خانهاخبار
نقص امنیتی سنسور اثر انگشت گلکسی اس 10 توسط سامسونگ تأیید شد!

نقص امنیتی سنسور اثر انگشت گلکسی اس 10 توسط سامسونگ تأیید شد!

ایراد امنیتی موجود در سیستم تشخیص اثر انگشت گوشی Galaxy S10، کاربران این محصول و مدیران شرکت مربوطه را به دردسر انداخته است.
۱۳۹۸/۷/۲۸

طبق گزارش BBC، یکی از کاربران گوشی گلکسی S10 در کشور انگلستان، زمانی که یک محافظ صفحه ارزان قیمت برای گوشی خود خریداری کرد و آن را روی دستگاه خود چسباند، متوجه شد که هر شخصی قادر است تا از سیستم امنیتی اثر انگشت گوشی عبور کرده و به محتویات آن دسترسی پیدا کند.

او بعد از نصب محافظ صفحه ارزان قیمت، متوجه شد که قادر است تا با انگشت شصت خود، قفل نمایشگر را باز کرده و به محتوای آن دسترسی پیدا کند، در صورتی که پیش تر، هیچ زمانی اقدام به ثبت اثر انگشت شصت خود نکرده بود.

شک او در این مورد زمانی تقویت شد که همسر وی نیز توانست تا با اثر انگشت خود، قفل صفحه نمایش را باز کرده و وارد سیستم عامل شود. این خانم پس از مشاهده چنین اتفاقی، محافظ نمایشگر را جدا کرده و آن را روی گوشی دیگری (گلکسی S10) قرار داد و همین مشکل برای آن دستگاه نیز رخ داد.

پس از چنین اتفاقی، مسئولان سامسونگ به این موضوع اشاره کردند که از وجود چنین ایرادی آگاه هستند و این مورد را با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری، برطرف خواهند کرد.

گوشی گلکسی اس 10 در ماه مارچ در رویدادی به دنیای تکنولوژی معرفی شد و در خلال این مراسم، مسئولان سامسونگ برای سیستم تشخیص اثر انگشت این محصول از واژه Revolutionary یا انقلابی استفاده کردند، اما با بروز این مشکلات، به نظر نمی‌رسد که عنوان انقلابی برای این قابلیت آنچنان که باید و شاید، مناسب باشد.

اگر از دارندگان Galaxy S10 هستید، آیا چنین مشکلی نیز برای شما پیش آمده است؟ لطفا نظرات خود پیرامون این موضوع را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)