خانهاخبار
گوگل شرکت‌ها را به استفاده از اندروید 10 ترغیب می‌کند

گوگل شرکت‌ها را به استفاده از اندروید 10 ترغیب می‌کند

گوگل به‌تازگی اعلام کرده که شرکت‌ها صرفا تا تاریخ 31 ژانویه 2020 فرصت دارند برای استفاده از اندروید 9 روی گوشی‌های جدید خود اقدام کنند. پس از این تاریخ همه ملزم به استفاده از اندروید 10 هستند.
۱۳۹۸/۷/۱۷

حدود یک ماه از انتشار رسمی نسخه پایدار اندروید ۱۰ می‌گذرد اما مثل همیشه بسیاری از شرکت‌های سازنده تلفن‌های اندرویدی عجله‌ای به منظور عرضه این آپدیت برای دستگاه‌های خود ندارند. اگر در حال حاضر بخواهیم تعداد گوشی‌های غیرگوگلی‌ای را بشماریم که رسما آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کرده باشند یا با این سیستم عامل به بازار آمده باشند، این تعداد به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد: اسنشال فون، وان پلاس ۷ و ۷ پرو، و وان پلاس ۷ تی (هوآوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو هم با جدیدترین نسخه اندروید به بازار می‌آیند اما از آن‌جایی که خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل را ندارند جزو این دسته قرار نمی‌گیرند).

حالا خبر خوب این است که گوگل به‌زودی می‌خواهد این شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار را مجبور کند تا اندروید ۱۰ را برای دستگاه‌های خود عرضه کنند. البته این اتفاق آن قدرها زودتر رخ نمی‌دهد و قرار نیست تحولی انقلابی را در سیاست‌گذاری شرکت‌ها شاهد باشیم، ولی حداقل گوشی‌های جدیدی که به بازار می‌آیند با نرم‌افزارهای قدیمی در اختیار خریداران قرار نمی‌گیرند.

image

بر این اساس گوگل از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ امکان استفاده گوشی‌های جدید از اندروید ۹ را متوقف می‌کند. البته این اتفاق به معنای آن نیست که تمام گوشی‌های بعد از این تاریخ با اندروید ۱۰ به بازار می‌آیند، بلکه یعنی هر شرکتی که می‌خواهد از ۳۱ ژانویه به بعد موبایلی روانه بازار کند، چنان‌چه می‌خواهد در دستگاه خود از اندروید ۹ استفاده کند، باید درخواست استفاده از این سیستم عامل را تا پیش از تاریخ یادشده ثبت کند.

درخواست مربوطه در سیستمی به نام GMS تایید می‌شود که مخفف Google Mobile Services است. این سیستم دقیقا همان چیزی است که سری میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به موجب تحریم‌های آمریکا امکان دسترسی به آن را ندارند. بدون تاییدیه GMS امکان استفاده از پلی استور و سایر اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل مثل کروم یا گوگل مپس وجود ندارد. در نتیجه شرکت‌ها باید خیلی مراقب این ضرب‌الاجل باشند.

به منظور مقایسه باید به شما بگوییم که گوگل این پنجره زمانی را برای اندروید ۸ و ۸.۱ در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ و برای اندروید ۷ و ۷.۱ در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۸ بست. وضعیت کلی آپدیت‌های اندروید هنوز به حالت مطلوب نرسیده، اما ملزوماتی مثل اقدام امروز گوگل شرکت‌های سازنده را به عملکرد سریع‌تر برای ارائه نسخه‌های جدید اندروید وادار می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)