خانهاخبار
مقایسه آیفون 11 پرو با پیکسل 4؛ کدام برتر است؟

مقایسه آیفون 11 پرو با پیکسل 4؛ کدام برتر است؟

گوگل به تازگی از گوشی پیکسل 4 رونمایی کرده است. در این مطلب مقایسه آیفون 11 پرو با پیکسل 4 را برای شما آماده کرده‌ایم.
۱۳۹۸/۷/۲۹

آیفون 11 و آیفون 11 پرو در گذشته نه چندان دور به صورت رسمی معرفی شدند. این گوشی‌های هوشمند اپل در مقایسه با نسل گذشته خود یک تغییر بزرگ را تجربه کرده‌اند و آن، استفاده از دوربین اصلی سه گانه است. این دو دستگاه در شرایط نوری مختلف تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کنند. با وجود این موارد، گوگل به اپل اجازه نمی‌دهد بدون یک رقابت سنگین، تبدیل به تولیدکننده گوشی‌های هوشمند با بهترین دوربین شود. گوگل اخیرا از گوشی‌های سری پیکسل 4 شامل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL رونمایی کرده است. این محصولات علاوه بر دوربین اصلی دوگانه، به ویژگی‌های بی‌شمار دیگری مانند ژست‌های حرکتی موشن سنس و فیس آنلاک نیز مجهز شده‌اند.

image

در این مطلب قصد داریم گوگل پیکسل 4 را با آیفون 11 پرو مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از این دو محصول، قادر به شکست رقیب خود است. در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات فنی

ابتدا مشخصات فنی گوشی‌های سری گوگل پیکسل 4 و گوشی‌های سری آیفون 11 پرو را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. مشخصات این گوشی‌های هوشمند به شرح جدول زیر است:

 آیفون 11 پرو و 11 پرو مکسپیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال
قیمت پایه999 و 1099 دلار799 و 899 دلار
صفحه نمایش5.8 اینچی Super Retina XDR با رزولوشن 1125 × 2436 پیکسل و 6.5 اینچی Super Retina XDR با رزولوشن 1242 × 2688 پیکسل5.7 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و 6.3 اینچی OLED با رزولوشن +QHD و رفرش ریت 90 هرتز
چیپستاپل A13 Bionicکوالکام اسنپدراگون 855
رم4 گیگابایت6 گیگابایت
حافظه داخلی64/256/512 گیگابایت64/128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه خارجیخیرخیر
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 +  سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.4 + سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.012 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 + سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی12 مگاپیکسلی8 مگاپیکسلی
باتری3079 و 3969 میلی آمپر ساعتی2800 و 3700 میلی آمپر ساعتی
رنگ‌هاطلایی، خاکستری فضایی، نقره‌ای و Midnight Greenمشکی، سفید و نارنجی
ابعاد8.1 × 71.4 × 144 و 8.1 × 77.8 × 158 میلی‌متر8.2 × 68.8 × 147.1 و 8.3 × 75.1 × 160.4 میلی‌متر
وزن188 و 226 گرم162 و 193 گرم

قیمت

گوگل پیکسل 4 با قیمت پایه 799 دلار و پیکسل 4 ایکس ال با قیمت پایه 899 دلار وارد بازار می‌شود. قیمت‌های در نظر گرفته شده برای این محصولات از قیمت آیفون 11 پرو اپل کمتر است. برای اولین بار شاهد عرضه گوشی‌های گوگل توسط تمام اپراتورهای همراه مطرح در بازار ایالات متحده آمریکا شامل AT&T، ورایزن، T-Mobile و اسپرینت هستیم. قیمت اعلام شده برای این دو گوشی هوشمند مربوط به نسخه دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی است. اگر به 128 گیگابایت حافظه داخلی نیاز داشته باشید، باید 100 دلار علاوه بر مبالغ بالا، به شرکت گوگل هزینه پرداخت کنید.

قیمت آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در نسخه پایه به ترتیب برابر با 999 و 1099 دلار است. این محصولات نیز مانند گوشی‌های گوگل توسط تمام اپراتورهای همراه در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسند. این دو دستگاه در نسخه پایه دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی هستند که البته در نسخه‌های مجهز به 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز به فروش می‌رسند. قیمت نسخه‌ مجهز به 256 گیگابایت حافظه داخلی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس نسبت به نسخه پایه، 150 دلار بیشتر است.

در صورتی که قیمت اولویت اصلی شما برای خرید یک گوشی محسوب می‌شود، نمایندگان گوگل، پیکسل 4 و پیکسل 4 XL برنده این بخش محسوب می‌شوند.

