خانهاخبار
سامسونگ برنده بهترین نوآوری در حوزه وای‎فای شد

سامسونگ برنده بهترین نوآوری در حوزه وای‎فای شد

اتحادیهWireless Broadband) WBA) در مراسم سالانه جوایز خود، جایزه «بهترین نوآوری در حوزه وای‌فای» را به شرکت سامسونگ اعطا کرد. این جایزه به دلیل استفاده از وای‌فای هوشمند و نوآوری‎های وای‌فای 6 به گوشی گلکسی S10 سامسونگ داده شد و به این ترتیب این محصول سامسونگ به اولین گوشی هوشمندی تبدیل شد که تا کنون این جایزه را برده است.
۱۳۹۸/۸/۱

وایفای هوشمند گلکسی S10 از یادگیری ماشین برای اطمینان از هوشمند و امن بودن اتصال‌های وای‌فای کاربر استفاده می کند. این نوآوری به گوشی امکان می‌دهد تا وقتی کاربر وارد فضایی میشود که اتصالات وای‌فای آنها ناپایدار است، بصورت خودکار به اتصال LTE سوئیچ کرده و به این ترتیب از اختلال در اتصال به شبکه جلوگیری کند.

علاوه بر این وایفای هوشمند باعث میشود تا دستگاه فورا ضعیف بودن سیگنال وایفای را در مکان‌هایی مانند آسانسور تشخیص داده و خیلی سریع‌تر به اتصال LTE منتقل شود. حتی در صورت اتصال به یک شبکه جدید، وایفای هوشمند روی دستگاه میتواند الگوی ترافیک را تحلیل کرده و در صورت مشکوک بودن شبکه، کاربران آن را شناسایی کرده و در نتیجه مانع حملات فیشینگ یا بدافزارها شود.

image

 

استفاده از وای‌فای 6 روی گلکسی S10 سامسونگ، شرایط را برای ورود به نسل آینده فناوریها فراهم کرده و سرعت دانلود یا آپلود را تا 20 درصد در مقایسه با نسل‌های قبلی وای‌فای افزایش می‌دهد. معمولا وقتی در مکان‌های شلوغ هستیم، سیگنال وای‌فای کند و ناپایدار می شود. اما در صورت استفاده از اتصال نسل 6 وای‌فای، سرعت و پایداری اتصال کاربر به شبکه در چنین مکان‌هایی تا چهاربرابر بیشتر می‌شود. جالب آنکه این افزایش سرعت و پایداری نه تنها باعث افزایش مصرف باتری نمیشود بلکه حتی مصرف آن را کمتر هم میکند و به این ترتیب کاربر می‌تواند باتری خود را برای کارهای دیگر ذخیره کند.

جوایز صنعت WBA در هفت سال گذشته به برجسته‌ترین تحولات در حوزه اکوسیستم وایفای بصورت جهانی اعطا شده است. مواردی مانند نوآوری‌های استثنایی در شبکه‌های بی‌سیم، شهرهای هوشمند و کاربردهای بی‌سیم و از راه دور در اهدای این جوایز مدنظر قرار می‌گیرد. هدف از این جوایز هم شناسایی و تشویق و توسعه فعالیت‌های موفق در این حوزه است.

در بخش «بهترین نوآوری وای‌فای» به شرکت‌های فناوری و اپراتوری پرداخته میشود که راهکارهایی برای کاربر نهایی ایجاد کرده و «نوآوریها و ابداعاتی در حوزه وای‌فای مستحق دریافت جایزه شناخته می‌شود که امکان حمایت امن و راحت از کاربر و یا تعاملات بیشتر کاربر را فراهم کند».

جانگمو چوی، مدیر بخش تحقیق و توسعه یکپارچه سامسونگ درباره دریافت این جایزه میگوید «سامسونگ مفتخر است که نوآوریهایش در حوزه وایفای به این شکل تقدیر میشود. این شرکت بر روی فعال کردن این توانایی‌های وای‌فای روی گوشی‌های خود تلاش خواهد کرد تا همه کاربران بتوانند هرچه سریعتر از این بهبود عملکرد بهره‌مند شوند. یک نمونه از این تلاش‌ها دریافت تاییدیه WiFi CERTIFIED 6 برای سری گلکسی نوت 10 بود. به این ترتیب این سری از محصولات گلکسی هم در کنار گلکسی S10 توانست به وایفای 6 مجهز شود. سامسونگ مشتاق است که از این اتصال سریع‌تر و هوشمندتر وایفای به عنوان بنیانی برای افزایش راحتی عملکرد کاربران استفاده کند».

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)