خانهاخبار
پلی استیشن 4 به دومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شد

پلی استیشن 4 به دومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شد

سونی با انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه سوم سال 2019 اعلام کرد که پلی استیشن 4 توانسته به دومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شود. با این حال شرایط پیش رو برای این کنسول چندان خوب به نظر نمی‌رسد.
۱۳۹۸/۸/۹

پلی استیشن ۴ با پشت سر گذاشتن نسل اول پلی استیشن به دومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شد که توانسته ۱۰۲.۵ میلیون دستگاه بفروشد. سونی می‌گوید پس از عبور از مرز ۱۰۰ میلیون، این شرکت توانسته در سه‌ماهه گذشته ۲.۸ میلیون PS4 (و PS4 Pro) دیگر بفروشد. این مقدار حدود ۱.۱ میلیون کمتر از آمار فروش سونی در بازه زمانی مشابه در سال گذشته است، اما به قدری بوده که آن را بالاتر از نسخه اول پلی استیشن قرار دهد. با این همه، بعید به نظر می‌رسد که پلی استیشن ۴ بتواند به آمار فروش ۱۵۵ میلیونی پلی استیشن ۲ دست یابد.

افت آمار فروش این دستگاه به وضوح نشان می‌دهد که PS4 کم‌کم به پایان مسیر نزدیک می‌شود. در حال حاضر، نه تنها آمار فروش خود این کنسول پایین آمده، بلکه درآمد حاصل از بازی‌ها نیز کاهش قابل توجهی نسبت به سال ۲۰۱۸ داشته است. سونی انتظار دارد که آمار فروش PS4 برای سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی آن‌ها مبنی بر ۱.۵ میلیون دستگاه باشد.

حتی فروش فصل تعطیلات نیز احتمالا کمکی به پلی استیشن ۴ نخواهد کرد، چون این شرکت رسما اعلام کرده که پلی استیشن ۵ را در انتهای سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند. اکنون کسانی که به دنبال هدیه دادن هستند بیشتر به سراغ بازی‌های PS4 می‌روند چون این بازی‌ها با کنسول بعدی سونی سازگار خواهند بود. عناوین مورد انتظار بعدی سونی شامل Death Stranding و The Last of Us 2 است.

در مجموع، سونی در سه‌ماهه مشابه سال گذشته افت فروش ۳ درصدی را تجربه کرد که آن قدرها محسوس نیست، اما توانست رکورد سودآوری ۲.۵۶ میلیارد دلاری را به ثبت برساند. اگرچه حوزه بازی‌ها در سراشیبی نزولی قرار گرفته، ولی تمام بخش‌های دیگر این کمپانی (به جز یک بخش که احتمالا می‌دانید) سودآوری خود را حفظ کرده‌اند. سونی پیکچرز به لطف قسمت جدید مرد عنکبوتی درآمدی ۱.۷۵ میلیارد دلاری به دست آورد و درآمد بخش موسیقی این شرکت نیز ۸ درصد رشد داشت. نکته جذاب ماجرا آن‌جاست که بخش سنسورهای دوربین سونی با رشدی ۲۲ درصدی در درآمدهای خود عملکرد بسیار خوبی داشت. باید دید این فروش چه تاثیری روی خرید پلاس ۱۴ روزه خواهد گذاشت. 

منتها فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت همچنان نزولی بود و در نتیجه بخش تازه تاسیس «محصولات و راهکارهای الکترونیکی» را که شامل بخش موبایل، دوربین، تلویزیون و محصولات صوتی است به زیر کشید. سونی امیدوار بود که عملکرد موفق بخش دوربین این شرکت بتواند تاثیری روی بخش موبایل آن‌ها بگذارد، اما در حال حاضر که به نظر نمی‌رسد فرجی در کار باشد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)