خانهاخبار
آمازون و سامسونگ مورداعتمادترین برندهای بازار محصولات هوشمند خانگی هستند

آمازون و سامسونگ مورداعتمادترین برندهای بازار محصولات هوشمند خانگی هستند

بر اساس نتایج نظرسنجی شرکت eFluent، آمازون و سامسونگ به عنوان مورداعتمادترین برندهای حوزه محصولات و فناوری‌های هوشمند خانگی شناخته شده‌اند.
۱۳۹۸/۷/۷

شرکتی به نام eFluent که در زمینه میزان تعامل مصرف‌کنندگان دیجیتال تحقیق و فعالیت می‌کند، اخیرا گزارش یک نظرسنجی مربوط به ۸ آوریل ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. اگرچه این نظرسنجی با هدف بازاریابی برای شرکای تجاری این شرکت صورت گرفته، اما اطلاعات جذابی در آن وجود دارد که ممکن است برای برخی از مصرف‌کنندگان جالب باشد. یکی از بزرگ‌ترین غافل‌گیری‌های این گزارش مبنی بر آن است که از میان برندهای سازنده محصولات هوشمند خانگی، آمازون و سامسونگ از مورداعتمادترین‌ها هستند.

در این تحقیق بیش از ۹۳۰۰ نفر شرکت کرده و به سوالاتی درباره خرید محصولات هوشمند خانگی پاسخ داده‌اند. در نهایت بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که در سال گذشته حداقل یک محصول هوشمند خانگی را خریداری یا نصب کرده‌اند؛ از این میان، ۳۲ درصد گفته‌اند که آمازون مورداعتمادترین برند لوازم هوشمند خانگی برای آن‌هاست. ۳۲ درصد دیگر نیز اعلام کرده‌اند که سامسونگ را به عنوان مورداعتمادترین برند در این زمینه قبول دارند.

علاوه بر این، بر اساس نتایج این تحقیق، ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که در خانه‌های خود حداقل یک محصول هوشمند دارند. ۱۱ درصد نیز در چهار هفته منتهی به این نظرسنجی حداقل ۱ محصول هوشمند را در خانه خود نصب کرده‌اند.

image

این افراد چه کسانی هستند؟ ۲۹ درصد شرکت‌کنندگان خود را در گروه «پذیرندگان اولیه» می‌بینند؛ یعنی نخستین افرادی که یک محصول یا فناوری تازه را امتحان می‌کنند. از آن سو، ۳۶ درصد خودشان را جزو گروه «عقب‌ماندگان» می‌دانند؛ یعنی کسانی که خیلی دیر دست به امتحان محصولات یا فناوری‌های جدید می‌زنند و از آخرین نفرات در این راه هستند. نکته‌ای که با توجه به این آمار توسط Fluent کشف شده از این واقعیت حکایت دارد که پذیرندگان اولیه شانس بالاتری برای اعتماد به برندهای Sonos و Nest دارند.

مطابق نتایج این نظرسنجی، سن، جنسیت و والد بودن یا نبودن نیز بر نوع فناوری‌هایی که افراد دست به انتخاب آن‌ها می‌زنند نقش بسزایی دارد. Fluent می‌گوید ۱۴۰ درصد بیشتر احتمال دارد که شرکت‌کنندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال نسبت به شرکت‌کنندگان بالای ۳۵ سال از سیستم‌های اتوماسیون یا دستیارهای شخصی (مثل الکسا یا گوگل اسیستنت) استفاده کنند. همچنین، ۲۶ درصد احتمالش بیشتر است که پدر و مادرها به استفاده از ترموستات‌های هوشمند روی بیاورند. خانم‌ها هم ۶۱ بیشتر احتمال دارد که از آینه‌های هوشمند استفاده کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رامین

۱۳۹۸/۷/۱۴
یعنی خوشم میاد دیگه مردم غیور ایران نمیان واسه اینجور پستا نظر بدن :)))) دلیلشم واضحه دیگه..