خانهاخبار
مقایسه اپل واچ 5 با اپل واچ 4 و اپل واچ 3

مقایسه اپل واچ 5 با اپل واچ 4 و اپل واچ 3

اپل دو روز پیش ساعت هوشمند جدیدش را به نام اپل واچ 5 رسما معرفی کرد. این گجت هوشمند را با اپل واچ 3 و اپل واچ 4 مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم اپل چگونه آن را از نسل‌های قبلی متمایز کرده است.
۱۳۹۸/۶/۲۲

اپل در روزهای اخیر کنفرانس محصول تازه‌ای را برگزار کرد و در خلال برگزاری آن از برخی گجت‌ها و گوشی‌های آیفون تازه خود هم پرده برداشت. در این میان باید به طور برجسته به اپل واچ 5 نسل جدید محبوب‌ترین گجت‌های هوشمند دنیا اشاره کنیم. سال گذشته اپل واچ با تغییر در طراحی ظاهری نسبت به نسل پیش‌تر و همچنین معرفی امکان مفید سلامت ECG یا همان الکتروکاردیوگرام معرفی شد. این گجت هوشمند از طراحی مدرن و زیبایی بهره می‌گرفت و به همین خاطر کمپانی اپل دیگر خودش را ملزم به اعمال تغییرات بیشتر در نسل پنجم ندیده است.

image

 

اپل واچ 5 اصلا ارزان قیمت نیست و اگر به فکر خرید نسخه تازه از این گجت هوشمند خود هستید، بهتر است به خوبی درباره ارزش خرید آن تحقیق و بررسی کنید؛ مخصوصا اینکه اپل پس از معرفی اپل واچ 5 قیمت عرضه اپل واچ 4 و اپل واچ 3 را به شکل چشمگیری در بازار کاهش داده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اپل واچ 5 را با اپل واچ 4 و اپل واچ 3 مقایسه کنیم.

طراحی ظاهری و پنل نمایش

اپل واچ 4 که سال گذشته معرفی شد، بیشترین تغییر در طراحی ظاهری را از زمان عرضه اولین گجت این خانواده در سال 2015 میلادی تا کنون با خود به همراه اورد. منظور از این بازطراحی چشمگیر درواقع توسعه اپل واچ 4 با تفاوت‌های بارز در مقایسه با نسل‌های قبل‌تر است. اپل واچ 4 علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر همچنین از بدنه مدرن‌تر با طراحی گوشه‌های خمیده‌تر بهره می‌برد.

image

 

اپل واچ 5 امسال از نظر طراحی ظاهری تقریبا شبیه به اپل واچ 4 به نظر می‌رسد اما کمپانی اپل امسال یک نسخه از جنس تیتانیوم هم رونمایی کرده است و همچنین نسخه آلومینیومی این گجت هوشمند پرطرفدار حالا از 100% آلومینیوم ساخته شده و بدین ترتیب کاملا قابل بازیافت است. اپل واچ 5 همچنین از نظر اکسسوری جانبی با همه بندهای مناسب نسل‌های قبلی سازگار است.

اپل واچ 5 همچنین از پنل نمایش Always On بهره می‌برد که به معنای واقعی کلمه هرگز خاموش نمی‌شود بلکه نور آن کاهش پیدا می‌کند. با وجود این قابلیت که حتما انرژی بیشتری هم مصرف می‌کند، اپل همچنان وعده دوام باتری 18 ساعته را برای اپل واچ داده است. اما این امر چگونه ممکن است؟ پاسخ کاملا ساده است. اپل با کمک تکنولوژی‌های جدید که در اپل واچ 5 تعبیه کرده است می‌تواند دوام باتری آن را افزایش دهد. اپل واچ سری 5 دارای درایور نمایشگر LPTO یا همان اکسید پلی کریستالین دمای پایین است که می‌تواند وضوح تصویر و نرخ رفرش را همواره تنظیم و تعدیل کند. این ویژگی را با حسگر نوری جدید در این گجت هوشمند ادغام کنید با به خوبی متوجه شوید که اپل چگونه می‌تواند میزان مصرف انرژی را در اپل واچ 5 بهینه سازی کند.

