خانهاخبار
تیم کوک درباره قیمت آیفون 11، اپل +TV و انحصارطلبی اپل سخن می‌گوید

تیم کوک درباره قیمت آیفون 11، اپل +TV و انحصارطلبی اپل سخن می‌گوید

تیم کوک اخیرا در مصاحبه‌ای با نشریه آلمانی Stern در خصوص مسائلی همچون قیمت پایین آیفون 11، وضعیت سرویس اپل تی‌وی پلاس و انحصارطلبی‌های اپل سخن گفته است.
۱۳۹۸/۷/۱۳

تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیرا به آلمان و فرانسه سفر کرده تا از فروشگاه‌های این شرکت بازدید و با توسعه‌دهندگان ملاقات کند. او در مصاحبه تازه‌ای در خلال این سفر به صحبت درباره قیمت آیفون ۱۱، رویکرد شخصی‌اش نسبت به اپل تی‌وی پلاس و رقبا، و نگرانی‌هایی پرداخته که پیرامون رفتارهای به‌اصطلاح انحصارگرایانه اپل وجود دارد.

او بخش‌هایی از این سفر از جمله بازدید از فروشگاه‌ها و دیدار با توسعه‌دهندگانی همچون یوبی‌سافت، پاستاگیمز و بلینکیست را در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشته است. وی همچنین در مصاحبه با نشریه آلمانی Stern به صحبت‌های جالبی پرداخته که در ادامه مطلب بخش‌هایی از آن را به اطلاع شما می‌رسانیم.

اپل با معرفی آیفون ۱۱ با دوربین دوگانه، پردازنده A13 و قیمتی که ۵۰ دلار نسبت به آیفون XR ارزان‌تر است، بسیاری را شگفت‌زده کرد. کوک ضمن پاسخ به سوالی درباره گسترش دامنه کاربران این شرکت با تمرکز بر حوزه سرویس‌ها، به صورت مختصر چند کلمه‌ای درباره قیمت‌گذاری آیفون حرف زد:

ما همیشه سعی می‌کنیم قیمت را تا حد ممکن پایین بیاوریم، و خوشبختانه امسال توانستیم قیمت آیفون را پایین بیاوریم.

کوک در خصوص اپل تی‌وی پلاس گفت به نظرش کسب و کار استریمینگ رقابتی بر سر مرگ و زندگی در برابر رقبایی نظیر نتفلیکس و سایرین نیست. آن‌ها صرفا می‌خواهند وارد بازی شوند:

فکر نمی‌کنم کسی در این رقابت از ما ترسیده باشد، حوزه ویدیو به شکل متفاوتی عمل می‌کند: موضوع این نیست که نتفلیکس پیروز می‌شود و ما می‌بازیم، یا ما پیروز می‌شویم و آن‌ها می‌بازند. بسیاری از کاربران از چند سرویس مختلف استفاده می‌کنند، و ما هم سعی داریم به یکی از این سرویس‌ها تبدیل شویم.

با توجه به این که اپل در حال حاضر در دادگاه‌های مختلف بر سر مسائل آنتی تراست پرونده باز دارد، کوک با اشاره به شایعات مربوط به انحصارطلبی‌های این شرکت گفت: «هیچ انسان عاقلی هرگز اپل را انحصارطلب نمی‌داند.» او معتقد است در همه بازارهایی که آن‌ها فعال‌اند رقابت شدیدی وجود دارد و هیچ شرکتی در این بازارها به صورت بلامنازع حکمرانی نمی‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)