خانهاخبار
کنسول بعدی سونی دستیاری ویژه خواهد داشت

کنسول بعدی سونی دستیاری ویژه خواهد داشت

بر اساس جدیدترین اطلاعات و اخبار منتشره، سونی بعدی سونی یعنی پلی استیشن 5 دستیار مجازی ویژه‌ای خواهد داشت که اطلاعات مربوط به بازی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.
۱۳۹۸/۹/۹

پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت سخت‌افزار تقریبا مشابهی دارند، ولی این بدان معنا نیست که کنسول نسل بعدی سونی و مایکروسافت هیچ فرقی با یکدیگر نخواهند داشت. ایکس باکس اسکارلت به گیمرها اجازه می‌دهد برای انجام برخی از بازی‌ها امکان جابجایی بین کنسول و PC را داشته باشند. ولی از آن سو پلی استیشن ۵ نیز احتمالا قابلیتی خواهد داشت که ایکس باکس فاقد آن خواهد بود. این قابلیت نوع خاصی از دستیار مجازی است که بر گیمینگ و گیم‌پلی تمرکز دارد.

اولین نشانه وجود دستیار هوش مصنوعی پلی استیشن بعدی در اواخر ماه سپتامبر نمایان شد که بر اساس گزارش‌ها گفته می‌شد این دستیار می‌تواند پاسخ سوالات مخصوص بازی‌ها را به کاربران بدهد. دستیار هوش مصنوعی پلی استیشن ۵ قادر است محتواهای لازم برای بازی یا محل دقیق آیتم‌های مختلف را نشان دهد و یا به کاربران کمک کند تا این اطلاعات را از اینترنت به دست آورند. این دستیار صوتی دارای اپلیکیشنی در پلتفرم موبایل خواهد بود که آمارهای گیمینگ و اطلاعات خاص مربوط به بازی‌ها را ارائه می‌کند.

در ادامه سونی از کنترلر نسل بعدی این شرکت که برای PS5 ساخته شده رونمایی کرد و در آن کنترلر میکروفونی قرار داشت که احتمالا مربوط به همین دستیار مجازی است. البته سونی رسما این ویژگی را تایید نکرده اما میکروفون روی کنترلر یکی از شاخصه‌هایی است که می‌تواند به وجود دستیار صوتی اشاره داشته باشد.

چند وقت پیش پتنتی از سونی کشف شد که ایده وجود دستیار صوتی در PS5 را تقویت می‌کرد. این پتنت فناوری خاصی را توصیف می‌کرد که می‌توانست به شناسایی و دسته‌بندی محتواهای کاربری در هر بازی بپردازد.

image

این فناوری سیستم اشتراک‌گذاری فعلی PS4 را ارتقا می‌دهد؛ سیستمی که در حال حاضر امکان تماشای استریم و پخش آن را برای کاربران فراهم می‌کند. فناوری جدید سونی اجازه می‌دهد کلیپ‌های گیم‌پلی خود را ویرایش کنید و بگذارید بقیه کاربران در شبکه پلی استیشن آن را ببینند و با آن تعامل داشته باشند. در توضیحات این پتنت آمده است:

[...] فراداده‌های مربوطه ۱) به کاربران اجازه می‌دهد میان محتواهایی که توسط افراد آپلود شده جستجو انجام دهند و ۲) میان بخشی از محتواهای تولیدشده کاربران که مدنظرشان است جستجو کنند. به‌علاوه، فراداده‌های مربوط به محتواهای تولیدشده توسط کاربران اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان رویدادهای یکسانی را تجربه کنند.

دسته‌بندی مناسب محتواهای تولیدی کاربران دقیقا همان چیزی است که از دستیار هوشمند PS5 انتظار می‌رود. این دستیار باید بتواند به سوالات مربوط به بازی‌ها از جمله ماموریت‌ها، مکان‌ها، رقیبان و معماها پاسخ دهد. این یعنی دستیار سونی باید امکان شناسایی آن نوع خاصی از اطلاعات را داشته باشد و بتواند به سرعت محتواهای تولیدشده توسط کاربران را در پاسخ ارائه کند.

البته تمام این‌ها هنوز بر مبنای گمانه‌زنی است چون سونی فعلا چیزی درباره وجود یا عدم وجود دستیار صوتی در PS5 نگفته است. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها کنسول جدید این شرکت احتمالا در اواسط ماه فوریه معرفی خواهد شد، اما تاکنون خبری از مراجع رسمی سونی درباره برگزاری رویدادی ویژه در این رابطه منتشر نشده است. پلی استیشن ۵ در انتهای سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)