خانهاخبار
دوربین میت 30 پرو هوآوی از دید DxOMark برترین دوربین بازار است

دوربین میت 30 پرو هوآوی از دید DxOMark برترین دوربین بازار است

سرویس بررسی دوربین DxOMark با آزمایش قابلیت‌های مختلف دوربین میت 30 پرو به این نتیجه رسیده که این تلفن هوشمند برترین دوربین را در میان موبایل‌های موجود در بازار در اختیار دارد.
۱۳۹۸/۷/۶

بر اساس گزارش جدید سرویس DxOMark، سنسور ۴۰ مگاپیکسلی دوربین میت ۳۰ پرو موفق به کسب عنوان برترین دوربین موبایل بازار برای شرکت هوآوی شده است. میت ۳۰ پرو در آزمایش دوربین DxOMark در مجموع ۱۲۱ امتیاز گرفته و به این ترتیب با ۴ امتیاز اختلاف، بالاتر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G دیده می‌شود. ۴ امتیاز در مقیاس DxOMark عدد بزرگی به حساب می‌آید. این دستگاه به تفکیک در بخش عکاسی امتیاز ۱۳۱ و در بخش ویدیو امتیاز ۱۰۰ را کسب کرده است.

image

DxOMark در یادداشت تفصیلی خود به نکات جالب توجه‌ای در خصوص دوربین میت ۳۰ پرو هوآوی اشاره می‌کند. نوردهی این دوربین ظاهرا در کنار قابلیت‌های زوم و توانایی تصویربرداری در شب بسیار عالی است. در این گزارش آمده که نرم‌افزار پردازشی هوآوی هم دستخوش تحولات زیادی شده که خروجی‌های برتری را در مقایسه با پی ۳۰ پرو به دست می‌آورد.

تنها مشکلی که می‌توان برای میت ۳۰ پرو متذکر شد دوربین سلفی این دستگاه است که بهترین بازار به حساب نمی‌آید. این دوربین امتیاز ۹۳ را کسب کرده، در حالی که نوت ۱۰ پلاس 5G امتیاز ۹۹ را به دست آورده است. البته باید گفت که هوآوی در این دستگاه بهینه‌سازی‌های زیادی روی دوربین سلفی انجام داده تا پرچمدار خود را بیشتر از قبل به رقبا نزدیک کند.

میت ۳۰ پرو در کل بهترین دوربین موبایلی موجود در بازار است که توانسته در حدود ۷۰ درصد از آزمایشات DxOMark رتبه اول را کسب کند.

تغییرات میت ۳۰ پرو نسبت به پی ۳۰ پرو

image

با وجود این که دوربین اصلی میت ۳۰ پرو همان دوربین پی ۳۰ پرو است، اما هوآوی توانسته بهینه‌سازی‌های قابل توجه‌ای روی کیفیت تصویر این دستگاه ایجاد کند. این غول بزرگ چینی تغییراتی را در روش‌های تبدیل اطلاعات RYYB به RGB و تکنیک‌های پردازش هوش مصنوعی اعمال کرده که خروجی کار را باکیفیت‌تر کرده است. دوربین میت ۳۰ پرو نویز بسیار کمی دارد و قادر است جزئیات زیادی را با لنز ۴۰ مگاپیکسلی خود گردآوری کند.

از تغییرات مشهود میت ۳۰ پرو می‌توانیم به بازتولید بهینه رنگ در حالت HDR اشاره کنیم که متاسفانه در پی ۳۰ پرو تعریف چندانی نداشت. در نتیجه، وایت بالانس دوربین هم بهبود قابل توجه‌ای داشته است.

تنها تفاوت سخت‌افزاری میان میت ۳۰ پرو و پی ۳۰ پرو در لنز تله‌فوتو است؛ جایی که پی ۳۰ پرو از زوم اپتیکال ۵ برابری پشتیبانی می‌کند اما میت ۳۰ پرو این زوم اپتیکال را به ۳ برابر محدود کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این تغییر باعث بهبود تجربه کلی استفاده از دوربین میت ۳۰ پرو شده است.

میت ۳۰ پرو در محدوده زوم‌های ۲ تا ۴ برابری عکس‌های بهتری ثبت می‌کند، اما از آن سو، پی ۳۰ پرو در زوم‌های ۵ برابر و بالاتر عملکرد بهتری دارد. البته بهینه‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی هوآوی باعث شده میت ۳۰ پرو در زوم‌های بیشتر هم عملکرد قابل قبولی داشته باشد. با این حال، اکثر کاربران از زوم‌های ۳ تا ۵ برابری استفاده می‌کنند که در این مورد عملکرد میت ۳۰ پرو بسیار عالی است.

image

علاوه بر این‌ها، سنسور زمان پرواز هم که برای ایجاد افکت بوکه استفاده می‌شود بهبود یافته است. این سنسور حالا با رزولوشن بالاتر، در ترکیب با اطلاعات عمقِ حاصل از لنزهای مختلف، دقیق‌تر از قبل شده و می‌تواند محوشدگی بهتری بسازد. این دوربین همچنین می‌تواند در هنگام زوم عمق دقیق‌تری داشته باشد، در حالی که سایر دوربین‌های بازار فاقد چنین قابلیتی هستند.

هوآوی میت ۳۰ پرو؛ بهترین در بازار

دوربین میت ۳۰ پرو با سنسور بزرگ ۴۰ مگاپیکسلی، سنسور عریض، لنز تله‌فوتو و قابلیت‌های فیلمبرداری خود یکی از بهترین و حسرت‌برانگیزترین دوربین‌های بازار است. هوآوی با بهینه‌سازی مداوم نرم‌افزار و سخت‌افزار این دستگاه در پی ایجاد تجربه‌ای کم‌نظیر بوده و توانسته به این هدف دست پیدا کند.

DxOMark می‌گوید دوربین میت ۳۰ پرو بهترین دوربین در بین تلفن‌های هوشمند است. ولی برای بررسی دقیق‌تر این گوشی باید صبر کنیم تا دستگاه به دست ما برسد و بتوانیم آزمایشات دقیق‌تری را روی آن اجرا کنیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

mojtaba

۱۳۹۸/۷/۲۹
p 30 pro

یوسف

۱۳۹۸/۷/۲۲
اگه دوربین اولویت اولیتته خب معلومه میت 30پروبهترین دوربین فعلی بازارو داره ودرصدر دکسومارکم هست.

رضا

۱۳۹۸/۷/۸
سلام و خداقوت
من میخوام تا سقف 13 14 تومن گوشی بگیرم
اولویت اصلی من هم فقط و فقط دوربین هست
پیشنهاد شما چیه؟
ممنون از شما و سایت خوبتون