خانهاخبار
عینک هوشمند اپل احتمالا سال آینده به بازار می‌آید

عینک هوشمند اپل احتمالا سال آینده به بازار می‌آید

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، گفته می‌شود که اپل مشغول کار روی عینکی با قابلیت AR است و می‌خواهد آن در سال 2020 معرفی کند. شاید همزمان با عرضه آیفون SE 2 شاهد رونمایی از این محصول باشیم.
۱۳۹۸/۷/۳۰

اپل فکر می‌کند ترند بعدی دنیای فناوری واقعیت افزوده است و در نتیجه سرمایه‌گذاری عظیمی روی این حوزه انجام داده است. حالا به گزارش بلومبرگ به نظر می‌رسد که به‌زودی قرار است ماحصل سال‌ها فعالیت و تلاش این شرکت در زمینه واقعیت افزوده را ببینیم.

به نقل از بلومبرگ، اپل بالاخره سال آینده می‌خواهد از عینک واقعیت افزوده خود رونمایی کند. این محصول مورد انتظار یک جفت نمایشگر هولوگرافیک دارد که با آیفون کاربر همگام‌سازی می‌شود تا اطلاعاتی مثل پیامک‌ها، ایمیل‌ها یا وضعیت آب و هوا را نشان دهد. همچنین در شایعات آمده که استفاده از نقشه و برخی بازی‌ها نیز در این عینک پشتیبانی خواهد شد. در خصوص بازی‌ها، با توجه به عرضه سرویس اپل آرکید، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که عناوین خاصی با قابلیت‌های AR در اختیار کاربران این محصول قرار بگیرد.

گفته می‌شود که اپل متخصصانی را در زمینه گرافیک و توسعه بازی استخدام کرده تا از وجود عناوین گوناگون در هنگام عرضه این دستگاه اطمینان یابد. این اتفاق باعث می‌شود اپل به‌راحتی بتواند بازار عینک‌های هوشمند را به تسخیر خود درآورد و این محصول را در کنار اپل واچ به یکی از دستگاه‌های موفق در زمینه محصولات پوشیدنی تبدیل کند. طبق شنیده‌ها، کوپرتینویی‌ها احتمالا در حال بررسی ایده ایجاد اپ استوری اختصاصی مشابه اپ استور اپل واچ برای عینک هوشمند خود هستند. کاربران با این اپ استور می‌توانند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مورد نیاز خود را پیدا کرده و آن‌ها را به طور مستقل بر روی عینک‌شان نصب کنند.

پیش‌تر مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، نیز اعلام کرده بود که معتقد است عینک AR اپل سال آینده به بازار می‌آید. او گفته بود که این عینک احتمالا در نیمه نخست ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، و به همین خاطر ممکن است در مراسم رونمایی از آیفون SE 2 و شاید آیپد پرو بالاخره بتوانیم این دستگاه را ببینیم.

اپل در بلند مدت امیدوار است که بتواند عینک AR را جانشین آیفون کند، ولی با توجه به این که هنوز زمان زیادی تا رسیدن به آن مرحله باقی مانده، این شرکت فعلا باید به توسعه فناوری‌های واقعیت افزوده در سایر دستگاه‌های خود ادامه دهد. در حال حاضر گفته می‌شود که نسل بعدی آیپد پرو و آیفون ۱۲ پرو سنسوری سه‌بعدی مخصوص شناسایی محتواهای AR خواهند داشت تا قابلیت‌های بیشتری برای استفاده از این فناوری داشته باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)