خانهاخبار
کورتانا در برخی کشورها از اندروید و iOS حذف می‌شود

کورتانا در برخی کشورها از اندروید و iOS حذف می‌شود

بر اساس اعلام مایکروسافت، این شرکت قصد دارد تا به‌زودی فعالیت مستقل کورتانا روی دو پلتفرم اندروید و iOS را متوقف کند. به باور مایکروسافت این دستیار صوتی شانسی در مقابل سیری و گوگل اسیستنت ندارد.
۱۳۹۸/۸/۲۸

اگر گوشی مجهز به iOS یا اندروید دارید، احتمالا از دستیار صوتی سیری یا گوگل اسیستنت استفاده می‌کنید و زحمت نصب سایر دستیارهای صوتی موجود در بازار را به خود نمی‌دهید. ظاهرا مایکروسافت از این موضوع مطلع شده و تصمیم گرفته که کورتانا را در برخی کشورها از این دو پلتفرم حذف کند.

بر اساس مطلبی که در صفحه پشتیبانی کورتانا منتشر شده است، مایکروسافت اعلام کرده که می‌خواهد تغییراتی را در ارائه خدمات دستیار دیجیتالی خود اعمال کند و این تغییرات مستلزم توقف فعالیت کورتانا در برخی کشورهاست.

اگرچه مایکروسافت قصد ندارد که پروژه کورتانا را به طور کامل متوقف کند، اما این دستیار صوتی به‌زودی به مجموعه مایکروسافت ۳۶۵ منتقل خواهد شد. بر اساس اعلام این شرکت، از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰، خدمات اپلیکیشن کورتانا در اندروید و iOS در کشورهای استرالیا، کانادا، چین، هند، مکزیک، آلمان، اسپانیا و بریتانیا متوقف خواهد شد.

به این ترتیب، دیگر امکان دسترسی به محتواهای این سرویس از جمله یادآورها یا فهرست‌های کورتانا از طریق اپلیکیشن موبایل دستیار صوتی مایکروسافت یا لانچر این شرکت وجود نخواهد داشت. با این حال همچنان از طریق نرم‌افزار کورتانا بر روی ویندوز می‌توانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

البته اگر همچنان می‌خواهید به یادآورها و فهرست‌های خود در کورتانا دسترسی داشته باشید می‌توانید اپلیکیشن Microsoft To Do را دانلود و از آن استفاده کنید. فعلا مشخص نیست که دسترسی به این برنامه در آینده در سایر کشورها نیز قطع خواهد شد یا نه، اما وقوع چنین اتفاقی دور از انتظار نخواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)