خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Galaxy Watch Active 2

بررسی تخصصی Galaxy Watch Active 2

سامسونگ با معرفی نسخه جدید از ساعت‌های هوشمند خودش نشان داد که برای حضور در این بخش از محصولات پوشیدنی برنامه‌ریزی‌های بلند مدتی انجام داده و قصد دارد به مهم‌ترین بازیگر این عرصه تبدیل شود. گلکسی واچ اکتیو 2 ویژگی‌های جذابی در خودش دارد که می‌توانیم به راحتی آن را جزو ساعت‌های هوشمند جذاب بازار بدانیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۸/۹/۱۳

دنیای گجت های پوشیدنی هر روز پیشرفت بیشتری می‌کند اما ساعت‌های هوشمند چندان نتوانسته‌اند جایگاه مناسبی میان کاربران پیدا کنند البته به جز اپل واچ که کاربران آیفون هیچ راهی به جز آن برای استفاده از یک ساعت هوشمند ندارند. اندرویدی ها با فروغ زیادی مواجه نشدند اما برندی مانند سامسونگ دست از تلاش برای بهبود عملکرد ساعت‌های هوشمند خودش برنداشت تا اینکه امروز شاهد این هستیم که گلکسی واچ اکتیو 2 معرفی و عرضه شده که پتانسیل این را دارد تا بتواند لقب بهترین ساعت هوشمند اندرویدی را از آن خودش کند.

طراحی

همانند بیشتر ساعت‌های هوشمند طراحی این ساعت دایره‌ای در نظر گرفته شده که ظاهری شبیه به ساعت‌های کلاسیک را برایش به همراه آورده است. این ساعت از دو بخش تشکیل شده یکی هسته اصلی که در حقیقت مغز دستگاه است و دیگری دو بند که با کمک پین به این هسته اصلی متصل شده‌اند.

image

جدا کردن بندها اصلا کار سختی نیست و با کشیدن پین‌ها به یک سمت به راحتی می‌توانید آن‌ها را جدا کنید و از بندهای متنوعی که برایش در نظر گرفته شده استفاده کنید تا این ساعت را با استایل خودتان ست کنید.

image

این ساعت هوشمند از نظر اندازه در دو نسخه عرضه می‌شود یکی نسخه 40 میلی‌متری و دیگری نسخه 44 میلی‌متری. نسخه‌ای که در اختیار ما قرار دارد 44 میلی‌متری است که بندی نرم و نارنجی رنگ همراهش است. بدنه دستگاه از آلومینیوم ساخته شده که جنسی بسیار خوب و در خور توجه دارد. در لبه سمت راست ساعت دو کلید دیده می‌شوند که کلید بالایی برای بازگشت به عقب است و کلید پایینی برای رفتن به صفحه اصلی و به علاوه می‌توان از آن برای باز کردن لیست برنامه‌ها هم استفاده کرد. در قاب پشتی هم که بخشی از آن از شیشه ساخته شده سنسورهای ضربان قلب قرار گرفته‌اند.

image

بین دو کلید فیزیکی روی بدنه دستگاه سوراخی را می‌بینیم که در اصل میکروفون دستگاه است و در سمت چپ هم سوراخی دیگر دیده می‌شود که اسپیکر است. حضور این اسپیکر و میکروفون نشان می‌دهد می‌توانید بدون اینکه بخواهید از گوشی هوشمند خودتان استفاده کنید با کمک این ساعت با کسی که با شما تماس می‌گیرد از طریق ساعت صحبت کنید.

image

وزنی زیادی برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته نشده و خیلی راحت روی دست قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان حس بدی به آن پیدا نمی‌کنید. در کنار این‌ها، ساعت اندازه مطلوبی هم دارد و از نسل‌های قبلی بسیار بهتر و خوش ساخت تر است.

Galaxy Watch active 2 به IP68 مجهز است که نشان می‌دهد در برابر آب کاملا مقاوم است و می‌توانید به راحتی در محیط‌هایی مانند استخر از آن استفاده کنید.

image

خبری از بزل فیزیکی چرخشی برای این ساعت هوشمند نیست اما سامسونگ فکر دیگری کرده تا این مفهوم کاربردی از ساعت‌هایش حذف نشود. در عوض بزل چرخشی فیزیکی از بزل لمسی استفاده شده که به همان خوبی کار می‌کند در عین حال که ظاهری نامناسب را برای ساعت به وجود نیاورده است.

image

صفحه نمایش

همان‌طور که گفتیم گلکسی واچ اکتیو 2 در دو نسخه عرضه می‌شود که از نظر اندازه با هم فرق دارند. همین امر سبب شده تا اندازه صفحه نمایش هم در دو نسخه با هم تفاوت داشته باشد. در نسخه 40 میلی‌متری صفحه‌نمایشی با اندازه 1.2 اینچ در قاب جلو قرار گرفته و در نسخه 44 میلی‌متری اندازه صفحه نمایش برابر 1.4 اینچ است.

