خانهاخبار
افشای پرچمداران گوگل پیکسل 4 در رندرهای رسمی

افشای پرچمداران گوگل پیکسل 4 در رندرهای رسمی

تنها ود هفته دیگر تا رونمایی رسمی از جدیدترین پرچمداران گوگل باقی مانده است اما همچنان شاهد انتشار خبرها و گزارش‌هایی منتسب به پیکسل 4 هستیم. این بار تصاویر رندر مطبوعاتی از این گوشی‌های جدید منتشر شده است که پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را در رنگ‌های سفید و مشکی به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۸/۷/۱۲

سال گذشته به قدری اخبار و گزارش‌های مرتبط با گوشی گوگل پیکسل 3 زیاد بود که دیگر هیچ جزئیات ناگفته‌ای از آن در زمان معرفی رسمی باقی نماند. حالا به تاریخ رونمایی از جانشین آن به نام پیکسل 4 نزدیک می‌شویم و به نظر می‌رسد که این نسل تازه هم قرار است دچار همان سرنوشت شود.

image

 

در ماه‌ها پیش شاهد انتشار خبرها و شایعه‌هایی شامل تصاویر رندر، تصاویر زنده و همچنین ویدیوی زنده منتسب به پیکسل 4 بودیم. حالا در حالی که تنها چند هفته دیگر تا رونمایی رسمی گوگل از این دوگانه تازه باقی مانده، یکی از افشاگران دنیای مجازی به نام ایوان بلس اقدام به انتشار برخی تصاویر رندر رسمی از پیکسل 4 کرده است.

تصویر پس زمینه تازه به همراه اندروید 10

تصاویر پیش رو گوشی پیکسل 4 را در رنگ مشکی و مدل پیکسل 4 ایکس ال را در رنگ سفید به نمایش گذاشته است. در این میان پیکسل 4 دکمه پاور سفید دارد که البته چندان هم برجسته دیده نمی‌شود. از طرفی مدل بزرگتر در رنگ سفید با فریم متضاد مشکی و دکمه پاور نارنجی به تصویر کشیده شده است.

image

 

همچنین تصویر پس زمینه جالب توجهی روی نمایشگر هر دو مدل به نمایش درآمده است که دو حرف P و 4 روی آن دیده می‌شود. این دو حرف درواقع نشان دهنده مدل گوشی یعنی Pixel 4 است. بالای این حروف همچنین ویجت وضعیت آب و هوا دیده می‌شود که تاریخ 15 اکتبر سه شنبه را نمایش می‌دهد. نوار جستجوی گوگل و اپلیکیشن‌های جی میل، گوگل مپ، گوگل فوتوز، کروم و همچنین یوتیوب هم حاشیه پایین نمایشگر دیده می‌شوند.

این تصاویر رندر مطبوعاتی جزئیات تازه‌ای ندارند اما بار دیگر نمایی واضح را از پرچمداران جدید گوگل برای ما به نمایش درمی‌آورند. پیکسل 4 در پنل پشتی به ماژول دوربین مربعی مجهز شده است و در پنل جلوی آن شاهد طراحی حاشیه‌های بسیار نازک در کناره‌ها هستیم. البته حاشیه نواری در بخش پایین و بالای نمایشگر همچنان واضح دیده می‌شود و در این میان حاشیه بخش بالای پنل جلو بزرگ‌تر طراحی شده است. پیش از این گفته شده که قرار است گوگل حسگرهای متعددی را از جمله سیستم تشخیص چهره 3 بعدی در این بخش تعبیه کند و دلیل طراحی حاشیه ضخیم هم همین موضوع است. سایر حسگرها دوربین سلفی دوگانه متشکل از لنز استاندارد و لنز ثانویه فوق عریض و همچنین چیپست رادار Project Soli هستند که انتظار می‌رود بسیاری امکانات ژست‌‌های حرکتی را برای این دو گوشی تازه مهیا سازد.

نسل تازه دستیار هوشمند گوگل، Live Caption و Dark Mode

در کنار موارد مذکور همچنین طبق انتظارمان این دو گوشی جدید به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 شامل بسیاری قابلیت‌های جدید ازجمله Dark Mode، پشتیبانی از سیستم ژست‎های حرکتی مشابه آیفون 11، امکانات پیشرفته و بهبود یافته در به اشتراک گذاری لوکیشن و همچنین به روزرسانی‌های بدون اشکال در پس زمینه گوشی مجهز خواهند شد.

image

 

گوگل نسل جدید دستیار هوشمند خود را در ماه مه و در خلال کنفرانس I/O رسما معرفی کرد. این دستیار هوشمند نسل تازه هم روی پرچمداران پیکسل 4 نصب می‌شود. این دستیار بهبودیافته قادر است بدون هیچگونه اختلالی از یک وظیفه به وظیفه دیگر برود. دستیار هوشمند گوگل سرانجام برای همه دستگاه‌های سازگار منتشر می‌شود اما فعلا تنها به دستگاه‌های پیکسل گوگل محدود است.

در کنار دستیار هوشمند جدید گوگل همچنین باید به قابلیت تازه Live Caption اشاره کنیم. همان‌طور که از نامش هم برمی‌آید، Live Caption می‌تواند توضیحات را به هر گونه ویدیویی اضافه کند. ممکن است در حال حاضر بسیاری موافق و بسیاری دیگر کاملا مخالف این امکان جدید باشند اما انتظار می‌رود که گوگل مانند هر قابلیت دیگری Live Caption را هم به مرور زمان بهبود ببخشد.

تاریخ معرفی و عرضه نهایی

پرچمداران جدید گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال قرار است روز سه شنبه 15 اکتبر (23 مهر) در خلال برگزاری رویدادی در نیویورک رسما معرفی شوند. در کنار این دوگانه سطح بالا همچنین انتظار می‌رود کمپانی سازنده از Nest Mini جدید هم به عنوان جانشینی برای Google Home Mini پرده بردارد. همچنین برخی گزارش‌ها معتقدند که در رویداد محصول آینده گوگل شاهد رونمایی از برخی دیگر محصولات تازه برندهای Nest و Pixelbook Go خواهیم بود.

روند پیش فروش برای پرچمداران جدید گوگل احتمالا بلافاصله پس از معرفی رسمی آن‌ها آغاز می‌شود اما عرضه نهایی‌شان احتمالا کمی به طول می‌انجامد. گوشی‌های پیکسل معمولا اولین جمعه پس از رونمایی عرضه می‌شوند اما گوگل قبلا اعلام کرده است که عرضه پیکسل 4  و پیکسل 4 ایکس ال تا پیش 18 اکتبر، روز جمعه، اجرا نخواهد شد. بدین ترتیب 25 اکتبر (3 آبان) تاریخ مناسبی برای عرضه اولین سری پیکسل 4 به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۷/۱۲
اسکی از روی اپل!!!!!!!!!!!