خانهاخبار
گوگل استیدیا با پیش‌بینی حرکات کاربران تاخیر را به صفر می‌رساند

گوگل استیدیا با پیش‌بینی حرکات کاربران تاخیر را به صفر می‌رساند

سرویس گیمینگ استیدیای گوگل می‌خواهد با پیش‌بینی حرکات کاربران در بازی‌ها، تاخیر یا Latency را که از مهم‌ترین مشکلات سرویس‌های ابری است به صفر برساند.
۱۳۹۸/۷/۲۳

گوگل استیدیا می‌خواهد به طرق مختلف سریع‌تر و واکنش‌پذیرتر از کنسول‌ها و پی‌سی‌ها باشد، اما با توجه به این که سرویس گوگل از طریق وب و فضای ابری کار می‌کند، تاخیر یا Latency یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش روی استیدیا خواهد بود.

تاخیر به زمانی گفته می‌شود که طول می‌کشد تا فشرده شدن دکمه‌ها توسط کاربر در بازی اجرا شود. استیدیا هم مثل تمام سرویس‌های گیمینگ ابری با مشکل تاخیر بالا روبرو است که تجربه گیمینگ افراد را مختل می‌کند. به همین خاطر است که مدیر محصول استیدیا، خالد عبدل الرحمان، در کنفرانس Google I/O امسال گفت تیم آن‌ها توجه ویژه‌ای به موضوع تاخیر دارند.

معاون مهندسی گوگل، ماج باکار، پیش‌تر در گفتگویی با مجله Edge گفته بود که نسبت به این سرویس و برنامه‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده خوشحال است: «نهایتا فکر می‌کنم ظرف یک یا دو سال بازی‌هایی خواهیم داشت که صرف‌نظر از قدرت سخت‌افزارهایی که در اختیار کاربران است، سریع‌تر و بهتر از حالت محلی در فضای ابری اجرا می‌شوند.»

image

تیم استیدیا وعده داده که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند حرکات بازیکنان را پیش‌بینی کند و تاخیر بازی را به صفر برساند. این روش به سرورهای ابری اجازه می‌دهد صحنه‌های بعدی بازی را از پیش رندر کنند تا به محض این که گیمر دکمه‌ها را فشار داد، این صحنه‌ها آماده پخش باشند.

گوگل می‌خواهد مجموعه‌ای از فریم‌های احتمالی را از قبل در فضایی ابری آماده کند و بعد با توجه به انتخاب‌های کاربر آن‌ها را نشان دهد. البته همچنان این احتمال وجود دارد که کاربر حرکتی را انتخاب کند که در پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی این سیستم وجود نداشته باشد، اما این روش به طور کلی به بهبود وضعیت تاخیر کمک می‌کند.

این راهکار با کمک دیتاسنترهای قدرتمند گوگل ممکن شده که از هر کنسول و پی‌سی دیگری قوی‌تر است. البته هنوز نمی‌دانیم که چه سازوکارهایی برای دستیابی به این هدف استفاده شده و آیا برای متقاعد ساختن کاربران کنسول و پی‌سی به استفاده از استیدیا کافی خواهد بود یا نه.

گوگل پلن Stadia Base را با کیفیت 1080p و 60fps به صورت رایگان اما بدون دسترسی به بازی‌های رایگان استیدیا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای تجربه کامل این سرویس باید اشتراک Stadia Pro را به قیمت ماهانه ۱۰ دلار خریداری کنید تا علاوه بر بازی‌ها به کیفیت 4K HDR و صدای ساراند ۵.۱ دسترسی داشته باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)