خانهاخبار
اپل واچ سری 5 یا گلکسی واچ اکتیو 2؛ کدام برتر است؟

اپل واچ سری 5 یا گلکسی واچ اکتیو 2؛ کدام برتر است؟

اپل به تازگی از جدیدترین ساعت هوشمند خود رونمایی کرده است. در این مطلب به مقایسه اپل واچ سری 5 با سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۶/۲۶

در حال حاضر رقابت اصلی در زمینه گجت‌های پوشیدنی مربوط به شرکت‌های سامسونگ و اپل است، البته شرکت‌های دیگر نیز در این زمینه فعالیت دارند که سهم کمتری در مقایسه با این دو شرکت برای خود مهیا کرده‌اند. سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 و اپل واچ سری 5 جدیدترین ساعت‌های هوشمند بوده که رقابت سنگینی با یکدیگر خواهند داشت. این دو محصول اگر چه به قابلیت‌های جذاب زیادی مجهز شده‌اند و همچنین قادر به جذب افراد زیادی سمت خود هستند، اما در بسیاری از بخش‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.

بدون هیچ شکی در حال حاضر اپل واچ سری 5 و سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 بهترین اسمارت واچ‌های بازار هستند. این محصولات دارای قابلیت‌های زیادی بوده و همچنین از پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی بهره می‌برند. این دو ساعت هوشمند طراحی متفاوتی دارند و همچنین حس یکسانی را به کاربران منتقل نمی‌کنند. این محصولات به صورت مستقیم با یکدیگر رقابت می‌کنند تا سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند. در صورتی که خواهان خریداری ساعت هوشمند جدید باشید، باید اپل واچ سری 5 و یا گلکسی واچ اکتیو 2 را خریداری کنید.

در ادامه این دو ساعت هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم، همراه ما باشید.

طراحی و نمایشگر

image

اپل واچ سری 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 تفاوت‌های زیادی از نظر طراحی با یکدیگر دارند. ساعت هوشمند اپل دارای طراحی چهارگوش است، در حالی که سامسونگ برای دستگاه خود از نمایشگر دایره‌ای شکل استفاده کرده است. در حقیقت محصول سامسونگ شباهت بیشتری به ساعت‌های کلاسیک دارد. مسلما انتخاب میان طراحی این دو اسمارت واچ به سلیقه کاربر بستگی دارد؛ با این حال ما در این مقاله نظر خود را نیز بیان می‌کنیم. صفحه نمایش مربعی شکل اپل واچ فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و رابط کاربری آن نیز به خوبی برای چنین نمایشگری بهینه شده است. صفحه نمایش دایره‌ای شکل گلکسی واچ اکتیو 2 در دنیای واقعی فضای کمتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ با این حال سامسونگ با طراحی رابط کاربری Tizen UI موفق به انتقال حس تجربه کاربری بسیار مناسبی به خریداران شده است.

هر دو این محصولات به نمایشگر OLED مجهز شده‌اند. اپل واچ سری 5 دارای پنل LTPO بوده که می‌تواند رزولوشن نمایشگر و همچنین رفرش ریت آن را با توجه به مصرف انرژی تنظیم کند. این موضوع باعث شده اپل  واچ سری 5 دارای قابلیت نمایشگر همیشه روشن باشد اما شارژدهی آن همچنان 18 ساعت باقی بماند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که قابلیت نمایشگر همیشه روشن باعث می‌شود صفحه نمایش این ساعت هوشمند خاموش نشود و تنها شاهد کاهش نور آن هستیم.

سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 دارای نمایشگر AMOLED مشابه با گوشی‌های هوشمند این برند کره‌ای است. این پنل حداقل و حداکثر روشنایی فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با وجود ابعاد کوچک آن، می‌توان از دقت رنگ‌ها و همچنین شفافیت آن‌ها رضایت کامل داشت. این دستگاه دارای درایور LTPO نیست، بنابراین شما باید قابلیت نمایشگر همیشه روشن آن را به صورت دستی فعال و یا غیرفعال کنید. این ساعت هوشمند سامسونگ شارژدهی بالایی دارد به گونه‌ای که بدون قابلیت نمایشگر همیشه روشن تا 2 روز کاربر را همراهی می‌کند.