در هر دو نسخه جنسی که برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده سوپر امولد است و رزولوشنی برابر 360 در 360 پیکسل دارند. روشنایی صفحه نمایش بسیار خوب است و امکان این را دارید که به صورت دستی میزان روشنایی را تغییر دهید. علاوه بر نور خوب کیفیت قابل قبولی هم برای این صفحه در نظر گرفته شده و می‌توانید در محیط‌هایی که نور زیاد است مانند محیط بیرون در هنگام ورزش کردن به راحتی تمامی محتواهایی که روی صفحه در حال پخش هستند را ببینید و بخوانید.

سرعت پاسخگویی به لمس نیز در این گوشی بسیار زیاد است و می‌تواند در کمترین زمان ممکن به فرمان شما پاسخ دهد که اغلب این مشکلی بزرگ برای صفحه نمایش‌های کوچک است اما در این ساعت هوشمند کوچک‌ترین جزئیات هم روی صفحه به راحتی لمس می‌شوند.

image

نرم افزار

نرم افزار این ساعت هوشمند اندروید نیست و سامسونگ از نرم افزار اختصاصی خودش با نام تایزن برای آن بهره برده. ظاهر نرم‌افزاری دستگاه از 4 بخش تشکیل شده.

بخش اول همان صفحه اصلی است که ساعت را نشان می‌دهد که می‌توانید از تعداد بی‌شماری واچ فیس که در بازار گلکسی استور قرار دارد برای تزئین این بخش استفاده کنید.

image

بخش دوم نوتیفیکیشن ها را به شما نشان می‌دهد که با کشیدن انگشت به سمت راست روی صفحه اصلی نمایان می‌شوند و تمام نوتیفیکیشن‌های خودتان را اینجا مشاهده می‌کنید و می‌توانید هر کدام را که خواستید پاک کنید.

بخش سوم با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و در حقیقت ویجت ها هستند. در این بخش می‌توانید دسترسی سریع به برنامه‌های نصب شده روی ساعت داشته باشید که ویجت مخصوص آن را در اینجا قرار داده‌اید. امکان اضافه و حذف یک ویجت خاص هم وجود دارد.

image

در نهایت بخش چهارم تنظیمات سریع است که با کشیدن انگشت به سمت پایین روی صفحه نمایش در صفحه اصلی نمایان می‌شود. در این بخش که خودش از چند صفحه تشکیل شده می‌توانید دسترسی سریعی به تنظیمات مهم داشته باشید و بدون اینکه به تنظیمات مراجعه کنید آن تنظیم خاص را اعمال کنید.

image

روی نرم افزار این ساعت هوشمند تکیه زیادی به طراحی گرد ساعت شده است و همه چیز بر این اساس طراحی شده. برنامه‌های نصب شده روی ساعت روی یک دایره به نمایش گذاشته می‌شوند که با کشیدن انگشت روی لبه صفحه نمایش می‌توانید اسکرول انجام دهید.

image

هیچ مشکلی با نوتیفیکیشن ها فارسی روی گلکسی واچ اکتیو 2 ندارید. امکان پاسخگویی به صورت متن آماده و یا شکلک از طریق ساعت در این بخش وجود دارد و البته می‌توانید پیامی را با کشیدن حروف روی صفحه تایپ کنید اما تنها پشتیبانی از زبان انگلیسی وجود دارد.

image

چند حالت برای دریافت نوتیفیکیشن روی این ساعت وجود دارد. حالت ویبره، حالت صدا و ادغام این دو حالت. قابلیت‌های متنوع و کاربردی‌ای هم در این محصول هوشمند دیده می‌شود. یکی از این قابلیت‌ها کنترل دوربین گوشی از طریق صفحه نمایش ساعت است که به شما امکان می‌دهد اگر از راه دور می‌خواهید با گوشی عکس بگیرید بتوانید کنترلی آسان توسط ساعت روی منوی دوربین و عکس انداختن داشته باشید.

برای کلید Home قابلیت تعریف وظیفه‌ای متفاوت با دو بار فشار دادنش را دارید که می‌توانید این وظیفه را در بخش تنظیمات مشخص کنید.

