خانهاخبار
استراتژی عرضه مدل‌های مختلف آیفون سال آینده تغییر می‌کند

استراتژی عرضه مدل‌های مختلف آیفون سال آینده تغییر می‌کند

بر اساس گزارش جدید شرکت جی‌پی مورگان، ظاهرا اپل می‌خواهد سال آینده استراتژی عرضه مدل‌های مختلف آیفون را تغییر داده و به جای سه دستگاه چهار تلفن هوشمند روانه بازار کند.
۱۳۹۸/۹/۱۲

چند وقتی است که اپل هر سال در ماه سپتامبر سه آیفون پرچمدار معرفی می‌کند، اما حالا تحلیل‌گران شرکت JP Morgan معتقدند که این شرکت می‌خواهد سال آینده استراتژی خود را در خصوص آیفون ۱۲ تغییر دهد. جی‌پی مورگان می‌گوید دلایل کافی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل مشغول تولید چهار پرچمدار 5G است. این سری شامل دو گوشی با اندازه‌های ۵.۴ و ۶.۷ اینچی و دو دستگاه دیگر با نمایشگر ۶.۱ اینچی است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که آیفون ۱۲ دو مدل پرو و دو مدل استاندارد خواهد داشت.

آیفون ۱۲ استاندارد در دو اندازه

بگذارید ابتدا به سراغ کوچک‌ترین مدل‌های آیفون ۱۲ برویم. بسیاری از افشاگران بازار معتقدند که مدل ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲ وارث مستقیم آیفون ۱۱ پرو ۵.۸ اینچی است. با این حال، جی‌پی مورگان می‌گوید این دستگاه مدل کاملا جدیدی خواهد بود که به عنوان ارزان‌ترین مدل سری بعدی آیفون معرفی می‌شود.

image

یکی از این پرچمداران احتمالا مشابه آیفون ۱۱ دوربینی دوگانه خواهد داشت. این دستگاه در نمایشگر خود از پنل اولدی استفاده می‌کند که شبیه آیفون ۱۱ پرو خواهد بود. هنوز مشخص نیست که چرا اپل می‌خواهد آیفون ۱۲ دارای یک مدل بسیار کوچک باشد، اما به نظر می‌رسد که هدف کوپرتینویی‌ها جذب کاربرانی است که در حال حاضر از آیفون ۵ یا SE و آیفون ۸/۷/۶ استفاده می‌کنند. این افراد به دنبال گوشی‌های کوچک‌تر هستند و به همین دلیل مدل ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲ می‌تواند دستگاهی ایده‌آل برای نیاز آن‌ها باشد.

حال اگر موبایل‌های کوچک را دوست ندارید و نمی‌خواهید پول اضافه بابت مدل پرو بدهید، ظاهرا اپل مدلی دیگری از آیفون ۱۲ استاندارد برای شما آماده کرده که نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد و قرار است جایگزین آیفون ۱۱ شود. نام رسمی این دستگاه هنوز معلوم نیست، ولی آیفون ۱۲ پلاس یا آیفون ۱۲ مکس از گزینه‌های احتمالی هستند. گفته می‌شود که این گوشی هوشمند دوربینی دوگانه خواهد داشت و از پنل OLED استفاده می‌کند.

نمایشگرهای بزرگ‌تر در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

در کنار دو مدلی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، مطابق انتظار دو دستگاه از نوع پرو برای سری آیفون ۱۲ عرضه می‌شود. مدل ۶.۱ اینچی احتمالا جایگزین آیفون ۱۱ پرو ۵.۸ اینچی خواهد شد و از دوربینی چهارگانه استفاده خواهد کرد که شامل سیستم اسکن سه‌بعدی است. به‌علاوه، شایعات می‌گویند با کمک پنل ارتقایافته OLED می‌توانیم انتظار کاهش حاشیه‌ها را داشته باشیم.

image

مدل ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ جایگزین آیفون ۱۱ پرو مکس ۶.۵ اینچی می‌شود و احتمالا خصوصیاتی مشابه گوشی فوق را خواهد داشت. جی‌پی مورگان معتقد است که این دستگاه مثل خواهر و برادرهای کوچک‌تر خود علاوه بر پشتیبانی از sub-6GHz 5G از شبکه‌های mmWave 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

۲۰۲۱ سالی مهم برای اپل خواهد بود

جی‌پی مورگان در بخش دیگری از تحلیل خود می‌گوید که اپل در سال ۲۰۲۱ چرخه عرضه محصولات خود را به کلی عوض خواهد کرد. با این حساب، در نیمه نخست هر سال شاهد معرفی دو مدل استاندارد و در نیمه دوم سال شاهد رونمایی از مدل‌های پرو خواهیم بود.

هدف از انجام این کار تسهیل در روند فعالیت‌های زنجیره تامین و ایجاد پیوستگی در حصول درآمد در ماه‌های مختلف سال بیان شده است؛ چون شرکت‌های رقیب در تمام طول سال گوشی‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌کنند که شرایط رقابت را دشوارتر می‌کند. افزون بر این، اجرای این استراتژی موجب کاهش اشتباهات در چرخه تولید محصولات خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۸/۹/۱۲
Good luck