خانهاخبار
مشکل امنیتی پیکسل 4، غول دنیای جستجوگرها را به دردسر انداخته است!

مشکل امنیتی پیکسل 4، غول دنیای جستجوگرها را به دردسر انداخته است!

مهندسان و مدیران گوگل، این روزها با ایراد امنیتی محصول جدید خود، یعنی Pixel 4 مواجه شده و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن آن هستند.
۱۳۹۸/۷/۲۸

گوگل در هفته گذشته، از تلفن هوشمند جدید خود با نام پیکسل 4 رونمایی کرد. بسیاری از اهالی دنیای تکنولوژی، این محصول را به خاطر سیستم تشخیص چهره فوق العاده سریع آن ستایش کردند که جایگزین مناسبی برای قابلیت تشخیص اثر انگشت نیز به حساب می‌آید.

اما برخی مسئولان BBC دریافتند که پیکسل 4، حتی با وجود بسته بودن چشم کاربر، قادر به تشخیص چهره وی بوده و قفل دستگاه به این ترتیب باز می‌شود. این موضوع کاملا بر خلاف آیفون‌های جدید اپل است. چرا که در سیستم عامل آی او اس، هر دو چشم کاربر باید باز باشند و به این ترتیب، عملیات تشخیص چهره آغاز و انجام می‌شود.

البته گوگل در صفحه پشتیبانی خود، این موضوع را کتمان نکرده و در این قسمت، آورده شده که سیستم تشخیص چهره، حتی با وجود بسته بودن چشم کاربر، عملکرد خود را انجام می‌دهد و به استفاده کنندگان توصیه کرده تا گوشی هوشمند خود را در محلی امن مانند جیب شلوار یا داخل کیف خود قرار دهند.

در محل‌هایی که از امنیت بالایی برخوردار نیستند، گوگل به کاربران Pixel 4 توصیه کرده تا با نگه داشتن دکمه پاور به مدت چند ثانیه، سیستم نمایش نوتیفیکیشن‌ها و قابلیت تشخیص چهره را از کار بیاندازند.

در مراحل تنظیمات قابلیت فیس آنلاک، از کاربر خواسته می‌شود تا چشمان خود را باز نگه دارد. اگر گوگل قادر بود تا مانند اپل، پیغامی مبنی بر باز بودن چشم برای آنلاک را روی نمایشگر نشان دهد، چنین مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آمد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مقامات گوگل برای مقابله با این مشکل راه حلی را اتخاذ می کنند، یا کاربران باید به نحوی دیگر و بر اساس توصیه‌های یاد شده با آن کنار بیایند.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)