اپل واچ سری 5 و سامسونگ گلکسی واچ 2 دارای قابلیت تعویض بند هستند، بنابراین می‌توانید از بند مورد علاقه خود در این دو اسمارت واچ استفاده کنید. گلکسی اکتیو 2 در هر دو مدل 40 و 44 میلی‌متری دارای بندهای 20 میلی‌متری است. اپل واچ سری 5 برای مدل 40 میلی‌متری خود از بندهای 22 میلی‌متری و برای مدل 44 میلی‌متری از بندهای 24 میلی‌متری بهره می‌برد.

قابلیت‌های سلامتی و ورزشی

image

گلکسی واچ اکتیو 2 و اپل واچ سری 5 از ویژگی‌های سلامتی و ورزشی پایه برخوردار هستند. هر دو می‌توانند میزان ضربان قلب را اندازه‌گیری کرده و به صورت خودکار فعالیت ورزشی کاربران را ردیابی کنند. با وجود این شباهت‌ها، تفاوت‌هایی نیز میان آن‌ها وجود دارد. یکی از کمبودهای ساعت هوشمند اپل در مقایسه با گلکسی واچ اکتیو 2، عدم قابلیت ردیابی خواب است. این ویژگی از محبوبیت بالایی در میان اسمارت واچ‌ها برخوردار است. در حالی که اپل به صورت پیش فرض این ویژگی را برای جدیدترین ساعت هوشمند خود در نظر نگرفته، می‌توان با نصب اپلیکیشن‌های دیگر مانند SleepWatch به آن دسترسی پیدا کرد.

این دو ساعت هوشمند به ECG مجهز شده‌اند که البته اپل واچ سری 5 هم اکنون این قابلیت را در اختیار کاربران در ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها قرار می‌دهد، اما کاربران گلکسی واچ اکتیو 2 برای دسترسی به آن باید تا اوایل سال آینده میلادی منتظر بمانند. اپل واچ سری 5 از قطب نما بهره می‌برد و همچنین دارای قابلیت تماس به اورژانس بین‌المللی در مدل سلولار خود است. سیستم عامل WatchOS 6 دارای قابلیت‌های جدیدی برای کاربران در نظر گرفته که البته برخی از آن‌ها مراحل ابتدایی توسعه خود را طی می‌کنند. اپل برای این ساعت هوشمند اپلیکیشن جدیدی به نام Noise را در نظر گرفته که توسط آن می‌توان میزان صدای محیط را اندازه‌گیری کرد.

قیمت

image

شاید مهم‌ترین بخش مربوط به خرید یک محصول جدید، قیمت آن باشد. نماینده سامسونگ در مقایسه با اپل واچ سری 5 قیمت کمتری دارد، به گونه‌ای که کاربران برای خرید مدل 40 میلی‌متری GPS گلکسی واچ اکتیو 2 باید مبلغی برابر با 279 دلار به سامسونگ پرداخت کنند، اما اپل برای چنین نسخه‌ای قیمتی برابر با 399 دلار در نظر گرفته است. در حقیقت گلکسی واچ اکتیو 2 نسبت به اپل واچ سری 5، 120 دلار ارزان‌تر است. نسخه 44 میلی‌متری GPS این دو ساعت هوشمند نیز قیمت متفاوتی با یکدیگر دارند. این مدل از گلکسی واچ اکتیو 2 با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسد، اما اپل از کاربران مبلغی برابر با 429 دلار را طلب می‌کند. قیمت نسخه‌های مختلف گلسی واچ کتیو 2 و اپل واچ سری 5 به شرح زیر است:

نام دستگاه40 میلی‌متری GPS40 میلی‌متری سلولار44 میلی‌متری GPS44 میلی‌متری سلولار
اپل واچ سری 5399 دلار499 دلار429 دلار529 دلار
سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2279 دلار399 دلار299 دلار419 دلار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)