خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه iPhone 11 Pro Max

بررسی اولیه iPhone 11 Pro Max

در این بررسی در مورد مشخصات و ویژگی‌های جدید آیفون‌های اپل صحبت می‌کنیم و بررسی کامل و جامع آن را به زمانی موکول می‌کنیم که گوشی به دستمان برسد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۸/۶/۲۴

اپل نسل جدید گوشی‌های خودش را با نام آیفون‌های 11 معرفی کرد. نام‌گذاری این نسل خیلی شسته و رفته‌تر از قبل انجام شده و راحت‌تر می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. بدون شک مهم‌ترین عضو این خانواده iPhone 11 Pro Max است که در این بررسی اولیه به آن می‌پردازیم و در نهایت بررسی جامع و کامل آن را زمانی انجام می‌دهیم که گوشی عرضه شد و به دست ما در دفتر جی اس ام رسید.

image

طراحی و صفحه نمایش

در بخش ظاهری تفاوتی جدی را بین آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس مشاهده نمی‌کنیم. تنها تفاوت اساسی این‌ دو در اندازه صفحه و بالطبع در اندازه شاسی آن‌ها است که انتخاب خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در جزئیات آیفون نسل جدید خیلی شبیه به نسل قبلی است. بدنه دستگاه از شیشه و فریم از فلز ساخته شده. سوراخ‌های اسپیکر پایین گوشی هستند و ناچی بزرگ بالای صفحه نمایش دیده می‌شود.

بزرگ‌ترین تفاوت این نسل با نسل قبلی در بخش دوربین است. دوربین این گوشی هم در یک بخش ضخیم‌تر از دیگر بخش‌های گوشی قرار گرفته که این امکان را می‌دهد با وجود اینکه لنزها و سنسورها جای بیشتری داشته باشند اما خوشبختانه ضخامت گوشی چندان زیاد نباشد.

جنس صفحه نمایش همان است که در نسل قبل استفاده شده بود. این صفحه از اولد است و این معنی را می‌دهد که در آن‌ها عکس‌های خیلی شفاف و روشن به نمایش در می‌آیند و رنگ‌ها بسیار چشم نواز هستند. نکته مهم در مورد صفحه نمایش آیفون‌های جدید این است که هنگام مشاهده محتوای معمولی در محیط باز و زیر نور خورشید هستید می‌توانید 800 نیتس روشنایی از این صفحه دریافت کنید و اگر در همین محیط محتوای HDR را ببینید عدد نیتسی که می‌توانید از این گوشی نور دریافت کنید به 1200 می‌رسد که عددی بسیار جالب توجه است.

صفحه نمایش اندازه 6.5 اینچی دارد که اندازه بزرگی به حساب می‌آید. ب ه سبب اینکه حاشیه‌های صفحه نمایش تفاوتی با نسل قبل پیدا نکرده‌اند مشخص است که با گوشی‌ای خیلی کوچک روبرو نیستیم هر چند که نمی‌توان گفت گوشی شاسی بزرگ و بد دستی دارد. به هر حال اگر نیاز به گوشی‌ای با صفحه نمایش بزرگ دارید باید اندازه بزرگ شاسی را هم تحمل کنید.

image

دوربین و ویدیو

در حال حاضر دوربین در تمام گوشی‌های هوشمند به بخشی بسیار پر اهمیت تبدیل شده است. اپل هم این موضوع را به خوبی می‌داند و در آیفون‌های نسل جدید بهبودها و البته تغییراتی را در بخش دوربین‌ها به وجود آورده. همان‌طور که پیش بینی شده بود برای آیفون 11 پرو مکس 3 لنز برای دوربین اصلی در قاب پشتی آن در نظر گرفته شده. هر سه لنز سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارند. لنز اصلی زاویه دید عریض دارد؛ لنز دوم یک لنز زاویه دید فوق عریض است و لنز سوم یک لنز تلفوتو است که قابلیت زوم 2 برابری دارد.

