خانهاخبار
دست‌یابی تامین‌کننده اپل به فناوری جدیدی که اجازه افزایش ظرفیت باتری را فراهم می‌کند

دست‌یابی تامین‌کننده اپل به فناوری جدیدی که اجازه افزایش ظرفیت باتری را فراهم می‌کند

بر اساس گزارش یک رسانه معتبر ژاپنی، یکی از تامین‌کنندگان اپل به فناوری جدیدی دست یافته که اجازه می‌دهد موبایل این شرکت فضای سخت‌افزاری بیشتری برای افزایش ظرفیت باتری داشته باشد.
۱۳۹۸/۹/۱۵

اپل می‌خواهد سال آینده از فناوری 5G در تمام آیفون‌های مدل ۲۰۲۰ استفاده کند و تامین‌کنندگان این شرکت نیز مشغول آماده‌سازی بسترهای لازم برای این تغییر هستند. یکی از این تامین‌کنندگان Murata Manufacturing نام دارد که اخیرا نسخه فوق کوچکی از یک قطعه الکترونیکی کلیدی را توسعه داده است. این قطعه به آیفون‌های 5G اجازه می‌دهد فضای سخت‌افزاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش وب‌سایت ژاپنی Nikkei، این تامین‌کننده آماده تولید انبوه خازن‌های سرامیکی چندلایه‌ای در اندازه‌های بسیار کوچکی است که یک پنجم فضای خازن‌های موجود در بازار را اشغال می‌کند اما می‌تواند به اندازه ۱۰ برابر آن‌ها انرژی الکتریکی ذخیره نماید.

اندازه هر یک از این خازن‌ها ۰.۲۵ در ۰.۱۲۵ میلی متر است که فوق‌العاده کوچک به حساب می‌آید. این خازن‌ها برای تنظیم مصرف برق در مدارهای آیفون طراحی شده‌اند. شرکت موراتا برای کاهش قابل توجه اندازه خازن‌ها توانسته پودر سرامیکی را که از آن به عنوان عنصر پایه‌ای صفحات خازن استفاده می‌شود، تصفیه کند. در نتیجه صفحات بیشتری در این خازن‌ها قرار گرفته و بدون افزایش میزان فضای مورد نیاز، امکان ذخیره‌سازی حجم بالاتری از جریان الکتریکی فراهم شده است.

فناوری 5G به خودی خود مصرف انرژی بیشتری نسبت به 4G می‌طلبد، به همین خاطر باتری بزرگ‌تر و قطعات کارآمدتری نیاز دارد. خازن‌های جدید شرکت موراتا به طراحان تلفن‌های هوشمند مثل اپل اجازه می‌دهد از این فضا برای سایر قطعات مهم مثل باتری‌های پرظرفیت‌تر استفاده کنند.

البته فعلا مدرکی مبنی بر استفاده اپل از فناوری جدید شرکت موراتا وجود ندارد، ولی از آن‌جایی که این شرکت یکی از تامین‌کنندگان اپل به حساب می‌آید، این اتفاق دور از ذهن نیست. گفتنی است که موراتا با شرکت‌های بزرگ دیگری نظیر هوآوی نیز همکاری دارد.

اپل می‌خواهد سال آینده حداقل سه آیفون جدید با پشتیبانی از فناوری 5G معرفی کند. این شرکت تا حدی در این زمینه نسبت به برخی رقبا عقب مانده، اما با گسترش پوشش سراسری 5G به نظر می‌رسد که زمان مناسبی برای عرضه آیفون 5G به بازار انتخاب شده باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)