خانهاخبار
مایکروسافت از لوگوی جدید مرورگر Edge رونمایی کرد

مایکروسافت از لوگوی جدید مرورگر Edge رونمایی کرد

تیم توسعه مرورگر Edge با طرح معمای از لوگوی جدید این مرورگر رونمایی کردند. نسخه جدید مرورگر Edge از موتور کرومیوم استفاده خواهد کرد و فعلا در فاز بتا قرار دارد.
۱۳۹۸/۸/۱۳

مرورگر بازطراحی‌شده مایکروسافت Edge علاوه بر موتوری جدید قرار است آیکنی جدید دریافت کند. تیم توسعه مایکروسافت حدود یک هفته مانده به کنفرانس ایگنایت از طریق معمایی آیکن جدید مرورگر این شرکت را معرفی کرده‌اند. آیکن جدید مرورگر اج شبیه حرف کوچک e است که به دوران اینترنت اکسپلورر بر می‌گردد. به‌علاوه، طراحی این حرف به شکل امواج دریا ساخته شده تا اشاره‌ای به وبگردی و مرور وب داشته باشد.

مایکروسافت از مدتی پیش مشغول بازسازی مرورگر اج با موتور منبع باز پروژه کرومیوم گوگل است. نسخه جدید این مرورگر حالا در فاز بتا قرار دارد.

اینترنت اکسپلورر حدود دو دهه پیش با کنار زدن مرورگر Navigator محصول شرکت نت‌اسکیپ پیروز اولین نبرد مرورگرهای اینترنتی شد، اما مایکروسافت نتوانست موفقیت‌های این مرورگر را ادامه دهد. با ورود فایرفاکس، اپرا و سافاری، سطله IE به پایان رسید. در سال ۲۰۰۸ گوگل کروم معرفی شد و بالاتر از تمام مرورگرهای قبلی قرار گرفت. حالا سال‌هاست که مایکروسافت تلاش می‌کند به نحوی جایگاه از دست رفته خود را باز پس بگیرد.

آن‌ها چند سال قبل اینترنت اکسپلورر را با ظاهری تازه به اج تبدیل کردند، اما این مرورگر هم به توفیقی دست نیافت. حالا مایکروسافت سعی دارد تا با تعویض موتور مرورگر قبلی خود آن را با کرومیوم عوض کند. مرورگر مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت قرار است علاوه بر ویندوز برای اندروید و macOS نیز منتشر شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)