیگابیتی مودم X55)، اما مستقیما داخل چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ قرار گرفته است. در نتیجه بهینگی (و متعاقبا باتری) بیشتری نسبت به X55 خواهد داشت. افزون بر این، مودم X52 از استانداردهای 5G بیشتری پشتیبانی می‌کند.

کوآلکام می‌گوید عملکرد اسنپدراگون ۷۶۵ در پردازش‌های هوش مصنوعی بهینه‌تر شده و از دوربین‌های چندگانه بهتر پشتیبانی می‌کند. این چیپست نسخه دیگری به نام اسنپدراگون 765G نیز دارد که از پردازنده گرافیکی جدید آدرنو ۶۲۰ استفاده می‌کند. کوآلکام مدعی است این پردازنده نسبت به نسخه عادی اسنپدراگون ۷۶۵ تا ۲۰ درصد عملکرد بهتری دارد.

این تراشه‌ساز بزرگ آمریکایی انتظار دارد که تلفن‌های هوشمند مجهز به چیپست‌های اسنپدراگون 765 و 765G در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)