خانهاخبار
قابلیت Motion Sense پیکسل 4 در ابتدا از 9 اپلیکیشن استریم پشتیبانی می‌کند

قابلیت Motion Sense پیکسل 4 در ابتدا از 9 اپلیکیشن استریم پشتیبانی می‌کند

با توجه به گزارشات واصله، قابلیت جدید و جذاب موشن سنس که گوگل رسما از وجود آن در سری پیکسل 4 خبر داده بود، قرار است در هنگام عرضه این دستگاه با 9 اپلیکیشن استریم محتوا سازگاری داشته باشد.
۱۳۹۸/۷/۶

گوگل رسما تایید کرده که تلفن‌های سری پیکسل ۴ قابلیت تازه‌ای به نام Motion Sense خواهند داشت که از تراشه‌های رادار-محور Soli استفاده می‌کند. چند ماه پیش ویدیویی توسط این شرکت منتشر و نشان داده شد که کاربر چگونه می‌تواند با تکان دادن دست خود در برابر دوربین جلوی گوشی مثلا آهنگ‌ها را رد کند. گوگل در یادداشتی که در وبلاگ خود نوشت که موشن سنس قادر به رد آهنگ‌ها، تعویق آلارم‌ها و بی‌صدا کردن تماس‌های تلفنی است. آن‌ها می‌گویند این قابلیت در آینده امکانات جدیدی دریافت خواهد کرد ولی صرفا در چند بازار خاص در دسترس خواهد بود.

image

هرچند گوگل به طور دقیق اعلام نکرده که کدام اپلیکیشن‌های استریم محتوا از قابلیت موشن سنس پشتیبانی می‌کنند، ولی وبسایت Nextrift اطلاعات زیر را به اشتراک گذاشته است. آن‌ها با کمک وبسایت 9to5Google به واسطه بررسی نسخه‌ای از اپلیکیشن Motion Sense به فهرستی از ۹ اپلیکیشن سازگار با این قابلیت دست یافته‌اند. البته در حال حاضر مشخص نیست که این اپلیکیشن‌ها صرفا با موشن سنس سازگار خواهند بود یا قرار است قابلیت‌های اضافه‌ای برای استفاده از آن داشته باشند؛ با این حال، فهرست مذکور به شرح زیر است:

  • Amazon Music
  • Deezer
  • Google Play Music
  • iHeartRadio
  • Pandora
  • Spotify
  • Spotify Stations
  • YouTube Music
  • YouTube

سری پیکسل ۴ در مراسمی در تاریخ ۱۵ اکتبر برابر با ۲۳ مهر معرفی خواهد شد و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا آن تاریخ منتظر بمانیم. ال جی قبلا در LG G8 ThinQ از قابلیت مشابه‌ای به نام Air Motion را معرفی کرده بود که از ترکیب حسگرهای سه‌بعدی با جسچرهای دستی استفاده می‌کرد تا به کاربر اجازه کنترل تماس‌ها، صدای دستگاه، آلارم‌ها، تایمرها و چندین و چند قابلیت دیگر را بدهد.

گفته می‌شود که سری پیکسل ۴ فقط از یک روش بیومتری برای احراز هویت استفاده می‌کند و خبری از حسگر اثر انگشت نیست. در این سری قابلیت تشخیص چهره بهبود یافته و با استفاده از نقشه‌برداری سه‌بعدی می‌تواند با یک نگاه قفل دستگاه را باز کند. علاوه بر این، حالا با این قابلیت می‌توانید برای پرداخت‌های گوگل پلی هم از تشخیص چهره استفاده کنید.

هر دو مدل جدید پیکسل از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده خواهند کرد و این در حالی است که مدل قدرتمندتر ۸۵۵ پلاس چند وقت پیش معرفی شده است. همچنین گفته می‌شود که پیکسل ۴ به جای UFS 3.0 از سیستم فضای داخلی UFS 2.1 استفاده می‌کند. دستگاه‌هایی مثل گلکسی نوت ۱۰ و وان پلاس‌های ۲۰۱۹ که از UFS 3.0 بهره می‌گیرند، سرعت بالاتری در هنگام راه‌اندازی و اجرای اپلیکیشن‌ها دارند.

قابلیت جدید Ambient EQ

image

پیکسل ۴ نمایشگری ۵.۷ اینچی و پیکسل ۴ ایکس ال نمایشگری ۶.۲۳ اینچی خواهند داشت که هر دو از نوع آمولد و با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز هستند. این نرخ نوسازی ۵۰ درصد سریع‌تر از نرخ نوسازی مدل‌های قبلی پیکسل است، به همین خاطر باید شاهد تجربه کاربری روان‌تر و خوشایندتری باشیم. افزون بر این، هر دو دستگاه قابلیتی به نام Ambient EQ خواهند داشت که مشابه فناوری True Tone آیفون است؛ این قابلیت به طور خودکار و با توجه به نور محیط، وایت بالانس نمایشگر را تنظیم می‌کند.

هر دو مدل جدید پیکسل در کنار لنز قبلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی خود به یک لنز جدید ۱۶ مگاپیکسلی (غیرفوق عریض) هم مجهز شده‌اند. دوربین جلوی این دستگاه دوربینی ۸.۱ مگاپیکسلی است و ظرفیت باتری هم به ترتیب برای مدل عادی و ایکس ال ۲۸۰۰ و ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت خواهد بود. به نظر می‌رسد که این سه گوشی قرار است در رنگ‌های مشکی، نارنجی و سفید به بازار بیایند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)