خانهاخبار
نمونه تصاویر سنسور جدید IMX686 سونی منتشر شد

نمونه تصاویر سنسور جدید IMX686 سونی منتشر شد

سونی در شبکه اجتماعی چینی ویبو از نمونه تصاویر سنسور جدیدی به نام IMX686 رونمایی کرد. اگرچه هنوز نمی‌دانیم که این سنسور چه رزولوشنی دارد، اما از روی تصاویر آن می‌توانیم کیفیت بالای سنسور مذکور را به وضوح ببینیم.
۱۳۹۸/۸/۲۲

اگرچه تلفن‌های هوشمند سونی سهم کمی را در بازار گوشی‌های همراه در اختیار دارند، اما سنسورهای دوربین این شرکت در بسیاری از موبایل‌های بازار به کار گرفته می‌شوند. بنابراین احتمالش بالاست که اگر با موبایل‌تان عکاسی می‌کنید در حال استفاده از فناوری‌های سونی باشید. این کمپانی ژاپنی اخیرا تصاویر سنسور جدید خود را منتشر کرده که احتمالا به‌زودی در بسیاری از دستگاه‌ها شاهد استفاده از آن خواهیم بود.

سنسور جدید این شرکت IMX686 نام دارد و هرچند هنوز نمی‌دانیم که رزولوشن آن چقدر است، اما تصاویری که سونی در شبکه اجتماعی ویبو از این سنسور منتشر کرده به ما نشان می‌دهد که کیفیت آن چقدر بالاست.

گفتنی است که این سنسور لزوما در پرچمدار بعدی سونی که اکسپریا ۲ یا اکسپریا ۳ نام دارد قرار نخواهد داشت. چون آن‌ها معمولا از بهترین‌های سنسورهای خود در جدیدترین تلفن‌های هوشمندشان استفاده نمی‌کنند. اگر مشخصات اکسپریا ۱ یا اکسپریا ۵ را به خاطر داشته باشید می‌دانید که این دستگاه‌ها سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند.

با این حال شرکت‌های زیادی مشتری سنسورهای سونی هستند و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی فعلی این شرکت موسوم به IMX586 در حال حاضر در دستگاه‌های زیادی از جمله گلکسی A80، اوپو رینو 10x Zoom، موتو Z4، آنر 20 پرو، شیائومی می 9 و وان پلاس 7 پرو استفاده شده است. با این حساب، IMX686 نیز به‌زودی در گوشی‌های زیادی به کار گرفته خواهد شد.

نمونه تصاویر منتشرشده از سوی سونی را در ادامه می‌بینید:

همان طور که پیداست این تصاویر بسیار روشن و با رنگ‌های کاملا طبیعی هستند و توانسته‌اند طراوت خود را به خوبی حفظ کنند. این مسئله همچنان که تا حد زیادی به سوژه تصاویر وابسته است، اما در عین حال به قدرت سنسور مذکور نیز اشاره دارد.

یکی از این تصاویر قابلیت عکاسی نجومی IMX686 را نشان می‌دهد که موفق به ثبت اجرام سماوی شده است. قابلیت عکاسی نجومی مدتی است که به تلفن‌های هوشمند وارد شده و به زیبایی نشان می‌دهد که این سنسورهای جدید تا چه اندازه می‌توانند اجرام کوچک را مشاهده و ثبت کنند.

عکاسی موبایل ترکیبی از قدرت سنسور و پردازش‌های پس از ثبت تصویر است. هر شرکتی که از سنسور IMX686 استفاده کند، مجموعه خاصی از الگوریتم‌ها را در دستگاه خود به کار می‌برد تا خروجی متفاوتی را به کاربر ارائه کند. در نتیجه کیفیت تصاویر این سنسور ممکن است در آینده کمی متفاوت باشد و حتی بهتر از نمونه‌های موجود در این مطلب به نظر برسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)