خانهاخبار
مقایسه هوآوی میت 30 پرو با P30 پرو

مقایسه هوآوی میت 30 پرو با P30 پرو

هوآوی به تازگی از پرچمداران جدید خود رونمایی کرده است. در این مطلب به مقایسه هوآوی میت 30 پرو با هوآوی P30 پرو می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۶/۳۱

هوآوی میت 30 پرو چند روز پیش در مراسمی در شهر مونیخ به صورت رسمی معرفی شد. هوآوی در اوایل سال جاری میلادی گوشی‌های سری P30 را در معرض دید عموم قرار داد. 6 ماه پس از عرضه هوآوی P30 پرو، نسخه جدید گوشی‌های سری میت از راه رسیده‌اند. این محصولات اگرچه از یک خانواده هستند، اما رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند. در این مطلب به مقایسه هوآوی میت 30 پرو با هوآوی P30 پرو می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

شباهت‌های هوآوی میت 30 پرو و P30 پرو

image

چندین شباهت پایه میان این دو پرچمدار شرکت هوآوی وجود دارد؛ با این حال تفاوت‌های آن‌ها بسیار بیشتر است. شباهت‌های هوآوی میت 30 پرو و پی 30 پرو به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش OLED
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر
  • استفاده از فلز و شیشه برای ساخت بدنه
  • پشتیبانی از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • استفاده از دوربین لایکا
  • عدم وجود جک 3.5 میلی‌متری هدفون
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس معکوس

تفاوت‌های هوآوی میت 30 پرو و P30 پرو

پس از بررسی شباهت‌ها، نگاهی به تفاوت‌های این دو گوشی هوشمند چینی می‌اندازیم.

سخت افزار و پشتیبانی از 5G

قدرت گوشی هوآوی پی 30 پرو را چیپست کایرین 980 تامین می‌کند. این پردازنده در سال 2018 معرفی شد. گوشی هوآوی میت 30 پرو به پردازنده جدیدتری، Kirin 990 مجهز شده است. این پردازنده همچنان دارای 8 هسته پردازشی است؛ با این حال از هسته‌های Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali G76 بهره می‌برد. هوآوی میت 30 پرو در دو نسخه 4G و 5G وارد بازار می‌شود. هوآوی پی 30 پرو تنها قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G LTE است. گوشی میت 30 پرو به 22 آنتن مجهز شده که 14 آنتن آن مربوط به نسل پنجم تلفن همراه است.

سیستم عامل

در حالی که هوآوی از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم شده است، گوشی‌های سری میت 30 همچنان دارای سیستم عامل اندروید هستند. هوآوی میت 30 پرو به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10 مجهز شده؛ با این حال فاقد سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل است. برادر آن، هواوی پی 30 پرو دارای سیستم عامل اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری EMUI 9 است. این گوشی هوشمند سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ابعاد صفحه نمایش

سال گذشته میلای گوشی هوآوی میت 20 پرو مجهز به نمایشگر 6.39 اینچی وارد بازار شد و حال میت 30 پرو با صفحه نمایش 6.53 اینچی از راه رسیده است. پنل مورد استفاده در این اسمارت فون تفاوت ابعادی بسیار کمی نسبت به صفحه نمایش 6.46 اینچی هوآوی P30 پرو دارد. در سال‌های اخیر ابعاد نمایشگر گوشی‌های هوشمند افزایشی زیادی داشته؛ با این حال هنوز پرچمدار مطرحی با صفحه نمایش 7 اینچی وارد بازار نشده است. در حالی که هوآوی پی 30 پرو به برش نمایشگر قطره‌ای مجهز شده، هوآوی میت 30 پرو دارای بریدگی صفحه نمایش عریض است. این بخش از نمایشگر، سیستم تشخیص چهره سه بعدی را میزبانی می‌کند، سیستمی که گوشی میت 20 پرو نیز از آن بهره می‌برد.

هوآوی میت 30 پرو به نمایشگر Waterfall مجهز شده که البته هوآوی آن را Horizon Display می‌نامد. این صفحه نمایش دارای خمیدگی با زاویه 88 درجه در لبه‌های خود است. در سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود را به نمایشگر خمیده مجهز کرده‌اند که سامسونگ مطرح‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. با وجود این موارد، میزان خمیدگی لبه صفحه نمایش هوآوی میت 30 پرو از سایر محصولات موجود در بازار بیشتر است.

رزولوشن نمایشگر

صفحه نمایش هوآوی P30 پرو دارای رزولوشن کمتری در مقایسه با میت 30 پرو است. این موضوع باعث شده حتی با وجود استفاده پنل کوچکتر، تراکم پیکسلی کمتری نیز نسبت به میت 30 پرو داشته باشد. هوآوی میت 30 پرو دارای نمایشگر با رزولوشن ‌1176 × 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 409 پیکسل در هر اینچ است. هوآوی P30 پرو به صفحه نمایش با رزولوشن 1080 × 2340 پیکسل و تراکم پیکسلی 398 پیکسل در هر اینچ مجهز شده است. در دنیای واقعی تفاوت چندانی میان این دو نمایشگر وجود ندارد.