با وجود اینکه قابی که برای لنزهای دوربین اصلی در قاب پشتی در نظر گرفته شده اندازه خیلی بزرگی دارد اما تا زمانی که گوشی را از نزدیک ندیده باشیم نمی‌توانیم نظر قطعی در مورد ظاهر این قاب و اینکه چه میزان اثر منفی یا مثبت در طراحی داشته بدهیم. خوشبختانه رنگ این بخش کاملا هماهنگ با بخش‌های دیگر قاب پشتی در نظر گرفته شده تا اندازه بزرگ آن اثر خیلی نامطلوبی در ظاهر دستگاه نداشته باشد.

در مورد کیفیت عکس‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد تا زمانی که گوشی را در اختیار داشته باشیم و بتوانیم با آزمایش کردن آن را در شرایط نوری مختلف ببینیم چه عملکردی دارد، اما طبق انتظاری که از آیفون داریم باید با عکس‌هایی کاملا شارپ روبرو باشیم که رنگ خوبی دارند و جزئیات در آن‌ها به خوبی ثبت می‌شوند.

قابلیت عکاسی پرتره که قبلا هم در آیفون‌ها وجود داشت برای این گوشی در نظر گرفته شده اما اپل وعده داده که این بار شاهد بهبود عملکرد این ویژگی هستیم. به علاوه در کنفرانس معرفی آیفون‌ها دیدیم که گوشی اکنون در حالت پرتره توانایی تشخیص حیوانات را هم دارد.

قابلیتی به نام Deep Fusion برای دوربین‌های آیفون 11 پرو در نظر گرفته شده. با کمک این قابلیت قبل از اینکه کلید شاتر را فشار دهید 8 عکس گرفته می‌شود. بعد از لمس کلید شاتر یک عکس با نوردهی خیلی زیاد گرفته می‌شود و بعد از آن تمام پیکسل‌ها یکی یکی با هم تطبیق داده می‌شوند تا عکس نهایی تهیه شود. برای اینکار اپل از موتور عصبی‌ای که در چیپ ست A13 Bionic استفاده کرده بهره می‌برد.

به لطف این امکان عکاسی در نور کم هم با این گوشی خیلی بهتر از نسل‌های قبلی انجام می‌شود. البته هنوز زود است که بخواهیم نظر خودمان را در مورد عملکرد دوربین در نور کم بدهیم اما به هر حال با توجه به عکس‌هایی که از گوشی در مراسم معرفی نشان داده شد می‌توان پی برد که قابلیت عکاسی در نور شب بهبود بسیار زیادی پیدا کرده است.

با کمک لنز زاویه دید زیادی که برای این گوشی در نظر گرفته شده می‌توانید محتوای بیشتری از سوژه روبروی خودتان را در صفحه آیفون 11 پرو مکس داشته باشید. البته این ویژگی جدیدی نیست و باید با لنزهای اولترا واید دیگر مقایسه را انجام دهیم تا ببینیم اپل چقدر در این بخش خوب عمل کرده است.

علاوه بر این به لطف پردازنده بسیار پر قدرتی که داخل آیفون 11 پرو مکس جای گرفته می‌توانید با دوربین این گوشی ویدیوهای با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه تهیه کنید. علاوه بر این آیفون 11 پرو مکس بهبودهایی پیدا کرده تا ویرایش ویدیوها هم به همان خوبی که فیلم تهیه می‌کنند انجام شود.