قابلیت‌های پایش سلامت و ورزش کاربران

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تفاوت‌های اپل واچ 3، اپل واچ 4 و سری 5 در قابلیت‌ها و امکانات پایش فعالیت‌های ورزشی و سلامت کاربران است. هر سه اپل واچ قادر هستند به خوبی فعالیت‌های ورزشی عمومی و نرخ ضربان قلب کاربر را پایش کنند اما اپل واچ سری 4 همچنین دارای امکان ECG است و در همین حال اپل واچ 5 در کنار همه امکانات موجود در نسل‌های قبلی و به لطف watchOS 6 از ویژگی‌های جدید هم بهره مند شده است.

image

 

اپل واچ 4 و اپل واچ 5 به شتاب سنج و ژیروسکوپ‌های جدید مجهز شده‌اند که میزان حساسیت‌شان را در مقایسه با نسل 3 بیشتر می‌کند. بدین ترتیب نسل‌های جدید قادر هستند حرکات کاربر را با دقت بیشتری تشخیص دهند و همچنین احتمال سقوطش را هم متوجه شوند و در صورت لزوم تماس اضطراری برقرار کنند.

اپل واچ 5 به طور پیش فرض از امکان پایش خواب کاربر پشتیبانی نمی‌کند در حالی که مدت‌ها در شایعه‌های متعدد به آن اشاره شده بود. البته همچنان می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن جانبی این امکان را به گجت جدید خود به طور دستی اضافه کنید.

اپل واچ 5 به سیستم عامل watchOS 6 مجهز شده است و بدین ترتیب از امکانات سلامت جدیدی بهره می‌برد که در ادامه و بخش نرم افزاری به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نرم افزار

اپل واچ سری 5 به طور پیش فرض به سیستم عامل نرم افزاری watchOS مجهز شده است که بسیاری قابلیت‌ها و امکانات تازه را با خود به همراه می‌آورد. این امکاناتبرای مثال شامل Noise app می‌شود که می‌تواند سطح صدای محیط را مانند کنسرت‌ها به کاربر اطلاع دهد. Activity Trends هم روی گوشی‌های آیفون می‌تواند الگوی رفتار ورزشی کاربر را با توجه به داده‌های اپل واچ در اختیار او بگذارد تا از روند پیشرفت خود مطلع شود.

image

 

نرم افزار watchOS 6 همچنین برخی واچ فیس‌های پویا و متحرک را از جمله Meridian، Modular Compact و Solar Dial معرفی کرده است که هرکدام را می‌توان به منظور دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های موردنظر دیگر به راحتی سفارشی سازی کرد. از طرفی اپل واچ هنوز هم بازار اختصاصی برای واچ فیس‌های خود ندارد.

قابلیت‌های مکانی به روزرسانی شده در اپل واچ 5 همچنین به معنی بهبود بیشتر در ابزارهای مسیریابی و راهبری است. قطب نمای جدید داخلی و Maps App به روزرسانی شده مسیر پیش روی کاربران را به آن‌ها نشان می‌دهند. همچنین می‌توانید قطب نما را هم به واچ فیس خود اضافه کنید.

قیمت عرضه

قیمت نسخه‌های مختلف اپل واچ 5 از حداقل 399 دلار آغاز می‌شود. در حال حاضر اپل واچ 3 به قیمت 199 (از قیمت اولیه 279 دلار) در بازار به فروش می‌رسد و تولید اپل واچ 4 هم توسط اپل متوقف شده است.  شاید دلیل توقف تولید اپل واچ 4 توسط اپل درواقع این موضوع باشد که این ساعت هوشمند تشابه بسیاری به نسل تازه اپل واچ 5 دارد اما اپل واچ 3 با توجه به تفاوت‌های مشهودش می‌تواند همچنان به عنوان گجت هوشمند اما ارزان قیمت اپل روانه بازار شود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)