خانهاخبار
1.7 میلیارد دلار از توکن‌های تلگرام توسط کمیسیون بورس آمریکا توقیف شد

1.7 میلیارد دلار از توکن‌های تلگرام توسط کمیسیون بورس آمریکا توقیف شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موسوم به SEC حدود 1.7 میلیارد دلار از توکن‌های تلگرام را که به 39 خریدار آمریکایی فروخته شده بود توقیف کرد. این کمیسیون معتقد است که توکن گرام به صورت غیرقانونی فروخته شده است.
۱۳۹۸/۷/۲۱

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در اقدامی اضطراری ۱.۷ میلیارد دلار از توکن‌های بلاک‌چین تلگرام را که قرار بود عرضه اولیه شود مسدود کرده است. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

موسس تلگرام، پاول دوروف، امید داشت که با راه‌اندازی شبکه باز تلگرام موسوم به TON بتواند پلتفرمی مستقل از سیستم‌های پرداخت جهانی ایجاد کند. اگرچه عرضه اولیه کوین این پروژه از ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شده بود، ولی این پروژه در اواسط سال گذشته دچار مشکلاتی شد که آینده این سیستم را با تهدید روبرو کرده بود.

طبق اعلام SEC، تلگرام و پروتکل TON از ژانویه ۲۰۱۸ جذب سرمایه برای کسب و کارهای این شرکت از جمله توسعه بلاک‌چین TON و پیام‌رسان تلگرام را آغاز کرده بودند. تلگرام مجموعا به ۱۷۱ سرمایه‌گذار اولیه ۲.۹ میلیارد توکن تخفیف‌دار فروخت که قرار بود ۱ میلیارد از این توکن‌ها به ۳۹ خریدار آمریکایی واگذار شود.

تلگرام گفته بود که این توکن‌ها را تا تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ به خریداران تحویل می‌دهد تا آن‌ها امکان فروش توکن‌های خود را داشته باشند. اما بر اساس دادخواست SEC این شرکت عرضه و فروش توکن‌های خود را که به عقیده این کمیسیون در دسته اوراق بهادار قرار می‌گیرند قانونا به ثبت نرسانده است.

استفانی آواکیان، مدیر بازوی اجرایی SEC، در بیانیه‌ای می‌گوید:

اقدام اضطراری ما امروز با هدف جلوگیری از اشباع بازارهای آمریکا با توکن‌هایی دیجیتالی صورت گرفته که به باور ما به شکل غیرقانونی فروخته شده‌اند. به استنباط ما، تلگرام اطلاعات کافی در خصوص [توکن] گرام، فرآیندهای تجاری تلگرام، وضعیت اقتصادی شرکت، فاکتورهای ریسک و مدیریتی که به موجب قوانین اوراق بهادار لازم است را برای سرمایه‌گذاران فراهم نکرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)