خانهاخبار
تماشا کنید: نبرد سیستم عامل های موبایل در طی سالیان اخیر

تماشا کنید: نبرد سیستم عامل های موبایل در طی سالیان اخیر

کاربران طی سال های گذشته، از گوشی های دکمه های به سمت محصولات هوشمند کوچ کرده اند و روند صعودی و نزولی سیستم عامل ها مطمئنا جالب خواهد بود.
۱۳۹۸/۷/۲۳

کاربران گوشی های غیر هوشمند ظرف سال های اخیر، به سمت محصولات هوشمند کوچ کرده اند و همین موضوع باعث شده تا تعداد افرادی که از سیستم عامل های هوشمند مانند اندروید و آی او اس استفاده می کنند، افزایش یابد. به این ترتیب مطمئنا روند صعودی و نزولی برخی سیستم عامل ها برای کاربران جذاب خواهد بود.

گوشی های هوشمند از تاریخچه نسبتا طولانی برخوردار هستند و این روزها، اغلب کاربران از آن ها به جای کامپیوتر استفاده می کنند. کانال یوتیوب Data is Beautiful به تازگی چارتی را به صورت ویدئویی آماده کرده و در آن، روند صعودی و نزولی سیستم عامل های مختلف طی سالیان اخیر را به نمایش گذاشته است.

چیزی که در این ویدئو توجه بیننده را بیشتر از همه به خود جلب می کند، نبرد میان iOS و Android در سال های اخیر است. همچنین روند نزولی و افول ویندوز فون نیز در نوع خود جالب توجه است.

شایان ذکر است که این اطلاعات توسط گزارش های ماهانه موسسه Gartner استخراج شده و ویدئوی نمایش داده شده نیز بر اساس این اطلاعات تهیه شده است، لذا نمی توان به صورت صد در صد به آن اکتفا کرد.

دیدن این ویدئو برای کاربران مختلف مطمئنا یادآور خاطرات جالبی است. از روزهایی که برخی از آن ها از گوشی هایی با سیستم عامل سیمبین استفاده می کردند (حوالی سال 2000) تا زمانی که غول سبز این عرصه، یعنی اندروید پا به میدان نهاد. زمانی که رقابت میان اندروید و آی او اس آغاز شد، شاهد افول سیستم عامل سیمبین هستیم.

شما به عنوان کاربر گوشی های هوشمند، تا به حال از کدام یک از محصولات شرکت های مختلف استفاده کرده اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حامد

۱۳۹۸/۹/۴
جالب

باقر

۱۳۹۸/۹/۲
یعنی ios طرفدار زیادی نداره

حامد

۱۳۹۸/۷/۲۳
عجب