خانهاخبار
هوآوی رسما از پرچمداران سری میت 30 رونمایی کرد

هوآوی رسما از پرچمداران سری میت 30 رونمایی کرد

هوآوی امروز در مراسمی در شهر مونیخ آلمان رسما از سری میت 30 خود رونمایی کرد. این سری شامل دو دستگاه اصلی به نام‌های میت 30 و میت 30 پرو است.
۱۳۹۸/۶/۲۸

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های گوناگون، امروز هوآوی از سری میت 30 خود رونمایی کرد. این سری شامل دو دستگاه اصلی است که به‌زودی با نام‌های میت 30 و میت 30 پرو وارد بازار می‌شوند. میت 30 پرو قدرتمندترین و جذاب‌ترین محصول در میان این دو دستگاه است که پیشرفته‌ترین دوربین را دارد.

image

میت ۳۰ پرو نمایشگری ۶.۵۳ با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۱۷۶ پیکسل دارد که نسبت صفحه آن ۱۸.۴:۹ است و از HDR پشتیبانی می‌کند. هوآوی لقب Horizon Display را به این نمایشگر بخشیده و می‌گوید با این دستگاه می‌توانید نهایت تجربه بصری را داشته باشید. باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است و از فناوری شارژ بیسیم ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژ سیمی هم همچنان با سرعت ۴۰ وات در دسترس کاربران قرار دارد. میت ۳۰ پرو از پردازنده Kirin 990 استفاده می‌کند. حافظه رم این گوشی ۸ گیگابایت است و ظرفیت داخلی آن در دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

image

از آن‌جایی که نمایشگر دستگاه خمیدگی بسیار زیادی دارد و اطراف دستگاه را پوشانده، هوآوی تعدادی از دکمه‌های مجازی خود را بر روی نمایشگر قرار داده و از همان جا می‌توانید صدا را تنظیم کنید یا در هنگام تصویربرداری از شاتر دوربین استفاده نمایید. برای مثال برای کم زیاد و کردن صدا باید دو بار به کناره گوشی ضربه بزنید تا کنترل صدا ظاهر شود، سپس با پایین و بالا کشیدن انگشت می‌توانید صدا را کم و زیاد کنید.

دوربین میت ۳۰ پرو دوربینی چهارگانه است. دو عدد از لنزهای این دوربین ۴۰ مگاپیکسلی هستند که یکی از آن‌ها فوق عریض با دیافراگم f/1.8 و دیگری عریض با دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر نوری است. لنز سوم یک لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 خواهد بود و در کنار سنسور زمان پروازی قرار می‌گیرد که چهارمین دوربین این دستگاه است و برای تشخیص عمق به کار می‌رود. این موبایل توانایی زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال ۳۰ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

image

دوربین میت ۳۰ پرو قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با نرخ ۷۶۸۰ فریم در ثانیه اشاره کنیم. علاوه بر این، حالا Kirin 990 از فیلمبرداری 4K 60fps هم پشتیبانی می‌کند تا این دستگاه به اولین تلفن هوشمند هوآوی با قابلیت فیلمبرداری UHD تبدیل شود.

image

میت ۳۰ پرو در بخش سلفی دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی دارد که به لطف سنسور سه‌بعدی خود از تصاویر و ویدیوهای AR پشتیبانی می‌کند. ناچ این دستگاه از نظر هوآوی «پیچیده‌ترین ناچ موبایل» است و میزبان سنسور شناسایی ژست‌های حرکتی، دوربین عمق‌سنج سه‌بعدی، دوربین سلفی، حسگر نور و مجاورت است. ناچ ۲۶.۶ میلی متر این گوشی به ناچ میت ۲۰ حدود ۶.۴ میلی‌متر کوچک‌تر شده است.

image

این دستگاه در چهار رنگ مشکی کلاسیک، نقره‌ای فضایی، بنفش کیهانی و سبز زمردین به بازار می‌آید و با استاندارد IP68 سازگار است. علاوه بر این، می‌توانید مدل‌های مخصوص میت ۳۰ پرو را در رنگ‌های سبز جنگلی و نارنجی با چرم گیاهی تهیه کنید.

مطمئنا یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره سری جدید میت ۳۰ عدم استفاده این تلفن‌های هوشمند از اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل است. این اتفاق که به موجب تحریم‌های آمریکا رخ داده برای اولین بار به طور رسمی در پرچمداران هوآوی اعمال می‌شود.

