خانهاخبار
هر آنچه در رابطه با وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو می‌دانیم

هر آنچه در رابطه با وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو می‌دانیم

شرکت وان پلاس سال آینده میلادی از پرچمداران جدید خود رونمایی می‌کند. در این مطلب به بررسی تمام شایعات و گزارش‌های منتشر شده پیرامون این محصولات می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۹/۱۲

اوایل سال آینده میلادی شاهد رونمایی از گوشی‌های سری وان پلاس 8 خواهیم بود و در اواسط 2020، گوشی‌های سری وان پلاس 8T از راه می‌رسند. در هفته‌های اخیر گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با گوشی‌های سری وان پلاس 8 در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که برخی از مشخصات و ویژگی‌های ظاهری آن‌ها را مشخص می‌کند. با توجه به محبوبیت بالای گوشی‌های شرکت وان پلاس در بازار، بررسی شایعات پیرامون محصولات آینده این برند اهمیت بالایی دارد. در ادامه تمام شایعات و گزارش‌های منتشر شده در رابطه با گوشی‌های سری وان پلاس 8 را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو

image

گوشی‌های سری وان پلاس 8 با تغییر در طراحی مواجه می‌شوند. تغییر اصلی مربوط به نسخه استاندارد وان پلاس 8 است و مدل پرو آن تغییرات کمتری را در مقایسه با نسل کنونی خود تجربه خواهد کرد. وان پلاس 8 به نمایشگر خمیده مجهز می‌شود که شاید مورد علاقه برخی کاربران نباشد. دومین تغییر بزرگ این اسمارت فون، نحوه قرارگیری دوربین اصلی روی پنل پشتی آن است. طراحی پنل پشتی وان پلاس 8 شباهت زیادی به وان پلاس 7T پرو دارد. دوربین اصلی آن دارای چیدمان عمودی خواهد بود.

وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو به حفره درون نمایشگر مجهز می‌شوند که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. وان پلاس دوربین سلفی پاپ آپ و همچنین برش نمایشگر را از پرچمداران آینده خود حذف خواهد کرد. بر اساس رندرها، وان پلاس 8 به دوربین سلفی تکی و نسخه پرو آن به دوربین سلفی دوگانه مجهز می‌شوند. در گذشته شاهد حضور این سبک طراحی در گوشی‌های سری گلکسی S10 سامسونگ بودیم، البته اندازه این حفره در وان پلاس 8 کوچکتر از نمایندگان سامسونگ است. با توجه به رندرهای منتشر شده، شباهت زیادی میان وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو وجود دارد. با توجه به این موضوع، چرا وان پلاس باید دو گوشی هوشمند معرفی کند؟ شاید جواب این سوال، مشخصات فنی آن‌ها باشد.

مشخصات وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو

image

بدون نیاز به افشای مشخصات و یا انتشار گزارش، از این موضوع اطلاع داریم که قدرت پرچمداران آینده وان پلاس توسط چیپست اسنپدراگون 865 تامین می‌شود. این پردازنده که در روزهای آینده به صورت رسمی معرفی می‌شود، در مقایسه با نسل گذشته خود عملکرد بهتری در زمینه پردازشی و گرافیکی خواهد داشت. انتظار می‌رود وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو در نسخه پایه دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی باشند، البته احتمال حضور 10 گیگابایت رم در نسخه پایه وان پلاس 8 پرو وجود دارد. این گوشی‌های هوشمند در برخی بازارها با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G عرضه خواهند شد.

صفحه نمایش

نمایشگر گوشی‌های سری وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو به صورت خمیده طراحی می‌شوند؛ با این حال تفاوت‌هایی میان آن‌ها به چشم می‌خورد. بر اساس شایعات، وان پلاس 8 پرو دارای صفحه نمایش با رفرش ریت 120 هرتز است که آن را بالاتر از بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار قرار می‌دهد. انتظار می‌رود نسخه استاندارد آن به نمایشگر با رفرش ریت 90 هرتز مجهز شود. ابعاد صفحه نمایش این محصولات با یکدیگر متفاوت خواهد بود. وان پلاس 8 به نمایشگر 6.5 و نسخه پرو آن به صفحه نمایش 6.7 اینچی مجهز می‌شود.

دوربین

یکی دیگر از بخش‌هایی که شاهد تفاوت میان این دو برادر خواهیم بود، دوربین است. شایعات به حضور دوربین اصلی چهارگانه روی پنل پشتی وان پلاس 8 پرو اشاره کرده‌اند. سنسور چهارم این دوربین، ToF است. استفاده از این دوربین باعث افزایش کارایی آن در زمینه واقعیت افزوده می‌شود و احتمالا کیفیت تصاویر پرتره را افزایش می‌دهد. سنسورهای دیگر شامل سنسور اصلی، سنسور تله فوتو و اولترا واید می‌شود. این سه سنسور در گوشی وان پلاس 8 نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود نرم افزار دوربین این محصولات پیشرفته‌تر از گذشته باشد تا کیفیت تصاویر افزایش پیدا کند.

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

شارژ وایرلس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که محصولات وان پلاس از آن محروم هستند. این موضوع تغییراتی را سال آینده میلادی تجربه خواهد کرد. یکی از دلایل حضور این قابلیت در پرچمداران وان پلاس، سرعت کم شارژ است. وان پلاس اعتقاد دارد سرعت شارژ Wrap Charge بسیار بالاتر از شارژ بی‌سیم است، بنابراین پشتیبانی از آن چندان لازم نیست. با وجود این اظهارات، شایعات به پشتیبانی وان پلاس 8 پرو از شارژ بی‌سیم اشاره می‌کنند.

قیمت و تاریخ عرضه

image

اگر وان پلاس رویه گذشته را در پیش بگیرد، در اواسط مه سال آینده میلادی شاهد رونمایی از گوشی‌های سری وان پلاس 8 خواهیم بود. انتظار می‌رود تنها گوشی وان پلاس 8 پرو در بازار ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه شود. در رابطه با قیمت این محصولات نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد. احتمالا قیمت این دو اسمارت فون برای سال آینده افزایش پیدا می‌کند. این افزایش قیمت در محدوده 50 تا 100 دلار قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است؛ با توجه به عدم تغییرات زیاد در وان پلاس 8 پرو نسبت به نسل گذشته آن، احتمال عدم افزایش قیمت نیز وجود دارد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)