برنده: گوگل پیکسل 4

طراحی و صفحه نمایش

گوگل پیکسل 4 و آیفون 11 پرو از نظر طراحی پنل پشتی به یکدیگر شباهت دارند. این دو گوشی هوشمند برای دوربین اصلی خود به یک المان مربعی شکل مجهز شده‌اند. اپل برای محصولات خود دوربین اصلی سه گانه در نظر گرفته، در حالی که پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برند. گوگل پیکسل 4 دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی بوده و برادر آن به نمایشگر 6.3 اینچی مجهز شده است. اپل گوشی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را به ترتیب به نمایشگرهای 5.8 و 6.5 اینچی مجهز کرده است. در حالی که پنل پشتی این محصولات دارای طراحی مشابه است، پنل جلویی آن‌ها از زبان طراحی کاملا متفاوتی بهره می‌برد.

گوگل تصمیم گرفته برش نمایشگر را از پرچمداران خود حذف کند و برای آن‌ها یک حاشیه ضخیم در بخش بالایی صفحه نمایش در نظر بگیرد. در این بخش تراشه رادار تعبیه شده که برای سیستم تشخیص چهره و موشن سنس مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل برای گوشی‌های آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس یک بریدگی عریض در بخش بالایی نمایشگر در نظر گرفته است. صفحه نمایش 5.7 اینچی گوگل پیکسل 4 دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس بوده، در حالی که نمایشگر 6.3 اینچی پیکسل 4 ایکس ال از رزولوشن QHD+ بهره می‌برد. اپل برای پرچمداران خود صفحه نمایش با فناوری Super Retina XDR در نظر گرفته است. پنل مورد استفاده در محصولات گوگل دارای رفرش ریت 90 هرتز است که تجربه روان‌تری را برای کاربران به همراه دارد.

یکی از مواردی که باید در این بخش مورد بررسی قرار دهیم، رنگ در نظر گرفته شده برای این گوشی‌های هوشمند است. گوگل گوشی‌های سری پیکسل 4 را در سه رنگ شامل سفید، مشکی و نارنجی وارد بازار می‌کند که البته هر رنگ نام مخصوص به خود را دارد. گوشی‌های سری آیفون 11 پرو در چهار رنگ خاکستری فضایی، نقره‌ای، طلایی و Midnight Green در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. در حالت کلی پرچمداران اپل طراحی بهتری دارند و همچنین حس یک کالای لوکس‌تر را به کاربران القا می‌کنند.

برنده: آیفون 11 پرو

عملکرد

در این بخش، محصولات اپل در رده‌ای بالاتر از گوشی‌های سری پیکسل 4 قرار می‌گیرند. گوگل برای پرچمداران خود پردازنده اسنپدراگون 855 را در نظر گرفته که اگر چه عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد، اما به هیچ عنوان نمی‌تواند با چیپست اپل A13 Bionic رقابت کند. پردازنده اپل در تمام بنچمارک‌ها موفق به شکست اسنپدراگون 855 شده است. شاید جالب باشد بدانید که گوگل حتی از جدیدترین پردازنده کوالکام، اسنپدراگون 855 پلاس نیز در محصولات خود استفاده نکرده است. کوالکام در پاییز و یا زمستان از تراشه جدید خود رونمایی می‌کند. پرچمداران اندرویدی سال آینده قدرت خود را توسط این چیپست تامین می‌کنند. انتظار می‌رود گوشی‌های سری گلکسی اس 11 سامسونگ اولین محصولات مجهز به این پردازنده باشند.

برنده: آیفون 11 پرو

دوربین

گوشی‌های سری پیکسل گوگل در زمینه دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ با این حال اپل توانسته با تغییرات در سخت افزار و نرم‌ افزار آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، عملکرد آن‌ها را بهبود دهد. در ادامه دوربین این محصولات را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

گوگل پیکسل 4 دارای دوربین اصلی دوگانه با سنسور 12 مگاپیکسلی واید و سنسور 16 مگاپیکسل تله فوتو است. آیفون 11 پرو از سنسور سوم 12 مگاپیکسلی اولترا واید بهره می‌برد که قادر به ثبت اطلاعات بیشتر است. پرچمداران اپل و گوگل به دوربین سلفی تکی مجهز شده‌اند. گوگل برای محصولات جدید خود ویژگی‌های تصویربرداری محاسباتی زیادی در نظر گرفته تا تصاویر باکیفیتی را ثبت کنند. این دو اسمارت فون دارای قابلیت کنترل نوردهی دوگانه هستند که امکان کنترل میزان روشنایی و نوردهی را برای کاربران فراهم می‌کند. کیفیت تصاویر در شرایط نوری ضعیف بهبود پیدا کرده و همچنین قابلیت Live HDR+ برای آن در نظر گرفته است.

