خانهاخبار
آیفون 11 پرو در آزمایش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در برابر آیفون XS شکست خورد

آیفون 11 پرو در آزمایش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در برابر آیفون XS شکست خورد

در آزمایش ویدیویی جدیدی که از مقایسه سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها میان آیفون 11 پرو و آیفون XS منتشر شده، شاهد این هستیم که در این آزمایش دو مرحله‌ای آیفون 11 پرو دور دوم را به آیفون XS واگذار می‌کند.
۱۳۹۸/۷/۲

آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو از پردازنده A13 Bionic استفاده می‌کنند که روی کاغذ حدود ۲۰ درصد قوی‌تر از نسل قبلی این پردازنده است. اما آیا در عمل هم چنین چیزی صادق خواهد بود؟ در این مطلب می‌خواهیم مقایسه‌ای از اجرای اپلیکیشن‌های مختلف را روی آیفون ۱۱ و آیفون XS به شما نشان دهیم. پس با جی‌اس‌ام همراه باشید.

تجربه کاربری تلفن‌های هوشمند تماما به سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها بر نمی‌گردد، اما این آزمایش نشان می‌دهد که شاید همه چیز در عمل مشابه آن‌چه که بنچمارک‌ها نشان می‌دهند نباشد. کانال یوتیوب EverythingApplePro نیز در ویدیوی خود نشان می‌دهد که آیفون XS با پردازنده قدیمی خود موفق شده آیفون ۱۱ پرو را با اختلاف ۳۰ ثانیه شکست دهد.

آزمایش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها که محبوبیت زیادی در یوتیوب پیدا کرده سعی دارد اپلیکیشن‌های گوناگون را به صورت متوالی روی تلفن‌های هوشمند اجرا کند. سپس این فرآیند یک بار دیگر تکرار می‌شود تا قدرت رم دستگاه نیز مورد آزمایش قرار بگیرد. اگر دستگاه بتواند تمام برنامه‌ها را در رم خود حفظ کند، سرعت اجرای آن‌ها در دفعه دوم افزایش می‌یابد. در غیر این صورت، برنامه‌ها باید در دفعه دوم هم مجددا بارگذاری شوند.

image

ویدیوی زیر آیفون ۱۱ پرو، آیفون XS و آیفون X را مقایسه می‌کند. در دور اول آیفون X به شکل عجیبی عقب می‌افتد و آیفون ۱۱ پرو با اختلاف ۱ ثانیه آیفون XS را شکست می‌دهد. اما در دور دوم آیفون XS قادر به حفظ اپلیکیشن‌های بیشتری در حافظه رم خود می‌شود و کارش را در ۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه به اتمام می‌رساند، در حالی که آیفون ۱۱ پرو حدود ۳۰ ثانیه عقب می‌افتد و در زمان ۵ دقیقه و ۴۹ ثانیه کار خود را تمام می‌کند. آیفون X هم زمان ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه را به ثبت می‌رساند.

به خاطر داشته باشید که آیفون ۱۱ پرو و آیفون XS هر دو ۴ گیگابایت رم دارند. پس چرا آیفون XS موفق می‌شود آیفون ۱۱ را در دور دوم که مربوط به توان حافظه است شکست دهد؟ پاسخ این سوال هنوز مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که اشکال کار مربوط به باگی نرم‌افزاری در iOS 13 باشد که در عملکرد آیفون ۱۱ ایجاد خلل کرده است.

در این آزمایش اپلیکیشن دوربین هم باز می‌شود که در iOS 13 به طور اختصاصی برای آیفون ۱۱ بازطراحی شده است. اما نکته مهم این است که این اپلیکیشن احتمالا در نسخه جدید خود مصرف حافظه بیشتری دارد و همین مسئله باعث شده فشار بیشتری به حافظه دستگاه وارد شود.

اگر بهینه‌سازی‌های لازم برای آیفون ۱۱ صورت بگیرد، این تلفن هوشمند با پردازنده‌ای که ۲۰ درصد قوی‌تر از نسل قبل است، باید به راحتی بتواند آیفون XS را شکست دهد. انتظار می‌رود که اپل در آپدیت‌های بعدی iOS 13 این مشکل را حل کند. به‌روزرسانی iOS 13.1 سه‌شنبه همین هفته منتشر می‌شود و احتمالا باید شاهد برطرف شدن باگ‌های زیادی باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)