خانهاخبار
گزارش: ورود احتمالی گوگل به فاز تولید آزمایشی نسخه 5G پیکسل 4

گزارش: ورود احتمالی گوگل به فاز تولید آزمایشی نسخه 5G پیکسل 4

بر اساس گزارش وبسایت Nikkei، گوگل هفته آینده نسخه 5G پیکسل 4 را معرفی خواهد کرد. این شرکت به‌تازگی فاز تولید آزمایشی این نسخه را آغاز کرده ولی عرضه آن احتمالا به سال 2020 موکول می‌شود.
۱۳۹۸/۷/۱۹

پس از ماه‌ها انتشار اخبار و گزارشات مختلف، حالا ما تقریبا با تمام ویژگی‌های سری پیکسل ۴ گوگل آشنا هستیم. ولی امروز گزارش دیگری منتشر شد که می‌گوید گوگل مشغول آزمایش نسخه 5G پیکسل ۴ است، با این حال آن را هفته آینده عرضه نمی‌کند.

به گزارش وبسایت Nikkei Asian Review، گوگل در حال آماده‌سازی نسخه 5G پیکسل ۴ است تا در کنار نسخه‌های 4G LTE از آن در رویداد ۲۳ مهر خود رونمایی کند. فعلا اطلاعات زیادی از این دستگاه وجود ندارد و نمی‌دانیم که چه مشخصات دیگری در این گوشی متفاوت است، اما احتمالا این مدل هم از اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند.

ظاهرا گوگل فقط وارد فاز تولید آزمایشی این نسخه شده، در حالی که سایر نسخه‌های پیکسل ۴ را به مرحله تولید انبوه رسانده است. منابع این وبسایت مدعی‌اند که گوگل این نسخه را هفته آینده معرفی خواهد کرد اما عرضه آن به تاریخی در سال ۲۰۲۰ موکول می‌شود. شاید در بهار ۲۰۲۰ همزمان با رونمایی از پیکسل 4a شاهد عرضه این دستگاه باشیم.

نکته جالب توجه‌ای که این وبسایت به آن اشاره می‌کند این است که اگر گوگل واقعا در حال کار روی نسخه 5G پیکسل ۴ باشد، این شرکت به اولین برند گوشی‌ساز آمریکایی تبدیل می‌شود که موبایل 5G روانه بازار خواهد کرد. در حال حاضر برندهایی مثل سامسونگ، هوآوی، وان پلاس و ال‌جی دست به رونمایی از دستگاه‌هایی با پشتیبانی از 5G زده‌اند یا به‌زودی چنین محصولاتی معرفی می‌کنند، اما هیچ‌کدام اصالتا آمریکایی نیستند. اپل هم هنوز برنامه تاییدشده‌ای در زمینه 5G ندارد، اما گفته می‌شود که احتمالا آیفون ۲۰۲۰ به این فناوری مجهز خواهد شد.

این گزارش همچنین متذکر می‌شود که گوگل به دنبال فروش ۱۰ میلیون دستگاه، یعنی رقمی دو برابر سال گذشته است. ساکنان ماونتین ویو می‌خواهند سهم بازار خود را افزایش داده و آن را از رقم ناچیز ۰.۵ درصد بالاتر ببرند.

افزون بر این، به احتمال تولید ساعت هوشمند اختصاصی گوگل اشاره شده که البته صحت این ادعا حداقل برای آینده نزدیک جای بحث و بررسی دارد. در مجموع اگرچه وبسایت Nikkei از اعتبار نسبتا خوبی برخوردار است، اما شاید بهتر باشد که با تردید بیشتری به این گزارش نگاه کنیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)