خانهاخبار
مقایسه ایرپاد پرو و ایرپاد 2؛ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

مقایسه ایرپاد پرو و ایرپاد 2؛ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

اپل دیشب رسما از ایرپاد پرو با قیمت 249 دلار رونمایی کرد. در این مطلب مشخصات و ویژگی‌های گوناگون ایرپاد پرو را گردآوری کردیم تا تفاوت‌های آن را با ایرپاد نسل 2 مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۸/۸

اپل شب گذشته از ایرپاد پرو با قابلیت‌های چشمگیری مثل حذف فعال نویز، حالت شفافیت، طراحی تو-گوشی با سَری‌های مختلف، کیس مجهز به شارژ بیسیم، و مقاومت در برابر آب و عرق رونمایی کرد. در این مطلب می‌خواهیم مقایسه‌ای میان ایرپاد پرو و ایرپاد ۲ عادی اپل داشته باشیم تا ببینیم این آپگرید چقدر مهم و اساسی بوده است.

همان طور که از نام این دستگاه پیداست، ایرپاد پرو پیشرفته‌ترین و حرفه‌ای‌ترین ایرپاد موجود است. این ایرفون بیسیم قیمتی ۲۴۹ دلاری دارد که ممکن است برای بسیاری از کاربران گران باشد، اما از آن سو قابلیت‌هایی روی این دستگاه قرار داده شده که احتمالا بسیاری را به خرید این دستگاه مجاب می‌کند.

ایرپاد پرو پنج ویژگی مهم دارد که ایرپاد ۲ فاقد آن‌هاست:

  • حذف فعال نویز
  • حالت شفافیت صدا
  • مقاومت در برابر آب و عرق با استاندارد IPX4
  • اکولایزر تطبیقی
  • طراحی تو-گوشی با سه سَری مختلف

در ادامه به تشریح بخش‌های مختلف این قابلیت‌های منحصر به فرد می‌رویم و اشاره کوچکی به سایر ویژگی‌ها مثل کنترل‌ها، عمر باتری، وزن، اندازه و غیره می‌کنیم. پس با ما همراه بمانید.

image

طراحی تو-گوشی

اپل می‌گوید ایرپاد پرو طراحی قابل شخصی‌سازی دارد چون سری نرم سیلیکونی آن در سه اندازه عرضه می‌شود. این طراحی برخلاف ایرپاد نسل دوم است که داخل گوش نمی‌رفت و بیشتر نوعی طراحی همگانی داشت. با توجه به این که در جعبه ایرپاد پرو سه سری با اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ قرار گرفته، این دستگاه احتمالا با هر گوشی سازگار خواهد بود. افزون بر این، اپل قابلیتی را فراهم کرده که دستگاه از طریق نرم‌افزار با تشخیص شکل گوش شما پیشنهاد می‌کند که بهتر است از کدام سَری استفاده کنید.

image

حذف فعال نویز

حذف فعال نویز (Active Noise Cancellation) و حالت شفافیت دو مورد از ویژگی‌های اصلی ایرپاد پرو به شمار می‌آیند. اپل درباره قابلیت حذف فعال نویز (ANC) می‌گوید:

ایرپاد پرو با برخورداری از قابلیت حذف نویز می‌تواند صدای محیط پیرامون شما را از بین ببرد تا بهتر روی آهنگی که در حال گوش دادن به آن هستید تمرکز کنید. ایرپاد پرو از دو میکروفون استفاده می‌کند: یک میکروفون که به سمت بیرون قرار گرفته و دیگری که به سمت داخل گوش شما قرار گرفته تا حذف نویز را به بهترین شکل انجام دهد. قابلیت حذف فعال نویز، با انطباق پیوسته با شکل گوش شما و سَری ایرپاد، صدای جهان خارج را از بین می‌برد تا به نحو احسن بتوانید به موسیقی، پادکست یا تماس‌ها گوش کنید.

حالت شفافیت

حالت شفافیت (Transparency mode) برای آگاهی بیشتر از محیط پیرامون اجازه می‌دهد صداها را بشنوید و راحت‌تر بتوانید با دیگران صحبت کنید. این قابلیت برای فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا ورزش کردن در محیط‌های شلوغ بسیار مناسب است. اپل درباره حالت شفافیت می‌گوید:

وارد حالت شفافیت شوید تا ایرپاد پرو اجازه دهد صدای محیط اطراف به شما برسد و بتوانید با پیرامون خود در ارتباط باشید. میکروفون‌های خارجی و داخلی ایرپاد را قادر می‌سازد تا خاصیت ایزوله‌سازی سَری‌های سیلیکون را خنثی کرده و با ایجاد حسی طبیعی بتوانید به راحتی با افرادی که در کنارتان هستند صحبت کنید.