حالت نایت مود به شما امکان می‌دهد زمانی که قصد خوابیدن دارید تمام اعلان‌ها قطع شوند و ساعت در حالت خواب قرار بگیرد. در این حالت روی صفحه مشکی با فونتی بزرگ زمان به شما نشان داده می‌شود تا اگر در تاریکی خواستید زمان را بدانید مشکلی برای مشاهده نداشته باشید؛ به علاوه با فعال شدن این حالت ساعت شروع به بررسی وضعیت خواب شما می‌کند.

image

سخت‌افزار

برای این ساعت چیپست ساخت سامسونگ با نام اگزینوس 9110 به کار گرفته شده. این چیپست پردازنده‌ای دو هسته‌ای داخل خودش دارد که هسته‌های آن فرکانسی برابر 1.15 گیگاهرتز دارند. حافظه رمی که روی این چیپ قرار گرفته 768 مگابایتی است که البته در نسخه LTE این حافظه رم برابر 1.5 گیگابایت در نظر گرفته شده. حافظه داخلی هم برابر 4 گیگابایت است که می‌توانید از آن برای ذخیره سازی موزیک و تصاویر استفاده کنید. با کمک این سخت افزار مناسب و البته نرم افزار بسیار خوب تایزن هیچ لگ و کندی‌ای در این محصول نمی‌بینیم. در مدتی که ما از گلکسی واچ اکتیو 2 استفاده کردیم کوچکترین مشکلی از نظر هنگ کردن یا کندی مشاهده نکردیم.

image

ویژگی‌های سلامتی

ویژگی‌های سلامتی در این ساعت نسبت به نسل قبل تغییرات چشم گیری ندارد. 39 حالت دنبال کردن فعالیت برایش در نظر گرفته شده. تمامی این حالت‌ها به خوبی کار می‌کنند و قابلیت تشخیص حرکت درست کاربر را هم دارند. به طور مثال اگر در حال انجام حرکت دراز و نشست هستید ساعت نوع درست حرکت را تشخیص می‌دهد و تا زمانی که حرکت درست را انجام نداده باشید یک حرکت را حساب نمی‌کند؛ اگر حرکت درست را انجام دهید واچ اکتیو 2 با یک صدای کوچک به شما اعلام می‌کند که حرکت درست است.

image

قابلیت الکتروکاردیوگرام هم برای این ساعت در نظر گرفته شده که به وسیله آن امکان تهیه نوار قلب وجود دارد. سخت‌افزار این قابلیت در واچ اکتیو ۲ تعبیه شده اما هنوز سامسونگ آن را فعال نکرده است.

image

باتری

همان‌طور که اشاره کردیم این ساعت در دو نسخه عرضه می‌شود که اندازه صفحه نمایش و بالطبع اندازه بدنه متفاوتی هم دارند. نسخه 40 میلی‌متری باتری‌ای با ظرفیت 247 میلی‌آمپر و نسخه 44 میلی‌متری باتری‌ای 340 میلی‌آمپری دارد. ما نسخه 44 میلی‌متری را در اختیار داریم که باتری آن به راحتی و با استفاده‌ای تقریبا سنگین می‌توانید 3 روز را دوام بیاورد.

برای شارژ واچ اکتیو 2 نیاز به شارژری القای دارید که داخل جعبه دستگاه قرار گرفته است. این شارژر با کمک حالت آهنربایی به قاب پشتی ساعت می‌چسبد و شروع به شارژ کردنش می‌کند. نکته‌ای بسیار مفید در مورد گلکسی واچ اکتیو 2 وجود دارد و آن این است که اگر گوشی هوشمندی مانند گلکسی نوت 10 یا گلکسی اس 10 داشته باشید به کمک شارژ معکوس و بدون نیاز به شارژر می‌توانید با قرار دادن ساعت روی قاب پشتی گوشی ساعت را شارژ کنید؛ به علاوه سامسونگ پاوربانک‌هایی دارد که از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند. روی این پاوربانک‌ها دایره‌ای قرار گرفته که محل قرارگیری ساعت هوشمند را نشان می‌دهد و می‌توانید به کمک این پاوربانک هم ساعت خودتان را شارژ کنید.

image

بخریم؟

اگر کاربر گوشی‌های اندروید هستید بدون شک این ساعت هوشمند در حال حاضر بهترین انتخاب شما میان ساعت‌های هوشمند بازار است. طراحی زیبا، جنس بدنه و بندهای بسیار خوب، قابلیت‌های فراوان ورزشی و توانایی بالا در دنبال کردن وضعیت سلامتی در کنار تنوع بسیار بالای واچ فیس و حضور پر رنگ گلکسی استور در این ساعت هوشمند سبب شده‌اند گلکسی واچ اکتیو 2 برای کاربران اندرویدی انتخابی بسیار هوشمندانه به حساب بیاید.

چه کسانی نباید این ساعت را بخرند؟

اگرچه کاربران آیفون هم می‌توانند از این ساعت هوشمند استفاده کنند اما اپل واچ انتخابی مناسب‌تر برای این دسته کاربران به شمار می‌رود و می‌توان گفت که گلکسی واچ اکتیو 2 با اکوسیستم گلکسی‌های سامسونگ همخوانی و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

image

عکس: روح اله حسینی
 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سیدمیثم نجیبی

۱۳۹۹/۱/۶
بسیار ممنون بابت توضیحاتتون

سارای

۱۳۹۸/۹/۲۶
قیمت بفرمایید

Ali

۱۳۹۸/۹/۱۵
سلام آقای شکوری عزیز . .
قیمتشو نگفتیاااا !!!