خانهاخبار
EMUI 10 معرفی شد؛ این نسخه چه ویژگی‌هایی دارد؟

EMUI 10 معرفی شد؛ این نسخه چه ویژگی‌هایی دارد؟

هوآوی در مراسم معرفی سری میت 30 از نسخه جدید رابط کاربری خود موسوم به EMUI 10 نیز پرده‌برداری کرد. این نسخه که در ابتدا بر روی سری میت 30 عرضه می‌شود از روی اندروید 10 ساخته شده است. در این مطلب نگاهی اجمالی به تغییرات EMUI 10 می‌اندازیم.
۱۳۹۸/۶/۲۹

هوآوی ساعاتی قبل در مراسمی رسما از پرچمداران جدید خود یعنی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو رونمایی کرد. اما همزمان با معرفی این دو تلفن هوشمند از نسخه جدید رابط کاربری این شرکت با نام EMUI 10 نیز پرده‌برداری شد؛ رابطی که نه تنها از روی اندروید ۱۰ ساخته شده بلکه حالا از نظر اسم هم مشابه اندروید ۱۰ است.

بگذارید همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم: این نسخه شامل اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل است، اما فقط در سری میت ۳۰ خبری از برنامه‌های گوگلی نخواهد بود. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاه به برخی از ویژگی‌های EMUI 10 بیندازیم.

حالت تاریک

image

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اندروید ۱۰ حالت تاریک یا Dark Mode است که در این آپدیت در اختیار کاربران گوشی‌های هوآوی قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که این غول بزرگ چینی بسیاری از محصولات خود را با نمایشگرهای OLED روانه بازار می‌کند، بهره‌گیری از قابلیت حالت تیره به افزایش عمر باتری این دستگاه‌ها کمک شایانی خواهد کرد چرا که در پنل‌های OLED پیکسل‌های سیاه خاموش می‌شوند.

اکنون بسیاری از اپلیکیشن‌های خود هوآوی هم با این قابلیت هماهنگ شده‌اند تا یکپارچگی بیشتری در سیستم به وجود بیاید.

ارتباط بیشتر میان تلفن‌های هوشمند و لپتاپ‌ها

هوآوی در EMUI 10 ارتباط بیشتری میان تلفن‌های هوشمند خود و لپتاپ‌های ویندوزی ایجاد کرده است. قبلا به راحتی می‌توانستید فایل‌های خود را بین دستگاه‌های گوناگون جابجا کنید. حالا این امکان فراهم شده تا با لپتاپ بتوانید از موبایل استفاده کنید.

این ویژگی بسیار شبیه قابلیتی است که حدود یک ماه پیش توسط سامسونگ برای گلکسی نوت ۱۰ معرفی شد. با این قابلیت وقتی مشغول کار با لپتاپ هستید لازم نیست مدام به سراغ گوشی بروید و از همان‌جا می‌توانید کارهای خود را انجام دهید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

تغییر رنگ نمایشگر همیشه روشن در طول روز

image

این قابلیت یکی از تغییرات کوچک اما جذاب EMUI 10 است. نمایشگر همیشه روشن یا Always-on Display حالا اجازه می‌دهد رنگ صفحه در طول ساعات روز تغییر کند. به این ترتیب، هر دفعه که گوشی خود را برمی‌دارید با رنگ متفاوتی روبرو می‌شوید تا حس بهتری به شما منتقل شود.

EMUI 10 همچنین دارای چیدمانی به شکل مجلات است که ظاهر بسیار زیبایی دارد.

رابط کاربری هوآوی در بخش امنیت اکنون از شما در برابر ردیابی اپلیکیشن‌ها محافظت می‌کند. به‌علاوه، این نسخه به رمزنگاری گوشی-به-کلاود و رمزنگاری سرتاسری مجهز شده است. هوآوی می‌گوید اطلاعاتی که در EMUI 10 دارید حالا فقط توسط خود شما قابل دستیابی خواهد بود، بنابراین لازم نیست نگران این باشید که بقیه به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

طراحی مینیمالیستی

هوآوی با EMUI 10 به نحوی پا جای پای سامسونگ گذاشته و همه چیز را مینیمالیستی‌تر و برجسته‌تر ساخته است. در این نسخه درست مثل One UI همه چیز به سمت پایین صفحه کشیده شده تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد.

اپلیکیشن Contacts مثال خوبی برای این مسئله است که در آن تصویر هر مخاطب نیمی از فضای بالای صفحه را می‌گیرد و سایر امکانات به نیمه پایینی صفحه منتقل شده است. این اقدام هوآوی نه تنها موجب دسترسی ساده‌تر به اجزای سیستم می‌شود بلکه آن را زیباتر می‌سازد.

شروع عرضه از سری میت ۳۰

image

هوآوی قبلا اعلام کرده بود که EMUI 10 و در حقیقت اندروید ۱۰ را برای چه گوشی‌هایی عرضه می‌کند. اولین آن‌ها سری میت ۳۰ خواهد بود که به طور پیش‌فرض با EMUI 10 روانه بازار می‌شود. سایر موبایل‌هایی که نسخه جدید رابط کاربری هوآوی را دریافت می‌کنند شامل سری پی ۳۰، سری میت ۲۰، سری پی اسمارت ۲۰۱۹، پی اسمارت زد و سری میت ۱۰ است.

به این ترتیب خیلی از گوشی‌هایی که در دو سال گذشته توسط این شرکت معرفی شده‌اند این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند، و این اتفاق از آن جهت جالب توجه به نظر می‌رسد که چنین تصمیمی قبلا از سوی هوآوی کم‌سابقه بوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ali Reza

۱۳۹۸/۶/۲۹
هواوی همین چند تا گوشی رو اپدیت میکنه ؟! یک وقت خسته نشه ! سامسونگ حتی به گوشی 2017 مثل J5 pro هم One UI اندروید 9 داده !
بدترین سیستم اپدیت رو هواوی داره . الان هم که روی پرچمدار جدیدش سرویس های گوگل رو نداره که دیگه هیچی