اکولایزر تطبیقی

قابلیت اکولایزر تطبیقی (Adaptive EQ) که مختص ایرپاد پرو است به طور خودکار اصوات آهنگ‌ها را با شکل گوش شما انطباق می‌دهد تا تجربه شنیداری غنی و یکپارچه‌تری داشته باشید. این قابلیت به افزایش کیفیت صدا نیز کمک می‌کند.

مقاومت در برابر آب و عرق

اگرچه ایرپاد ۱ و ۲ هم به‌رغم نداشتن استاندارد مقاومت در برابر آب از توانایی خوبی برای ایستادگی در مقابل رطوبت برخوردار است، اما ایرپاد پرو رسما به استاندارد IPX4 مجهز شده تا در برابر آب و عرق مقاوم باشد. بر اساس این استاندارد، ایرپاد پرو می‌تواند به مدت ۱۰ دقیقه در برابر پاشش آب و عرق ایستادگی کند.

سایر تفاوت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد عادی

از دیگر ویژگی‌های جدیدی که ایرپاد پرو آن را معرفی کرده است می‌توانیم به سیستم کنترلی تازه‌ای به نام Force Sensor اشاره کنیم. در ایرپاد نسل ۱ و ۲ فقط با دو بار تاچ روی بدنه دستگاه می‌توانستید به کنترل‌های لمسی دسترسی داشته باشید، اما در ایرپاد پرو این شرایط تغییر کرده است.

Force Sensor

کنترل‌های ایرپاد پرو شامل یک، دو و سه بار فشار دادن، و همچنین لمس و نگه داشتن انگشت برای جابجا شدن بین حالت‌های حذف فعال نویز و حالت شفافیت است. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید با یک بار فشار دادن می‌توانید آهنگ‌ها را قطع و پخش کنید یا به تماس‌ها پاسخ دهید. با دو بار فشار دادن می‌توانید آهنگ‌ها را رد کنید و به جلو بروید. با سه بار فشار دادن نیز می‌توانید به آهنگ قبلی برگردید. علاوه بر این، مثل ایرپاد ۲ به راحتی قادر خواهید بود که با فرمان Hey Siri با دستیار صوتی اپل حرف بزنید.

image

وزن و اندازه

ایرپاد پرو نسبت به ایرپاد عادی کوتاه‌تر اما کمی بزرگ‌تر و عریض‌تر است. وزن ایرپاد جدید اپل ۵.۴ گرم است در حالی که وزن ایرپادهای عادی ۴ گرم بود. در تصویر زیر می‌توانید مقایسه دقیق وزن و اندازه ایرپادها و کیس‌های آن را ببینید.

image

عمر باتری

ایرپاد پرو درست مثل نسل دوم ایرپاد ۵ ساعت عمر باتری دارد، اما اگر بخواهید از قابلیت حذف فعال نویز استفاده کنید، این مقدار به ۴ ساعت و نیم می‌رسد. ایرپاد پرو در هنگام مکالمه قادر است تا ۳ ساعت و نیم شما را همراهی کند در حالی که ایرپاد عادی فقط تا ۳ ساعت قادر به همراهی شماست.

ایرفون حرفه‌ای اپل درست مثل ایرپاد عادی با کمک کیس شارژر خود می‌تواند تا ۲۴ ساعت عمر باتری خود را افزایش دهد. ایرپاد پرو نیز مثل مدل‌های قبلی خود به فناوری شارژ فوق سریع مجهز است و می‌تواند با ۵ دقیقه شارژ تا ۱ ساعت برای شما موسیقی پخش کند.

قیمت

قیمت ایرپاد پرو ۲۴۹ دلار است که شاید برای برخی بسیار زیاد باشد، اما با توجه به قابلیت‌های این دستگاه احتمالا باید این افزایش ۵۰ دلاری را نسبت به نسل دوم ایرپادی که با کیس شارژ بیسیم در بازار وجود دارد منطقی بدانیم. ایرپاد پرو از چهارشنبه ۸ آبان رسما وارد بازار خواهد شد.

در انتها بهتر است به این نکته اشاره کنیم که قابلیت جذاب دیگری که به ایرپاد پرو اضافه شده پشتیبانی از کابل USB-C به لایتنینگ است که مطمئنا بسیاری از کاربران را خوشحال خواهد کرد. ایرپادهای قبلی از کابل USB-A به لایتنینگ استفاده می‌کردند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۳۹۹/۲/۲۱
سلام خسته نباشید.ببخشید زمانی که از ایرپاد استفاده نمی کنیم باید اون رو داخل کیس شارژ قرار بدیم؟ مدوام شارژ شدنش باعث ایراد نمی شه؟