خانهاخبار
مدیاتک در حال توسعه یک چیپست 7 نانومتری 5G ارزان قیمت است

مدیاتک در حال توسعه یک چیپست 7 نانومتری 5G ارزان قیمت است

مدتی است که بازار پردازنده‌های 5G گرم گرفته است و وجود چنین قابلیتی در گوشی‌های هوشمند مزیت محسوب می‌شود
۱۳۹۸/۸/۱۳

مدیاتک تاکنون نام اولین چیپست 5g خود را اعلام نکرده اما قرار است در تعدادی از گوشی‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد. در درون این پردازشگر مودم Helio M70 قرار خواهد گرفت و هسته‌های آن بر اساس Cortex-A77 کار می‌کنند و پردازشگر Mali-G77 مسئولیت وظایف گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. اکنون اخبار تازه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد مدیا تک مودم دیگری در دست ساخت دارد که به نسبت ارزان‌تر است اما قدرت پردازشی کمتری دارد.

این اطلاعات توسط اکانتی به نام Digital chat station منتشر شد. این اکانت چند روز پیش فاش کرده بود که ردمی در حال ساخت یک گوشی مجهز به پردازنده 5G مدیاتک است. این اکانت که در شبکه اجتماعی webio قرار دارد، اعلام کرده که مدیاتک در حال ساخت پردازنده‌ای ارزان قیمت با مودم helio M70 است اما هسته های آن از نوع Cortex-A76 هستند و نسبت به Cortex-77 قدرت کمتری دارند.

این چیپست بر اساس تکنولوژی ۷ نانومتری ساخته خواهد شد و از شبکه‌های SA و NSA پشتیبانی می‌کند و برای دیوایس هایی استفاده خواهد شد که در بازه‌ی قیمتی ۳۰۰ دلاری قرار دارند. وجود چنین قابلیتی می‌تواند باعث فروش بیشتر گوشی‌های این بازه شود و از آنجایی که مودم استفاده شده در هر دو پردازنده یکی است بنابراین باید انتظار سرعت برابری را داشته باشیم.

در حال حاضر مشخص نیست که این پردازنده چه زمانی معرفی می‌شود و چه شرکت‌هایی از آن در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)