خانهاخبار
فصل هشتم Game of Thrones در دور نخست مراسم امی 10 جایزه برد

فصل هشتم Game of Thrones در دور نخست مراسم امی 10 جایزه برد

شنبه و یکشنبه این هفته جوایز شماری از رشته‌های مراسم امی به برندگان آن اهدا شد که در این میان فصل هشتم سریال Game of Thrones توانست با کسب 10 جایزه صدرنشین مجموعه‌های تلویزیونی امسال باشد.
۱۳۹۸/۶/۲۶

فصل آخر سریال Game of Thrones با تمام سروصداهایی که بر پا کرد بالاخره چند ماه پیش به پایان رسید. بیش از یک میلیون نفر با امضای تقاضانامه‌ای خواستار بازسازی فصل هشتم این سریال شدند، اما از سوی دیگر، بیشترین تعداد نامزدی در مراسم امی امسال به همین «بازی تاج و تخت» تعلق گرفت. حالا باید به اطلاع شما برسانیم که این مجموعه تلویزیونی تاکنون توانسته ۱۰ جایزه امی ببرد.

مراسم اصلی امی یکشنبه هفته آینده در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) برگزار می‌شود، اما شنبه و یکشنبه همین هفته در رویداد دیگری به نام Creative Arts Emmy Awards که در آمفی تئاتر مایکروسافت در شهر لس آنجلس برگزار شد، جوایز برخی از رشته‌های امی امسال به برندگان اهدا گردید.

بر این اساس سریال Game of Thrones توانست با کسب ۱۰ جایزه پیروز مراسم ابتدای هفته جاری باشد و شاید از این نظر بتواند پاسخی به انتقادات سخت‌گیرانه منتقدان خود بدهد. سریال «بازی تاج و تخت» در مجموع توانست در رشته‌های زیر برنده جایزه شود:

  • بهترین ویرایش صدا در میان سریال‌های کمدی یا درام
  • بهترین جلوه‌های ویژه بصری
  • بهترین طراحی لباس در میان مجموعه‌های فانتزی/علمی-تخیلی
  • بهترین گریم در میان سریال‌های تک‌دوربینه
  • بهترین بدل‌کاری در میان سریال‌های درام، مینی سریال‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی
  • بهترین طراحی تیتراژ
  • بهترین موسیقی در میان سریال‌ها
  • بهترین انتخاب بازیگر در میان سریال‌های درام
  • بهترین میکس صدا در میان سریال‌های کمدی یا درام
  • بهترین تدوین در میان سریال‌های درام تک‌دوربینه

همان طور که می‌بینید همه این جوایز به جز یکی از آن‌ها مربوط به بخش تولید سریال است که البته کمتر مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفته بود. به‌علاوه، اگر قسمت پشت صحنه فصل آخر، موسوم به The Last Watch، را دیده باشید حتما می‌دانید که چه تلاش و زحمت دیوانه‌واری برای تولید این سریال کشیده شده است.

image

دومین پیروز دور اول جوایز امی محصول دیگر HBO یعنی مینی سریال Chernobyl بود که توانست ۷ جایزه از جمله «بهترین تدوین در میان مینی سریال‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی» و «بهترین طراحی مو در میان مینی سریال‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی» را از آن خود کند.

سریال Game of Thrones امسال موفق به کسب ۳۲ نامزدی از سوی امی شده و شبکه HBO را با ۱۳۷ نامزدی به مقام نخست در میان تمام شبکه‌های آمریکایی فرستاده است. این سریال هنوز در بخش‌های مهمی همچون بهترین سریال درام، بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن، و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن نامزد دارد و امیدوار است که بتواند جوایز بیشتری از این مراسم به دست آورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)