خانهاخبار
مدرک جدیدی دال بر استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی در گوشی بعدی سامسونگ پیدا شد

مدرک جدیدی دال بر استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی در گوشی بعدی سامسونگ پیدا شد

وبسایت XDA اخیرا در گزارشی اعلام کرده که در اپلیکیشن دوربین نسخه بعدی رابط کاربری سامسونگ اشاره‌ای مبنی بر پشتیبانی از دوربین 108 مگاپیکسلی این شرکت را مشاهده کرده است.
۱۳۹۸/۸/۱۹

سامسونگ حدود سه ماه پیش از سنسور دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی موسوم به ایزوسل برایت HMX رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون بسیاری منتظرند تا ببینند این سنسور بالاخره در کدام گوشی هوشمند سامسونگ استفاده خواهد شد. حالا در یکی از اپلیکیشن‌های متعلق به این شرکت سرنخی پیدا شده که می‌تواند به استفاده از این سنسور در یکی از موبایل‌های آتی سامسونگ اشاره داشته باشد. این دستگاه لزوما گلکسی اس ۱۱ نیست، ولی شایعات و گزارشات بسیاری به استفاده از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۱۱ اشاره کرده‌اند.

سامسونگ سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خود را با کمک شیائومی ساخته و در حال حاضر فقط چند گوشی از این سنسور استفاده می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد معرفی این دوربین در یکی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ خواهیم بود.

وبسایت XDA-Developers با بررسی نسخه جدید اپلیکیشن Samsung Camera در بتای سوم One UI 2.0 که این هفته منتشر شده، پشتیبانی از رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی را پیدا کرده است. این اپلیکیشن در One UI 2.0 از رزولوشن ۱۲۰۰۰ در ۹۰۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند که دقیقا معادل ۱۰۸٫۰۰۰٫۰۰۰ پیکسل یا ۱۰۸ مگاپیکسل است.

در کد این برنامه هیچ مدرکی وجود ندارد که به استفاده گلکسی اس ۱۱ از این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره کند. با این وجود، شایعات متعددی از وجود این سنسور به همراه لنز زوم اپتیکال ۵ برابری در پرچمدار بعدی سامسونگ خبر داده‌اند.

اگر سابقه اقدامات سامسونگ را ملاک قرار دهیم، این شرکت بدون در نظر داشتن عرضه دستگاهی که مجهز به سخت‌افزار مورد پشتیبانی آن‌ها باشد، قابلیتی را در نرم‌افزارهای خود قرار نمی‌دهد. گفته می‌شود که گوشی مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی قادر به استفاده از تمام رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی نخواهد بود و با کمک فناوری ادغام پیکسل این پیکسل‌ها را ترکیب می‌کند تا به ابرپیکسلی دست یابد که قادر به کاهش نویز در تصویر است.

هرچه نسبت سیگنال به نویز بیشتر باشد دستگاه می‌تواند روشنایی بیشتری را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند. در نتیجه اگر هر ۴ یا ۹ پیکسل در یکدیگر ادغام شوند، به تصویری با خروجی ۲۷ یا ۱۲ مگاپیکسلی می‌رسیم. تلفن هوشمند می میکس آلفای شیائومی که از این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند با کمک همین فناوری تصاویر ۲۷ مگاپیکسلی تولید می‌کند.

سامسونگ تاکنون به زمان یا محصولی که قرار است در آن از این سنسور استفاده کند اشاره‌ای نداشته است. با این حال همان طور که گفتیم بسیاری گلکسی اس ۱۱ را کاندید مناسبی برای ایزوسل برایت HMX می‌دانند. اکنون باید صبر کنیم و منتظر بمانیم تا ببینیم در گزارشات بعدی چه اخباری در این باره منتشر خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۸/۱۹
ببین چیه که سامسونگ از شیائومی مدد گرفته?
شیائومی با "می‌میکس‌آلفا" سونامی‌ای به پا کرده که دامنه‌‌ش تا کرانه‌ی باختریِ رودِ اردن هم گزارش شده
شیائومی را دریابیم چون دُر⚪