دوربین سلفی هم در این نسل بهبود پیدا کرده و در نهایت شاهد این هستیم که برای آیفون‌ها از دوربین سلفی با سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده شده به علاوه اینکه به سبب افزایش زاویه دید دوربین سلفی شاهد بهبود عملکرد تشخیص چهره هم در این گوشی هستیم. در نهایت دوربین سلفی توانایی ضبط ویدیوهای اسلوموشن را هم پیدا کرده درست شبیه چیزی که پیش از این در دوربین اصلی آیفون‌ها دیده بودیم.

image

باتری

به لطف حضور چیپ ستی کم مصرف تر از نسل‌های قبلی اپل ادعا کرده که عمر باتری این گوشی بسیار بیشتر شده. به ادعای اپل عمر باتری آیفون 11 پرو مکس 5 ساعت بیشتر از آیفون 10 اس مکس شده است که ادعایی بسیار بزرگ است. اما شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی باتری آیفون‌های جدید را پشتیبانی آن‌ها از شارژ سریع دانست. آیفون پرو مکس از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند که به ادعای اپل به کمک این شارژ سریع می‌توانید باتری را در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کنید. برخلاف شایعات خبری از شارژ معکوس نیست و نمی‌توانید اپل واچ یا ایرپادزهای خودتان را با کمک آیفون شارژ کنید.

image

نظر اولیه

بدون شک اگر شما می‌خواهید قوی‌ترین آیفونی که تا امروز معرفی شده را داشته باشید باید به سراغ آیفون 11 پرو مکس بروید. باید توجه داشته باشید که این آیفون اندازه بزرگی دارد و اگر اندازه گوشی برایتان اهمیت دارد باید نسخه کوچک‌ترش را با نام آیفون 11 پرو انتخاب کنید. ظاهر این آیفون به خصوص در قاب جلو تفاوتی با نسل قبلی ندارد اما بزرگ‌ترین بخش متفاوت آن قاب پشتی است که لنزهای دوربین نه تنها شاهد عضو جدیدی هستند بلکه چیدمان آن‌ها هم کاملا متفاوت شده. در کنار این تغییرات رنگ سبز هم جزو رنگ‌های جدیدی است که به آیفون‌ها راه پیدا کرده و باید ببینیم که از نزدیک چگونه به نظر می‌رسد و آیا با استقبال روبرو می‌شود که در نسل‌های بعدی هم حضور داشته باشد یا خیر. برای اینکه به طور کامل بتوانید با این گوشی آشنا شوید و بتوانیم نظر قطعی در مورد آن بدهیم باید تا زمان عرضه به بازار منتظر باشیم.

image

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

پوریا

۱۳۹۹/۱/۲۵
بیا

sina

۱۳۹۸/۷/۷
من از دوربیناش میترسم یجوریه وقتی میبینمش حس بدی بهم میده اول فکر کردم مشکل منه ولی بعد که سرچ کردم دیدم نه حتی یه بیماری هم به اسمش ثبت شده از هر 5 نفر یکی ترس از این دوربینا داره

امير

۱۳۹۸/۷/۲
سلام وقت بخير، آيا مدل 11 pro پارت نامبر چين هم دو سيمكارت فيزيكي ميخوره يا فقط مدل
11 pro max پارت نامبر چين دو سيمكارت فيزيكي ميخوره؟

امير

۱۳۹۸/۷/۲
سلام و وقت بخير.. آيا واقعا آيفون ١١ پرو و پرو مكس آبشن
3D touch ازشون حذف شده؟ اگر بله پس لايو فوتو و اپليكيشن هايي كه با اين آبشن كار ميكنند چي ميشه؟ براي من 3D touch آبشن مهمي هست اگر توضيحي در اين مورد بفرماييد ممنون ميشم

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۶/۲۵
حالا بذارید گلکسی۱۱ بیاد و ببینید که چطور آیفونِ‌پرو را یه لقمه‌ی چرب و نرم می‌کنه.
▫️
توقعات ما از گلکسی11:
-چیپست ادغام شده با 5G
-نمایشگر 90 یا 120 هرتز
-رنگ‌های یَشم و صورتیِ یواش
-دوربین‌سلفیِ زیرنمایشگر(عدم حفره مُفره)
-بلندگوی زیرنمایشگر
-بالانس وزنی و خوشدستی
-دوربین64 مگاپیکسلی
▫️
این بود تمام انتظاراتِ[به حقّ] ما از گلکسی11 و تامام✋?
????????