خانهاخبار
سخنگوی دولت: مشکل اینترنت امروز یا فردا رفع می‌شود (به‌روزسانی ۲۸ آبان)

سخنگوی دولت: مشکل اینترنت امروز یا فردا رفع می‌شود (به‌روزسانی ۲۸ آبان)

از شنبه شب شاهد قطعی اینترنت بین الملل بودیم و اکنون حدود ۴۸ ساعت از این قطعی می‌گذرد و با این وجود زمان دقیقی برای برقراری این سرویس هنوز اعلام نشده است.
۱۳۹۸/۸/۲۸

از شنبه شب شاهد قطعی اینترنت بین الملل بودیم و اکنون حدود ۴۸ ساعت از این قطعی می‌گذرد و با این وجود زمان دقیقی برای برقراری این سرویس هنوز اعلام نشده است.

در این راستا امکان دسترسی به سایت‌ها و سرویس‌هایی که میزبانی آن‌ها در داخل کشور انجام می‌شود هنوز وجود دارد اما مشکل آنجاست که بسیاری از کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام با کسب‌وکارها در ارتباط بوده‌اند و یا اینکه آدرس سایت کسب و کار مورد نظر خودشان را حفظ نبوده‌اند و از طریق موتورهای جستجوگر و به خصوص گوگل به یافتن آدرس‌های مورد نظر خود اقدام می‌کردند و در حال حاضر موتورهای  جستجوگر ایرانی در نمایش نتیجه خیلی توانمند عمل نمی‌کنند. البته نباید به وقفه افتادن ارتباطات از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را فراموش کنیم.

سخنگوی دولت در این مورد اعلام کرده:

به هر حال وقتی اعتراضاتی صورت می‌گیرد و سنگ در اتوبان خالی می‌شود و از شبکه اینترنت برای اطلاع رسانی استفاده کردند، شورای امنیت ملی کشور دستوری ابلاغ کرده که اینترنت قطع شود؛ منتهی دولت تلاش زیادی انجام داده تا روی شبکه داخلی مشکلی به وجود نیاید و مردم با مسئله‌ای جدی مواجه نشده و نظام بانکی دچار اختلال نشود و در این بین تاکسی‌های اینترنتی هم مشکلی نداشته باشند.

از امروز یا فردا، مشکل اینترنت همه استان‌ها حل خواهد شد.

 

به روزرسانی: سخنگوی دولت درجمع خبرنگاران درباره قطع اینترنت در کشور و مشکلاتی که برای برخی از مشاغل به ویژه دانشجویان ایجاد شده گفت:

طبیعی است که در این شرایط بسیاری از مشاغل و بانک‌ها از جمله مشاغل اینترنتی دچار مشکل شده باشند و ما سعی کردیم که این مشکل را حل کنیم؛ البته بعضی مشاغل و کارهای دانشجویان باقی مانده که می‌پذیریم.

ربیعی تصریح کرد:

شورای عالی امنیت کشور این تصمیم را گرفته و براساس آنچه که اطلاع دارم در برخی از استان‌ها که آرام آرام این اطمینان ایجاد شود که سوء استفاده از اینترنت صورت نمی‌گیرد این برگشت صورت خواهد گرفت. وبه گفته وی تصمیم‌گیری درباره بازگشت اینترنت و برقراری آن با کسانی است که باید آن را اعلام کنند.

سخنگوی دولت در پایان گفت:

درک می‌کنیم که مردم دچار سختی شدند و برخی مشاغل به این دلیل برایشان مشکل ایجاد شده اما نگرانی بزرگ‌تر در شرایط حاضر حفظ آرامش و ثبات کشور است.

image

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (33 نظر)

دیوانه شدیم

۱۳۹۸/۹/۵
نت مازندران وصل نشده هنوز خوبه حالا مازندران خبری از اغتشاش نبوده و فلان ، باید فرار مغزی بشیم از این کنج ققریب :(

amirtak

۱۳۹۸/۹/۴
خوزستان الان ده روزه نه اینترنت adsl وصله نه همراه اول نه ایرانسل ..خدایشش ظلمه ظلم

مهران

۱۳۹۸/۹/۲
نصف مملکت جوونای تحصیل کرده بیکار و بدبختیم
GSM.IR ممنون که بودی توی این روزا
تنها جایی که احساس آزادی میداد بهم همینجا بود

مهران

۱۳۹۸/۹/۲
هه

مهران

۱۳۹۸/۹/۲
آقا مگه چهل سال پیش اینترنت بود ؟
مگه موبایل بود ؟
مگه حتی تلفن ثابتم اینقدر بود ؟