خانهاخبار
اسم رمز دوربین گلکسی اس 11 به چه چیزی اشاره دارد؟

اسم رمز دوربین گلکسی اس 11 به چه چیزی اشاره دارد؟

بر اساس گزارش اخیر وبسایت GalaxyClub، اسم رمز دوربین گلکسی اس 11 هابل است که مطمئنا از روی تلسکوپ فضایی هابل برداشته شده. اما این نام به چه قابلیتی از دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ اشاره دارد؟
۱۳۹۸/۸/۱۶

بر اساس جدیدترین گزارش منتشره پیرامون گلکسی اس ۱۱، احتمالا به معتبرترین مدرک ممکن برای اثبات استفاده پرچمدار آتی سامسونگ از دوربینی با زوم تقویت‌شده دست یافته‌ایم. وبسایت GalaxyClub، در گزارش جدیدی می‌گوید اسم رمز دوربین گلکسی اس ۱۱ «هابل» است که بدون شک به تلسکوپ فضایی هابل اشاره می‌کند. در نتیجه می‌توانیم حدس بزنیم که این نام‌گذاری ارتباطی با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری سری بعدی گلکسی اس خواهد داشت که از مدت‌ها پیش شایعات مربوط به آن مطرح شده بود.

گلکسی اس ۱۱ که خودش با اسم رمز پیکاسو شناخته می‌شود، احتمالا دوربینی با زوم ۵ برابری دارد که از سیستم پریسکوپ استفاده می‌کند. این سیستم به گلکسی اس ۱۱ اجازه می‌دهد ماژول دوربین به به صورت پهلو به پهلو قرار داده شده و از قاعده بازتاب نور درون تلسکوپ استفاده کند. سامسونگ از ابتدای سال جاری میلادی مشغول تولید انبوه این حسگر دوربین بوده و گزارشات متعدد نشان می‌دهند که احتمالا برای اولین بار در گلکسی اس ۱۱ از آن استفاده خواهد شد.

آیا هابل می‌تواند به زوم ۵ برابری و لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره داشته باشد؟

image

به باور عده‌ای اسم رمز هابل به زوم ۵ برابری دوربین گلکسی اس ۱۱ اشاره ندارد و صرفا به عنوان نشان‌دهنده ایده دوربین این دستگاه انتخاب شده و نباید به دنبال معنایی عینی در آن بگردیم. حالا با گذشت ۲ سال از حضور زوم ۲ برابری در پرچمداران سری گلکسی، عرضه قابلیت زوم ۵ برابری جهش خوبی به حساب می‌آید، اما به اندازه کافی برای پیش انداختن این دستگاه از گلکسی اس ۱۰ جذاب نیست. پس شاید به همین خاطر سامسونگ تصمیم به استفاده از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی گرفته است.

شاید بخشی از دلیل استفاده از نام هابل به خاطر همین لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی باشد، اما هنوز چند ماه تا نزدیک شدن به تاریخ عرضه گلکسی اس ۱۱ زمان مانده و فعلا باید منتظر اخبار و گزارشات بیشتر بمانیم. این شرکت چندی قبل توسعه نرم‌افزار گلکسی اس ۱۱ را آغاز کرد، بنابراین احتمالا مراحل تولید توسعه سخت‌افزاری به پایان رسیده است، در نتیجه به‌زودی باید منتظر افشاگری‌های بیشتر و بیشتری از این تلفن هوشمند باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

شهریار

۱۳۹۸/۸/۱۷
بیشتر اشاره به قابلیت عکسبرداری از فضا است. مثل پیکسل 4 یا پیکسل 4 ایکس ال.