خانهاخبار
به‌لطف کوآلکام سال آینده تمام گوشی‌های رده بالا از 5G پشتیبانی می‌کنند

به‌لطف کوآلکام سال آینده تمام گوشی‌های رده بالا از 5G پشتیبانی می‌کنند

چیپست جدید اسنپدراگون 865 به گونه‌ای طراحی شده که راهی جز استفاده از فناوری 5G ندارد. با این حساب، احتمالا تمام گوشی‌های رده بالای سال بعد از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد.
۱۳۹۸/۹/۱۴

نسل پنجم ارتباطات رادیویی در یک قدمی ماست و به‌زودی پوشش آن در بسیاری از کشورها برقرار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این فناوری بتواند انقلابی در صنعت اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده و کسب و کارها را به شکل قابل توجهی تغییر دهد. اکنون شرکت‌های مختلفی سعی دارند جزو بازیگران نخست این عرصه باشند و کوآلکام هم یکی از همین شرکت‌هاست. آن‌ها بدون شک بزرگ‌ترین طراح چیپست‌های موبایلی دنیا به حساب می‌آیند و کاملا آماده‌اند تا نقش حساس خود را در گسترش 5G در بازار تلفن‌های هوشمند ایفا کنند.

کوآلکام بالاخره رسما از اسنپدراگون ۸۶۵ و ۷۶۵ رونمایی کرد و اگرچه چیپست پرچمدار این شرکت مودم 5G داخلی ندارد، اما به نظر می‌رسد که نسخه جدید مودم 5G این شرکت یعنی اسنپدراگون X55 به خوبی نیازها را برطرف خواهد کرد.

مودم توانمند X55 قادر است در کنار اسنپدراگون ۸۵۵ نیز کار کند، اما ترکیب آن‌ها هرگز ضروری نبوده است. برای مثال سامسونگ در گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G از اسنپدراگون ۸۵۵ به همراه مودم مستقل X55 استفاده کرد، اما نسخه استاندارد گلکسی نوت ۱۰ پلاس در کنار اسنپدراگون ۸۵۵ از مودم ساده‌تر اسنپدراگون X25 بهره می‌برد.

حالا اما اسنپدراگون ۸۶۵ فاقد مودمی است که صرفا با فناوری LTE کار کند، در نتیجه تقریبا تمام گوشی‌های رده بالای سال آینده باید از 5G پشتیبانی کنند. این مسئله اتفاق بدی نیست چرا که گوشی‌های رده بالا را برای استفاده از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی آماده می‌کند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند حاضر به استفاده از این چیپست گران قیمت خواهند شد یا نه. چون اگر بخواهند از اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کنند باید قیمت محصولات خود را به شکلی متناسب بالا ببرند. متاسفانه فعلا پاسخی برای این مسئله وجود ندارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم این تصمیم کوآلکام چه واکنشی از سوی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در پی خواهد داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)