خانهاخبار
اپل در نسخه‌های بعدی iOS از سیستم جدیدی برای کاهش باگ‌ها استفاده می‌کند

اپل در نسخه‌های بعدی iOS از سیستم جدیدی برای کاهش باگ‌ها استفاده می‌کند

بر اساس اعلام مدیر مهندسی نرم‌افزار اپل، کریگ فدریگی، و به نقل از بلومبرگ، اپل می‌خواهد در نسخه‌های آتی iOS از سیستم جدیدی برای مدیریت باگ‌ها استفاده کند تا مشکلات این سیستم عامل به حداقل برسد.
۱۳۹۸/۹/۲

اپل چند وقت پیش iOS 13 را منتشر کرد و در طی این مدت انتقادات زیادی نسبت به باگ‌ها و مشکلات این نسخه از سیستم عامل کوپرتینویی‌ها مطرح شد. iOS 12 نیز تقریبا همین مشکلات را داشت. اما این شرکت می‌خواهد در iOS 14 سیستمی راه‌اندازی کند که باعث کاهش یا حتی حذف این باگ‌ها شود.

طبق اعلام منابع آگاه بلومبرگ، عامل اصلی وجود باگ‌های متعدد در نسخه‌های اخیر iOS سرعت بالای ثبت آپدیت‌های جدید در سیستم اپل بوده است. این آپدیت‌ها که معمولا روزانه یا حداقل هفتگی ثبت می‌شوند برای توسعه‌دهندگان مشکل‌سازند. وقتی کدی تغییر می‌کند یا کد جدیدی به ثبت می‌رسد، این نسخه‌های آزمایشی اغلب برای مدت زمانی غیرقابل استفاده می‌شوند. در نتیجه مدت زمانی که آزمایش‌کنندگان قادر به استفاده از نرم‌افزارها هستند کاهش می‌یابد و توسعه‌دهندگان نمی‌توانند قابلیت‌های خود را بهینه‌سازی کنند، چون مشغول اصلاح باگ‌ها هستند.

در نسخه‌های آزمایشی ورژن بعدی سیستم عامل اپل، قابلیت‌هایی که دارای باگ به نظر می‌رسند یا مشکل‌ساز هستند، به طور پیش‌فرض غیرفعال می‌شوند. سپس خود آزمایش‌کنندگان می‌توانند آن قابلیت‌ها را با پذیرش ریسک‌های احتمالی فعال کرده و از این طریق تعداد باگ‌های نرم‌افزارها را کاهش دهند.

بلومبرگ می‌گوید اپل کیفیت نرم‌افزارهای خود را با مقیاسی از ۱ تا ۱۰۰ تعیین و مشخص می‌کند. این مقیاس مبتنی بر سازوکاری است که به صورت داخلی تحت عنوان آزمایش «دستکش سفید» شناخته می‌شود. نسخه‌های دارای باگ امتیازی کمتر از ۶۰ و نسخه‌های پایدار امتیازی بالاتر از ۸۰ دریافت می‌کنند. iOS 13 نسبت به iOS 12 در این مقیاس امتیاز پایین‌تری کسب کرده است. به‌علاوه، تیم‌های اپل رنگ‌های سبز، زرد و قرمز را به کدهای این شرکت اتلاق می‌کنند تا نشان دهند که کیفیت هر کد در مرحله توسعه چگونه است. مقیاس دیگری که برای تعیین سطح اهمیت باگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد مقیاسی از صفر تا ۵ است که صفر باگ‌های حیاتی و ۵ باگ‌های جزئی را نشان می‌دهد.

این تغییر در جلسه‌ای داخلی در شرکت اپل توسط مدیر مهندسی نرم‌افزار این شرکت، کریگ فدریگی، معرفی شده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)