خانهاخبار
تقاضای بالا برای ایرپاد به رشد 100 درصدی فروش این دستگاه منجر می‌شود

تقاضای بالا برای ایرپاد به رشد 100 درصدی فروش این دستگاه منجر می‌شود

بر اساس گزارش‌ها، میزان استقبال کاربران از ایرپاد پرو فراتر از انتظارات بوده و حالا پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شرایط حاضر میزان فروش ایرپاد رشدی 100 درصدی را تجربه کند.
۱۳۹۸/۹/۲

وضعیت محصولات پوشیدنی اپل به لطف اپل واچ و ایرپاد بسیار خوب است. ساعت هوشمند این شرکت محبوب‌ترین ساعت هوشمند دنیاست و ایرپاد هم محبوب‌ترین ایرباد بازار به حساب می‌آید. کوپرتینویی‌ها در سه‌ماهه مشتمل بر ماه ژوئیه تا سپتامبر رشدی ۵۴ درصدی را در درآمدهای حاصل از محصولات پوشیدنی خود گزارش و از درآمد ۶.۵۲ میلیارد دلاری یاد کرده‌اند. حالا امروز بلومبرگ گزارشی منتشر کرده که به نقل از منابع ناشناس اما آگاه به برنامه‌های اپل می‌گوید این شرکت میزان فروش لوازم جانبی بیسیم خود را در سال جاری به ۶۰ میلیون دستگاه خواهد رساند. در این گزارش گفته شده که میزان تقاضا برای ایرپاد پرو ۲۴۹ دلاری به شکلی باورنکردنی از انتظارات فراتر رفته است.

ایرپاد پرو که کمتر از یک ماه پیش معرفی شد از قابلیت‌های جذابی مثل حذف فعال نویز و مقاومت در برابر آب برخوردار است. همچنین با ارائه سه بالشتک مختلف برای این ایرباد، کاربران می‌توانند متناسب با اندازه گوش خود بهترین بالشتک را انتخاب کنند. ایرپاد پرو حالتی موسوم به حالت شفافیت دارد که اجازه می‌دهد کاربر بدون نیاز به درآوردن دستگاه از محیط پیرامون خود مطلع باشد. به‌علاوه، این محصول حالا سیستمی کنترلی موسوم به Force Sensor دارد که اجازه می‌دهد به راحتی بین حالت حذف نویز و شفافیت جابجا شوید یا آهنگ‌ها را متوقف و پخش کرده یا عقب و جلو ببرید. وقتی حالت حذف نویز را در ایرپاد پرو فعال می‌کنید، میکروفونی که روی سطح خارجی این دستگاه قرار گرفته صداهای محیط را شناسایی و حذف می‌کند. در عین حال، میکروفونی که درون دستگاه قرار دارد به نویزهای داخلی گوش می‌کند و با حذف آن‌ها بهترین تجربه صوتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

image

کسب سهم ۵۰ درصدی از بازار محصولات شنیدنی

در حال حاضر کسانی که ایرپاد پرو را از وبسایت اپل سفارش می‌دهند باید دو تا سه هفته صبر کنند تا این دستگاه به دستشان برسد. پیمانکارانی که ایرپاد پرو را تولید می‌کنند نیز با تمام توان مشغول تولید هستند تا این محصول را به دست مشتریان برسانند. ایرپاد پرو فعلا توسط دو شرکت در چین و یک شرکت در تایوان تولید می‌شود، اما مذاکراتی در جریان است که از اضافه شدن احتمالی چند شرکت دیگر به منظور تولید این دستگاه خبر می‌دهد.

به گزارش شرکت IDC، اپل در طول سه‌ماهه دوم امسال سهمی ۵۰.۲ درصدی را از بازار محصولات شنیدنی در اختیار داشته و سامسونگ با سهم بازار ۱۰.۲ درصدی فاصله زیادی با این کمپانی دارد. اگرچه گلکسی بادز سامسونگ بعد از اپل در جایگاه دوم قرار دارد، اما ۱۰ محصول پرفروش دیگر از اپل مثل پاوربیتس پرو در میان محصولات پرفروش بازار دیده می‌شود. بعد از سامسونگ شرکت‌های دیگری مثل سونی، گوگل، آمازون و مایکروسافت نیز از رقبای فعلی و آتی اپل به حساب می‌آیند.

تحلیل‌گر شرکت Counterpoint، پاول ناییا، می‌گوید اپل توانسته رقبای خود را آسان‌تر از پیش رو بردارد، چون ایرباد این شرکت کاملا بیسیم است و کاربران از این محصولات نسبت به ایربادهایی که میان گوشی‌های آن‌ها سیم وجود دارد بیشتر استقبال می‌کنند. طبق اعلام این کمپانی، آن‌ها در تحقیقی دریافته‌اند که ۵۷ درصد کاربران به هنگام خرید ایربادهای بیسیم ایرپاد اپل را به عنوان گزینه‌ای برای خرید در نظر می‌گیرند.

نسخه اول ایرپاد در دسامبر ۲۰۱۶ و نسخه دوم آن در مارس ۲۰۱۹ معرفی شد. در حال حاضر ایرپاد معمولی با کیس شارژ سیمی با قیمت ۱۵۹ دلار به فروش می‌رسد و از تراشه H1 استفاده می‌کند. این تراشه همان تراشه‌ای است که بر روی ایرپاد پرو نیز به کار گرفته شده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)