خانهاخبار
سامسونگ پتنتی برای طراحی جدید ناچ ثبت کرده است

سامسونگ پتنتی برای طراحی جدید ناچ ثبت کرده است

شرکت سامسونگ حدود یک سال پیش طراحی تازه‌ای برای ناچ بالای نمایشگر در نظر داشته که آن را به صورت پتنتی در دفتر مالکیت فکری کره ثبت کرده است.
۱۳۹۸/۷/۲۶

بسیاری از کاربران از همان روز اول از ناچ خوششان نمی‌آمد، چون معتقد بودند که این زائده بالای صفحه طراحی یکپارچه نمایشگر را از بین می‌برد. در نتیجه برخی شرکت‌ها به استفاده از روش‌های جدیدی مثل طراحی پاپ‌آپ روی آوردند.

با این حال حدود یک سال پیش سامسونگ پتنتی را در دفتر مالکیت فکری کره ثبت کرد که اطلاعات مربوط به آن به‌تازگی توسط وبسایت LetsGoDigital منتشر شده است. با توجه به این که پتنت زیر صرفا طرحی ساده از طراحی نمایشگر است، توضیحات آن نمی‌تواند اطلاعات زیادی به ما ارائه کند.

در این طرح به منظور حفظ یکپارچگی صفحه، ناچ به بالای آن منتقل شده اما باید دید که چنین موبایلی با بریدگی بالایی در عمل چگونه به نظر خواهد آمد. آیا در این شرایط بهتر نیست حاشیه‌ای به بالای صفحه اضافه شود تا میزبان دوربین سلفی و سایر سنسورها باشد؟ این روشی بود که گوگل در پیکسل ۴ برخلاف پیکسل ۳ به استفاده از آن روی آورد. در توضیحات این پتنت آمده است:

طراحی این پتنت پنلی را نشان می‌دهد که به کاور صفحات موجود در تلفن‌های هوشمند چسبیده است. این کاور در بخش مرکزی بالای خود بریدگی اضافه‌ای دارد. اگر دوربین، بلندگو و غیره در این بخش قرار بگیرد، اندازه صفحه ضمن حفظ یکپارچگی آن به حداکثر می‌رسد.

این روش بهترین راهکار برای حفظ یکپارچگی نمایشگر نیست و بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شاهد معرفی دستگاهی با این طراحی باشیم. ولی اگر بنا به تولید چنین محصولی باشد، امیدواریم طراحی‌های جذاب‌تری را در این زمینه ببینیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مصطفي

۱۳۹۸/۷/۲۷
اجب طرح احمقانه اي يه كم بهش دقت كنيد حيچ معني ي نداره

porya

۱۳۹۸/۷/۲۷
برید کپی کنید برید اره شیامی ایفون هبابی همه برید :)