خانهاخبار
چیپست 5G مدیاتک MT6885 در تاریخ 5 آذر معرفی می‌شود

چیپست 5G مدیاتک MT6885 در تاریخ 5 آذر معرفی می‌شود

چیپست 5G مدیاتک MT6885 که با هدف تجهیز تلفن‌های میان‌رده تولید شده، قرار است رسما در تاریخ 5 آذر در مراسم سالانه مدیاتک معرفی شود. ردمی K30 از اولین دستگاه‌های احتمالی برای استفاده از این چیپست به شمار می‌آید.
۱۳۹۸/۸/۲۲

مدیاتک چند ماه پیش رسما تایید کرد که مشغول کار روی چیپستی با پشتیبانی از 5G برای تلفن‌های میان‌رده است. حالا بر اساس جدیدترین اخبار موبایل، اعلام شده که این دستگاه با شماره مدل داخلی MT6885 در تاریخ ۲۶ نوامبر در مراسم سالانه این شرکت معرفی خواهد شد.

در ماه ژوئیه امسال، وقتی مدیاتک چیپست سری هلیو G90 را معرفی کرد، تایید شد که آن‌ها در حال کار روی چیپستی با پشتیبانی از 5G برای اواخر امسال هستند. در آن زمان اطلاعات دیگری در دسترس نبود، اما حالا تایید شده که این چیپست در مراسم سالانه مدیاتک در تاریخ ۲۶ نوامبر معرفی می‌شود. در همین حال، بخشی از اطلاعات اولیه این محصول نیز با کاربران به اشتراک گذاشته شده است.

image

چیپست MT6885 قوی‌ترین چیپست حال حاضر مدیاتک خواهد بود که به لطف مودم هلیو M70 می‌تواند از فناوری 5G استفاده کند. این چیپست قرار است در گروه چیپست‌های 5G مقرون به صرفه‌تر قرار بگیرد و موتور محرک گوشی‌های میان‌رده باشد. البته گفته می‌شود که نسخه غیر 5G این چیپست برای بازارهایی نظیر بازار هند نیز عرضه خواهد شد. چیپست MT6885 می‌تواند سرعتی معادل ۴.۷ گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران فراهم کند.

چیپست یادشده با فناوری ۷ نانومتری FinFET ساخته خواهد شد تا کارآمدی بیشتری داشته باشد. این چیپست همچنین از هسته‌های کورتکس A77 شرکت ARM استفاده خواهد کرد تا پروسه‌های سنگین را مدیریت کند. علاوه بر این، چیپست MT6885 از معماری هوش مصنوعی جدیدی به نام APU 3.0 استفاده می‌کند و برای استریم و اجرای بازی‌های باکیفیت نیز پردازنده گرافیکی Mali-G77 را به کار خواهد گرفت.

پیشرفت مهم بعدی MT6885 پشتیبانی از رمزگذاری و رمزگشایی ویدیوهای 4K در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. این چیپست می‌تواند ویدیوهای مذکور را ضبط و پخش کرده و همچنین از لنزهایی با حداکثر رزولوشن ۸۰ مگاپیکسل پشتیبانی کند.

چیپست بعدی مدیاتک در حال حاضر وارد فاز تولید انبوه شده و در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به دست تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند می‌رسد. گفته می‌شود که شیائومی یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که از این تراشه در گوشی‌های آتی خود استفاده می‌کند. ردمی K30 یکی از گزینه‌های احتمالی برای استفاده از چیپست MT6885 است که احتمالا در ابتدای سال ۲۰۲۰ با این تراشه 5G به بازار می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)