استفاده از سنسور تله فوتو باعث زوم اپتیکال 2 برابری با امکان پشتیبانی از قابلیت Super Res Zoom شده است. گوشی‌های پیکسل کیفیت بسیار بالایی دارند؛ با این حال کیفیت دوربین آیفون 11 نسبت به دوربین آیفون XS بهبود زیادی را تجربه کرده است. اپل برای پرچمداران جدید خود حالت Night Mode در نظر گرفته که رقیب Night Sight گوگل محسوب می‌شود. به این حالت باید ویژگی Deep Fusion را نیز اضافه کرد. این قابلیت 9 تصویر را به یکدیگر وصل می‌کند تا یک عکس عالی تولید کند. هنوز گوگل پیکسل 4 به بازار عرضه نشده؛ با این حال انتظار می‌رود عملکرد دوربین آن تفاوت چندانی با دوربین آیفون 11 پرو نداشته باشد.

برنده: مساوی

شارژدهی باتری

پیکسل 4 به یک باتری 2800 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که ظرفیت کمتری نسبت به نسل گذشته خود دارد. پیکسل 4 ایکس ال برای شارژدهی خود به یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی تکیه می‌کند که نسبت به پیکسل 3 XL با افزایش ظرفیت روبه‌رو شده است. ظرفیت باتری این محصولات از میان باتری پرچمداران اندرویدی در سال جاری میلادی کمتر است، بنابراین نباید انتظار شارژدهی بالایی از آن‌ها داشته باشیم.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بالاترین شارژدهی را در دنیای گوشی‌های هوشمند ندارند؛ با این حال مدت زمان بیشتری نسبت به آیفون XS و ایکس اس مکس کاربران را همراهی می‌کنند. هنوز گوشی‌های سری پیکسل 4 توسط رسانه‌ها مورد بررسی دقیق قرار نگرفته‌اند ولی انتظار می‌رود در زمینه شارژدهی عملکردی ضعیف‌تر از نمایندگان اپل داشته باشند.

برنده: آیفون 11 پرو

قابلیت‌های خاص

پیکسل 4 از نظر نرم افزاری با بهبودهای زیادی نسبت به نسل گذشته همراه بوده و همچنین قابلیت‌های جدیدی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این دستگاه به تراشه رادار مجهز شده که در کنار دوربین سلفی قرار گرفته است. این تراشه قابلیت تشخیص چهره را به پرچمدار گوگل اضافه می‌کند و همچنین امکان شناسایی ژست‌های حرکتی بدون لمس گوشی را برای کاربران به همراه می‌آورد. در گذشته شاهد چنین قابلیت‌هایی در گوشی ال جی بودیم. در حالی که از عملکرد آن در گوشی ال جی رضایت نداشتیم، انتظار داریم عملکرد آن در گوشی‌های گوگل در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.

گوگل کارایی اپلیکیشن‌های خود برای این دو اسمارت فون را افزایش داده است. برای مثال اپلیکیشن ضبط صدای این محصولات می‌توانند صدا را تبدیل به متن کنند. کاربران می‌توانند در این متن‌ها واژه یا عبارت موردنظر خود را جستجو کنند. کاربران با فشار دادن فریم گوشی‌های سری پیکسل 4 گوگل می‌توانند به گوگل اسیستنت دسترسی پیدا کنند. سرعت این دستیار صوتی در این محصولات افزایش پیدا کرده و سیری قادر به رقابت با آن نیست. آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به سیستم عامل iOS 13 مجهز شده‌اند که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ با این حال در این بخش گوشی‌های سری پیکسل 4 در رده بالاتری قرار می‌گیرند.

برنده: گوگل پیکسل 4

جمع‌بندی

گوشی‌های هوشمند اپل، آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس در زمینه عملکرد و شارژدهی باتری موفق به شکست گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال می‌شوند. انتظار می‌رود که نمایشگر محصولات اپل در مقایسه با نمایندگان گوگل روشنایی بالاتری داشته باشد. رقابت اصلی میان این محصولات مربوط به دوربین اصلی آن‌هاست. برای بررسی دقیق عملکرد دوربین این دستگاه‌ها باید تا عرضه پرچمداران جدید گوگل به بازار منتظر بمانیم. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که این مقایسه، برنده قطعی ندارد؛ با این حال نمایندگان اپل برتری نسبی دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

وحید مهدوی

۱۳۹۸/۷/۳۰
با سلام و احترام خدمت شما دست اندرکاران جی اس ام
مقاله های خارجی که شما در مترجم گوگل تبدیل به فارسی می کنید یکم از لحاظ قواعد دستور زبان فارسی مشکل داره . ای کاش قبل از اینکه این مقا له ها رو به نظر عموم برسونید به اهل فن می دادید تا یک بار مرور کنن. ممنون از توجهتون