خانهاخبار
رونمایی از گوشی‌های گوگل پیکسل 4 در تاریخ 15 اکتبر

رونمایی از گوشی‌های گوگل پیکسل 4 در تاریخ 15 اکتبر

گوگل به صورت رسمی تاریخ رونمایی از محصولات آینده خود را اعلام کرد. گوشی‌های سری گوگل پیکسل 4 در تاریخ 15 اکتبر در شهر نیویورک معرفی می‌شوند.
۱۳۹۸/۶/۲۶

گوگل برای رسانه‌ها یک دعوتنامه برای رونمایی از محصولات سخت‌افزاری خود ارسال کرده است. این مراسم در روز سه شنبه، 15 اکتبر برگزار می‌شود. انتظار می‌رود در این مراسم به صورت رسمی با گوشی‌های سری پیکسل 4 و پیکسل 4 XL ملاقات کنیم. علاوه بر این دو گوشی هوشمند، احتمالا گوگل از اسپیکرهای نست، هوم و همچنین نسل دوم کروم بوک پیکسل بوک رونمایی کند. در دعوتنامه ارسال شده برای رسانه‌ها اشاره‌ای به محصولات حاضر در این مراسم نشده است. در این دعوتنامه شاهد حضور عبارت «Come see a few new things Made by Google» هستیم.

image

اگر چه گوگل اشاره‌ای به محصولات حاضر در این مراسم نکرده است، اما در ماه‌های اخیر شاهد انتشار شایعات و گزارش‌های زیادی در رابطه با گوشی‌های سری پیکسل 4 بودیم و حتی گوگل نیز در گذشته یک رندر رسمی این اسمارت فون منتشر کرده بود. بر اساس این رندر، پرچمداران آینده گوگل برخلاف گذشته دیگر دارای بدنه دو رنگ نیستند و برای پنل پشتی آن‌ها از شیشه استفاده می‌شود. این محصولات در رنگ‌های مشکی، سفید و مرجانی/نارنجی وارد بازار می‌شوند و روی پنل پشتی خود لوگوی G را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این لوگو، روی پنل پشتی این محصولات یک المان مربعی شکل قرار می‌گیرد که سه سنسور دوربین و فلاش LED را میزبانی می‌کند.

بر اساس شایعات، گوشی‌های سری پیکسل 4 به سنسور 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوگل پیکسل 3 مجهز می‌شوند که البته به علت بهبودهای نرم‌افزاری صورت گرفته از سوی گوگل، قادر به ثبت تصاویر بهتر است. در کنار این سنسور شاهد حضور یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور تله فوتو خواهیم بود که توسط قابلیت نرم‌افزاری Super Res Zoom، قادر به ثبت تصاویر با زوم 8 برابری است. قابلیت جمع‌آوری اطلاعات عمقی توسط هر پیکسل و قابلیت شناسایی بهتر مواد از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی این دو اسمارت فون محسوب می‌شوند. این موارد به معنای بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری ضعیف و تصاویر پرتره است.

image

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از نمایشگر خمیده و یا حفره درون صفحه نمایش بهره می‌برند. در سال گذشته میلادی نیز شاهد استفاده از برش صفحه نمایش در گوشی هوشمند گوگل پیکسل 3 ایکس ال بودیم. به نظر می‌رسد استقبال کم کاربران از این سبک طراحی در پرچمدار گذشته گوگل، باعث شده این شرکت چنین رویه‌ای را برای گوشی‌های سری پیکسل 4 تکرار نکند. پرچمداران جدید این غول جستجوی اینترنتی به حاشیه تقریبا زیادی در بخش بالایی صفحه نمایش خود مجهز می‌شود و از حاشیه کمی در اطراف و بخش پایینی نمایشگر بهره می‌برند. در بخش بالایی صفحه نمایش چندین سنسور حضور پیدا می‌کنند که عملکرد مشابه با فیس آیدی اپل دارند.

image

به نظر می‌رسد قدرت این محصولات توسط چیپست اسنپدراگون 855 تامین می‌شود که آن را 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌کند. در حال حاضر میزان حافظه داخلی نسخه‌های مختلف این دو اسمارت فون مشخص نشده؛ با این حال مانند نسل‌های گذشته این محصولات از درگاه کارت حافظه خارجی بی‌بهره هستند. پرچمداران آینده گوگل به صورت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برند و دارای نسل آینده دستیار صوتی گوگل اسیستنت هستند. بر اساس شایعات اخیر، شاهد عرضه نسخه 5G این محصولات نخواهیم بود. از دیگر مشخصات این دو گوشی هوشمند می‌توان به تراشه NFC، بلوتوث 5.1 و وای فای 6 اشاره کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)