خانهاخبار
هوآوی: هارمونی تا پایان 2020 بالاتر از لینوکس قرار می‌گیرد

هوآوی: هارمونی تا پایان 2020 بالاتر از لینوکس قرار می‌گیرد

مدیر روابط عمومی هوآوی به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که سیستم عامل اختصاصی آن‌ها یعنی Harmony OS تا پایان سال 2020 در رده پنجم محبوب‌ترین سیستم عامل‌های دنیا قرار خواهد گرفت.
۱۳۹۸/۹/۱۱

معاون روابط عمومی هوآوی، جوی تن (Joy Tan)، اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که کد سیستم عامل هارمونی خطوط کمتر و امنیت بیشتری دارد. گزارش پیشین شرکت تحقیقاتی Counterpoint مدتی قبل پیش‌بینی کرده بود که Harmony OS تا انتهای سال ۲۰۲۰ از لینوکس جلو می‌زند و به پنجمین سیستم عامل محبوب دنیا تبدیل می‌شود.

خانم تن در این مصاحبه می‌گوید:

Harmony OS سیستم عاملی سبک و فشرده با توانمندی‌های بالاست. این سیستم عامل در مقایسه با سایر سیستم عامل‌های موجود در بازار خطوط کد کمتری دارد و به همین سبب ایمن‌تر است. هدف سیستم عامل هوآوی با اندروید و iOS فرق می‌کند. توسعه‌دهندگان کافی است یک بار اپلیکیشن‌های خود را توسعه بدهند تا اپلیکیشن‌ها به شکل انعطاف‌پذیر در چندین پایانه پیاده‌سازی شوند.

ما چند ماه پیش Harmony OS را منتشر کردیم. همان طور که شرکت Counterpoint در گزارش خود اعلام کرد، سیستم عامل هارمونی تا انتهای سال ۲۰۲۰ محبوب‌تر از لینوکس خواهد شد. از این رو به پنجمین سیستم عامل بزرگ دستگاه‌های دیجیتال تبدیل می‌شود.

بر اساس گزارش Counterpoint، سیستم عامل مستقل هوآوی در سال ۲۰۲۰ دو درصد از سهم بازار را به دست می‌آورد. در حال حاضر سهم سیستم عامل‌های مختلف در سراسر دنیا بدین شرح است؛ اندروید ۳۹ درصد، ویندوز ۳۵ درصد، iOS اپل ۱۳.۸۷ درصد، macOS اپل ۵.۹۲ درصد و لینوکس ۰.۷۷ درصد.

سیستم عامل هارمونی در ماه اوت در کنفرانس توسعه‌دهندگان هوآوی منتشر شد. این سیستم عامل از طراحی میکروکرنل استفاده می‌کند که با طراحی ماکروکرنل اندروید و سایر سیستم‌ها متفاوت است. سیستم عامل توزیع‌شده‌ای که مبتنی بر مفهوم میکروکرنل طراحی شده باشد می‌تواند با سخت‌افزارهای گوناگونی کار کند و به همین خاطر حتی از QNX یا فوچسیای گوگل سریع‌تر عمل کرده و در عین حال منابع را به صورت آنی تخصیص‌بندی نماید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)