خانهاخبار
اطلاعات بیشتری از وان پلاس 8 پرو منتشر شد؛ دوربین چهارگانه و نمایشگر جدید

اطلاعات بیشتری از وان پلاس 8 پرو منتشر شد؛ دوربین چهارگانه و نمایشگر جدید

افشاگر معروف، استیو همراستافر، اطلاعات تازه‌ای را در خصوص وان پلاس 8 پرو منتشر کرده که در آن می‌توانیم اشاره به دوربین چهارگانه و طراحی جدید نمایشگر وان پلاس را ببینیم.
۱۳۹۸/۷/۲۸

با وجود این که مدت زیادی از معرفی وان پلاس 7T و وان پلاس 7T پرو نمی‌گذرد، اما به دنبال رندرهای قبلی وان پلاس 8، حالا استیو همراستافر به تصاویر بیشتری از نسل بعدی پرچمداران وان پلاس دست یافته است. این افشاگر معروف در جدیدترین پست خود چند رندر تازه از وان پلاس ۸ پرو را منتشر کرده که در ادامه آن‌ها را می‌بینید.

وان پلاس امسال با معرفی وان پلاس ۷ پرو به موجب ارائه دستگاهی با نمایشگر تمام صفحه با استقبال و بازخوردهای خوبی از سوی کاربران مواجه شد. ولی استفاده از مکانیزم پاپ‌آپ مورد انتقاد گرفت و ظاهرا روشی پرهزینه بود که استفاده از آن برای شرکتی مثل وان پلاس منطقی به نظر نمی‌آمد. احتمالا به همین دلیل است که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند در پرچمدار بعدی خود از این سیستم صرف‌نظر کرده و مشابه گلکسی اس ۱۰ به سراغ دوربین حفره‌ای بروند.

نمایشگر وان پلاس ۸ پرو که لبه‌های خمیده دارد دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است و در بالا و پایین آن نیز حاشیه‌های بسیار کمی دیده می‌شود. ظاهرا اندازه این نمایشگر ۶.۶۵ اینچ است و نسبت تصویر آن حالا کمی درازتر شده است. ابعاد وان پلاس ۸ پرو ۱۶۵ در ۷۴.۴ در ۸.۸ میلی متر است، در حالی که وان پلاس ۷ پرو و ۷ تی پرو ۱۶۲ در ۷۵.۹ در ۸.۸ میلی متر بود.

image

در قاب پشتی این گوشی مشابه وان پلاس ۷ تی پرو دوربینی با چینش عمودی وجود دارد که حالا کمی بزرگ‌تر شده و میزبان سنسور اضافه‌ای به نام زمان پرواز است؛ سنسوری که برای عکاسی پرتره و استفاده از واقعیت افزوده کاربرد دارد. این آپگرید به وان پلاس اجازه می‌دهد قابلیت‌های دوربین گلکسی نوت ۱۰ پلاس و هوآوی پی ۳۰ پرو را به کاربران ارائه کنند.

پیکربندی دقیق دوربین‌ها هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود که وان پلاس سنسورهای نسل قبلی خود را ارتقا دهد. همچنین انتظار داریم که دوربین این دستگاه نیز مثل وان پلاس ۷ تی پرو با فلش LED و سیستم فوکوس خودکار لیزری روانه بازار شود.

اسنپدراگون ۸۶۵، شارژ بیسیم و 5G

image

وان پلاس ۸ پرو در سمت راست بدنه دکمه‌های Alert Slider و پاور، و در سمت چپ دکمه‌های تنظیم صدا را دارد. درگاه USB-C نیز در پایین دستگاه قرار گرفته است. احتمالا در این گوشی هوشمند شاهد استفاده از فناوری شارژ سریع Warp Charge 30T خواهیم بود که از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی خواهد کرد. وان پلاس ۷ تی پرو از یک باتری ۴۰۸۵ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کرد، در نتیجه وان پلاس ۸ پرو نیز حداقل با همین ظرفیت عرضه می‌شود.

نسل بعدی پرچمدار وان پلاس از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند که از نظر کارآمدی و سرعت بهینه‌سازی‌های زیادی دارد. این گوشی حداقل همراه با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی به بازار خواهد آمد. همچنین انتظار داریم که اندروید ۱۰ با جدیدترین پوسته Oxygen OS در اختیار کاربران قرار بگیرد. در حال حاضر احتمال اضافه شدن قابلیت 5G به وان پلاس ۸ مطرح می‌شود، اما با توجه به مصاحبه مدیرعامل این شرکت در خصوص عدم حضور 5G روی وان پلاس ۷ تی پرو نباید از این بابت مطمئن باشیم.

تاریخ معرفی و عرضه وان پلاس ۸ پرو

image

وان پلاس معمولا پرچمدارهای اول خود را در ماه مه معرفی می‌کند، اما با توجه به افشای زودهنگام اطلاعات مربوط به سری وان پلاس ۸ این احتمال وجود دارد که استراتژی شرکت تغییر کرده باشد. اگر وان پلاس بخواهد رقابت جدی‌تری با سامسونگ، هوآوی، ال جی و سایر رقبا داشته باشد، ممکن است عرضه گوشی خود را به سه‌ماهه نخست سال جدید میلادی منتقل کند.

با این حال نظر دادن درباره این مباحث خیلی زود است. فعلا باید صبر کنیم و با نزدیک شدن به بازه زمانی مذکور منتظر اخبار بیشتری در این زمینه بمانیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)