در طرف دیگر میت ۳۰ هوآوی نمایشگری ۶.۶۲ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد که نسبت صفحه آن ۱۹.۵:۹ است و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این دستگاه مسطح است و ناچ کوچک‌تری دارد (چون سنسور سه‌بعدی آن متفاوت است). این گوشی به یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و مثل میت ۳۰ پرو از پردازنده Kirin 990 استفاده می‌کند. حافظه رم این تلفن هوشمند در مدل پایه ۶ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت است. البته مدلی با رم ۸ گیگابایتی هم برای این دستگاه وجود دارد.

image

دوربین میت ۳۰ مثل مدل پرو یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم هیبرید ۵ برابری دارد که هر دوی این‌ها از لرزشگیر نوری برخوردارند. اما لنز آخر سنسور فوق عریضی است که در این دستگاه به ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 تقلیل یافته. همچنین، این گوشی در بخش سلفی دوربینی ۲۴ مگاپیکسلی دارد.

میت ۳۰ هم در چهار رنگ مختلف به بازار می‌آید: مشکی کلاسیک، نقره‌ای فضایی، بنفش کیهانی و سبز زمردین. این دستگاه از استاندارد IP53 برخوردار است و در دو مدل ویژه با چرم گیاهی عرضه می‌شود.

هوآوی می‌گوید این دستگاه اگرچه نمایشگر بزرگتری نسبت به میت ۳۰ پرو دارد، ولی به خاطر حذف شدن حاشیه‌ها به راحتی می‌توانید آن را در یک دست بگیرید و از قابلیت‌های جذاب این گوشی استفاده کنید.

image

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو از پردازنده ۷ نانومتری Kirin 990 استفاده می‌کنند که چند هفته پیش در IFA 2019 معرفی شد. این پردازنده اولین چیپستی است که مودم 5G داخلی دارد. هوآوی می‌گوید گوشی آن‌ها در مجموع ۲۱ آنتن دارد که ۱۴ عدد از این آنتن‌ها مخصوص 5G است. افزون بر این، هر دو دستگاه حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای دارند.

image

درست مثل سال گذشته، هوآوی امسال هم با همکاری شرکت پورشه دست به طراحی نسخه ویژه‌ای از میت ۳۰ پرو زده است. این دستگاه که تا پیش از این با نام میت ۳۰ پورشه دیزاین شناخته می‌شود رسما Mate 30 RS نام دارد.

image

قاب پشتی این گوشی از جنش چرم پریمیوم است که در وسط آن نواری شیشه‌ای قرار گرفته. این گوشی شباهت زیادی به میت ۳۰ پرو دارد اما با ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی به بازار می‌آید. میت ۳۰ پورشه دیزاین دو مدل مشکی و قرمز رنگ خواهد داشت.

image

قیمت میت ۳۰ برای مدل پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۷۹۹ یورو است در حالی که قیمت میت ۳۰ پرو برای نسخه پایه با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۱۰۹۹ یورو و برای مدل 5G نیز با همین مشخصات ۱۱۹۹ یورو خواهد بود. علاوه بر این، نسخه ویژه میت ۳۰ پورشه دیزاین هم با قیمت ۲۰۹۵ یورو وارد بازار می‌شود.

هنوز از بازارهای هدف و تاریخ عرضه این سری اطلاعاتی در دسترس نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

رحمان قربانی سیرت

۱۳۹۸/۶/۳۱
سلام. از اندروید چند دوره استفاده میکنه؟

MAHDI GH

۱۳۹۸/۶/۳۰
خداااااااای تمام پرچم دارها

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۶/۳۰
دریغا که گوگل سرش قِر و فِر آمد?

Hamed

۱۳۹۸/۶/۳۰
شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان/
که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان
HUAWEI MATE 30 PRO?

Shayan

۱۳۹۸/۶/۲۹
واقعا عجیبه درست موقع معرفی میت۳۰ کلا گم شدین نه خبری نه چیزی یکروز کامل سکوت واقعا برام جای تعجب داشت رویداد به این مهمی و ماها که همیشه از طریق شما پیگیری میکردیم ولی شما پیداتون نبود ولی برا اپل و سامسونگ لایو میرفتین