ابعاد

هوآوی میت 30 پرو و پی 30 پرو از نظر ابعاد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد که با توجه به نمایشگر بزرگتر میت 30 پرو، یک مزیت محسوب می‌شود. با وجود ابعاد تقریبا یکسان، گوشی میت 30 پرو 6 گرم وزن بیشتری نسبت به P30 پرو داشته و وزن آن به 198 گرم می‌رسد. ابعاد هوآوی میت 30 پرو برابر با 8.8 × 73.1 × 158.1 میلی‌متر بوده و ابعاد هوآوی P30 پرو برابر با 8.41 × 73.4 × 158 میلی‌متر است.

رم و حافظه داخلی

هوآوی میت 30 پرو به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و قادر به پشتیبانی از کارت حافظه خارجی NM است. هوآوی پی 30 پرو در نسخه‌های مختلف مجهز به 8 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. این دستگاه نیز از کارت حافظه خارجی NM پشتیبانی می‌کند.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ

هوآوی میت 30 پرو از باتری حجیم‌تری در مقایسه با هوآوی P30 پرو بهره می‌برد. انرژی میت 30 پرو توسط یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و انرژی P30 پرو توسط یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. در حالی که این دو اسمارت فون از شارژ سریع سیمی 40 واتی پشتیبانی می‌کنند، میت 30 پرو در زمینه شارژ وایرلس برتر است. این گوشی هوشمند از شارژ سریع بی سیم 27 واتی پشتیبانی می‌کند اما پی 30 پرو قادر به پشتیبانی از شارژ وایرلس 15 واتی است. اگرچه این دو گوشی هوشمند از قابلیت شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می‌کنند، اما سرعت میت 30 پرو در این زمینه بسیار بیشتر (3 برابر) است.

دوربین

دوربین اصلی این دو گوشی هوشمند با همکاری شرکت معتبر لایکا توسعه یافته و هر دو دارای دوربین اصلی چهارگانه هستند. این دو دستگاه هوآوی به سنسور اصلی، سنسور واید، سنسور تله فوتو و ToF مجهز شده‌اند. در نگاه اولیه دوربین مورد استفاده در این محصولات یکسان است، اما در واقعیت چنین موضوعی صحت ندارد. اول از همه نحوه چیدمان سنسورهای دوربین اصلی در این دو اسمارت فون متفاوت است. در حالی که هوآوی پی 30 پرو دارای چیدمان عمودی سنسورها رو پنل پشتی خود است، هوآوی میت 30 پرو از یک المان دایره‌ای برای این سنسورها بهره می‌برد. فلاش در کنار این سنسورها قرار گرفته است.

تفاوت اصلی میان دوربین این دو گوشی هوشمند، بهبود آن در گوشی هوآوی میت 30 پرو است. با این وجود، این دستگاه برخلاف زوم اپتیکال 5 برابری هوآوی P30 پرو، دارای زوم اپتیکال 3 برابری است و همچنین زاویه دید سنسور اولترا واید آن نیز نسبت به برادرش کمتر است. علت این موارد را باید در استفاده از سنسور Cine Camera جستجو کرد. این سنسور قادر به ضبط ویدیوهای 4K به صورت 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای اسلوموشن به صورت 7680 فریم بر ثانیه است. سنسور اصلی این محصول نیز ابعاد بسیار بزرگتری در مقایسه با گوشی پی 30 پرو دارد که این موضوع به معنای کیفیت بهتر تصاویر است. یکی از سنسورهای 40 مگاپیکسلی هوآوی میت 30 پرو به صورت RYYB بوده و دیگری RGGB است.

تنوع رنگ بدنه

هوآوی میت 30 پرو فاقد رنگ Twilight است؛ با این حال در 6 رنگ مختلف وارد بازار می‌شود که دو مورد آن، دارای پنل پشتی چرم است. تمام این 6 نمونه از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کنند. هوآوی P30 پرو در 5 رنگ وارد بازار می‌شود.

Emerald Green، Cosmic Purple، Black، Space Silver، Vegan Leather Orange و Vegan Leather Forest Green رنگ‌های هوآوی میت 30 پرو را تشکیل می‌دهند. هوآوی پی 30 پرو با رنگ‌های Breathing Crystal، Amber Sunrise، Aurora،  Pearl Whiteو  Blackبه فروش می‌رسد.

جمع‌بندی

هوآوی میت 30 پرو در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به گوشی پی 30 پرو بهبود پیدا کرده است. این ویژگی‌ها و همچنین جدید بودن آن باعث شده قیمت بالاتری در مقایسه با پرچمدار نیمه اول سال هوآوی داشته باشد. هوآوی P30 پرو ابعاد کوچکتری دارد، در رنگ‌های جذاب‌تری به فروش می‌رسد و همچنین از سرویس‌های گوگل بهره می‌برد. گوشی هوآوی میت 30 پرو سرعت شارژ بالاتری داشته، به باتری حجیم‌تری مجهز شده و نمایشگر Horizon آن جذاب است. علاوه بر این موارد، باید پشتیبانی از نسل پنجم تلفن همراه را نیز یکی از مزیت‌های گوشی میت 30 پرو دانست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)