خانهاخبار
سامسونگ به دنبال بهبود پردازنده‌های اگزینوس و رقابت با کوالکام

سامسونگ به دنبال بهبود پردازنده‌های اگزینوس و رقابت با کوالکام

گزارش شده است که کمپانی کره‌ای سامسونگ قصد دارد با همکاری کمپانی AMD پردازنده‌های اگزینوس خود را بهبود ببخشد. این غول تکنولوژی در آینده پردازنده‌هایی را با هسته‌های ARM توسعه می‌دهد تا اگزینوس بتواند با پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون رقابت کند.
۱۳۹۸/۷/۱۷

کمپانی سامسونگ چند سالی است که روند استفاده از پردازنده کوالکام را برای برخی بازارهای موردنظر متوقف کرده و به جای آن از پردازنده اگزینوس ساخت خودش استفاده می‌کند. استفاده از پردازنده موبایلی اگزینوس در گوشی‌های سامسونگ از پرچمدار گلکسی اس 6 این سازنده آغاز شد؛ اما همان‌‌طور که می‌دانید، نسخه‌های مخصوص بازار آمریکا همچنان به پردازنده کوالکام اسنپدراگون مجهز می‌شود.

سامسونگ تا به حال توانسته است پردازنده‌های اگزینوس خود را باکیفیت قابل قبولی توسعه دهد و با عرضه آن‌ها عملکرد خوبی هم از خود به نمایش بگذارد؛ اما همچنان در این رقابت همواره یک گام عقب‌تر حرکت می‌کند. کوالکام و پردازنده‌های سری اسنپدراگون این سازنده یکی از دلایلی است که کاربران عموما تمایل دارند مدل‌هایی را تهیه کنند که به پردازنده مذکور مجهز شده باشد یا به دنبال گزینه جایگزین دیگری جستجو می‌کنند. البته به طور قطع می‌توان گفت کیفیت پردازنده‌های ساخت سامسونگ امروزه بسیار بهبود پیدا کرده است و تفاوت بسیار اندکی میان اگزینوس و اسنپدراگون دیده می‌شود. این تفاوت گاهی بسیار هم ناچیز است.

image

 

پردازنده‌های اگزینوس دستخوش تغییر خواهند شد

ظاهرا یکی از مهم‌ترین دلایل ناتوانی پردازنده‌های اگزینوس در مقایسه با اسنپدراگون کمپانی کوالکام این است که کمپانی سامسونگ برخلاف کوالکام در توسعه چیپست‌های خود از هسته‌های ARM استفاده نمی‌کند. این غول تکنولوژی در توسعه چیپست اگزینوس 9825 خود که با پرچمداران گلکسی نوت 10 معرفی شد، از هسته‌های پردازشی Mongoose M4 استفاده کرده است. این پردازنده با هسته‌های مذکور تا به حال توانسته است عملکرد فوق العاده‌ای ار از خود به نمایش بگذارد اما همچنان نتوانسته است در حد هسته‌های ARM ظاهر شود.

همکاری سامسونگ و AMD

حالا گزارش شده است که کمپانی سامسونگ قصد دارد استفاده از هسته‌های پردازشی Mongoose را متوقف کند و به سراغ استفاده از هسته‌های پرقدرت ARM برود. به نظر می‌رود این غول تکنولوژی تصمیم گرفته است سرانجام توانمندتر در این رقابت با کوالکام ظاهر شود و نه تنها پردازنده‌های آینده خود را در حد و اندازه اسنپدراگون توسعه دهد؛ بلکه آن را بهبود هم ببخشد. بدین ترتیب پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ با استفاده از هسته‌های مشابه در کوالکام اسنپدراگون بسیار شبیه به این پردازنده‌های موبایلی محبوب خواهند بود.

image

 

اگر همکاری سامسونگ و AMD به بهبود پردازنده‌های گرافیکی GPU هم منجر بشود، اگزینوس در آینده بسیار پرقدرت‌تر از حال توسعه پیدا می‌کند. بدین ترتیب AMD ممکن است در رقابت با Adreno این کمپانی را شکست دهد. پردازنده‌های Adreno در حال حاضر بهترین و باکیفیت‌ترین پردازنده‌های گرافیکی موجود در گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌روند. فعلا جزئیاتی در این باره در دست نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این همکاری چه زمانی به ثمر می‌نشیند. البته انتظار نمی‌رود که نتیجه واقعی این همکاری مهم در آینده نزدیک مشخص شود. حتی ممکن است پرچمدار آینده سامسونگ به نام گلکسی اس 11 که اوایل سال آینده معرفی می‌شود هم همچنان با پردازنده اگزینوسی که با هسته‌های Mongoose توسعه یافته است رونمایی شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)