خانهاخبار
کوالکام از چیپست پرچمدار جدید خود رونمایی می‌کند؟

کوالکام از چیپست پرچمدار جدید خود رونمایی می‌کند؟

شرکت کوالکام فردا مراسمی را برگزار می‌کند. احتمال رونمایی از نسل آینده چیپست پرچمدار کوالکام در این مراسم وجود دارد.
۱۳۹۸/۷/۲

بر اساس گزارشی که از کشور ژاپن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، کوالکام فردا در مراسمی از پردازنده اسنپدراگون 865 رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود این چیپست قدرت پرچمداران اندرویدی در سال آینده میلادی را تامین کند. این پردازنده جدید توسط سامسونگ و با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV به تولید می‌رسد. استفاده از این معماری به معنای تعداد بالاتر ترانزیستور و در نتیجه قدرت بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تر است. در حال حاضر اسنپدراگون 855 پلاس قدرتمندترین تراشه کوالکام محسوب می‌شود که با افزایش فرکانس، 15 درصد عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به اسنپدراگون 855 دارد.

در این تاریخ همچنین شاهد رونمایی از گوشی‌های شیائومی می میکس آلفا و شیائومی می 9 پرو 5G به همراه ریلمی X2 خواهیم بود. تمام این محصولات به چیپست اسنپدراگون مجهز می‌شوند که قدرت محصولات شیائومی را پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌کند. وظیفه تامین قدرت گوشی Realme X2 بر عهده پردازنده اسنپدراگون 730G خواهد بود. در حالی که سامسونگ چیپست اسنپدراگون 865 را تولید می‌کند، شرکت کوالکام در سال 2021 و برای پردازنده اسنپدراگون 875 دوباره به سراغ TSMC می‌رود. در حال حاضر TSMC وظیفه تولید پردازنده‌های زیادی را بر عهده دارد که برای مثال می‌توان به هوآوی کایرین 990 و اپل A13 Bionic اشاره کرد.

image

پردازنده اسنپدراگون 865 ابتدا در گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به ساخت این چیپست توسط سامسونگ، منطقی به نظر می‌رسد. امسال شیائومی Mi 9 اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون 855 بود؛ با این حال در بازارهای جهانی برای فروش عرضه نشد. انتظار می‌رود چیپست اسنپدراگون 865 در مقایسه با نسل گذشته خود بهبودهای زیادی را تجربه کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)